Dan zou je de teurs weer tussen weg moeten halen en terug bouwen.Ik zou die rubbers eerst een poosje in heet (niet kokend) water leggen waardoor ze een poosje wat soepeler zijn.
Ja, lijkt me toch de beste manier om de boel in 1x goed te monteren zonder forceren.Dan zou je de teurs weer tussen weg moeten halen en terug bouwen.
Klopt dat?
Ik heb precies zo'n GPX en na lang kijken heb ik uiteindelijk besloten om de motor maar weg te brengen naar iemand die er voor doorgeleerd heeft.
Ik vroeg me af hoe je die carbs er eigenlijk uberhaupt al tussenuit krijgt. Er is compleet geen ruimte om iets aan de kant te schuiven of te drukken. Als ik dit topic eens bekijk zou ik dus denken dat de beste volgorde is om:
1. De rubbers aan de kant van het luchtfilterhuis met een fohn warm maken
2. De rubbers aan luchtfilterhuis zijde los te halen van de carbs en luchtfilterhuis
3. Door de vrijgekomen ruimte de carbs als een geheel van het blok naar achteren te trekken zodat ze los zijn.
Klopt dat?
Ooit een CBX750F gehad en die had 0.00 ruimte, ook een allemachtig gekloot om die carbs eraf te krijgen. Bij de meeste motoren is het echter zo gepiept als je eerst de complete luchtfilter-unit verwijdert. Bij de CBX was je echter al een 20 minuten bezig om die luchtfilterkast te verwijderen, bij mij F heb ik dat in vijf minuten gedaan. Ik weet niet hoe het zit bij de GPX/Z'en, maar misschien is dat een oplossing.