dat heeft hij verteld. Jammer dat je niet het vermogen hebt het te kunnen begrijpen.Ten eerste hoe bedenk je 't, en ten tweede waarom ga je het dan toch doen.
dat heeft hij verteld. Jammer dat je niet het vermogen hebt het te kunnen begrijpen.
Is het niet zo dat 2 T olie daar speciaal voor gemaakt is? (om te mengen?) Blijft voor mij alleen het gemak over. (omdat je het toch hebt staan)Omdat ik dat heb staan en het 50+ jaar geleden ook al goed genoeg was om als smering in benzine te gebruiken?
En ik zelf heb het idee dat de ethanol wat een alcohol is wel in motorolie en zeker de minerale die ik ervoor gebruik wil oplossen terwijl mengsmeerolie als dit in benzine zit uiteindelijk weer uitzakt en niet gemengd blijft. Dus ik denk dat de ethanol dan uiteindelijk ook weer uit de
mengsmeer olie gaat.
Beter zat dan te weinig.Ik denk dat jij hier iets niet begrijpt.....
Ten eerste hoe bedenk je 't, en ten tweede waarom ga je het dan toch doen.
Je gooit olie die niet geschikt is, in een cilinder die het niet nodig heeft.
Aanslag van extra kool in de cil.kop en langs de uitlaatkleppen kan je verwachten.
Mss als je een pak suiker in je tank gooit dat hier ook verbetering (?) van kan verwachten.
Probeer het eens!
Heel vaak krijg je met "assumptions" te doen omdat je niet precies doet wat het wetje, boekje, bijsluitertje of voorschriftje je vertelt. Mensen die geen stap opzij durven zetten van het uitgestippelde pad, oh zo bang dat ze iets fout doen omdat het in hun papiertjes tot 45 digits achter de komma niet voorkomt. Alle hypotheses in acht nemend dus echt klem zitten in een bankschroef die met 2 meter pijp is vastgetrokken... Andere metaforen kan ik niet bedenken. De vrijheid van denken is totaal ontnomen, gehersenspoeld door de massamanipulatie waarvan ze deel uitmaken... Wat jou en mij betreft??? Pleur die olie erin, heerlijk... Je moesteens weten wat voor gal ik overf me heen kreeg toen ik vertelde dat mijn RD op Autolube én bovensmering reed... Bougies, brandstoftekort, de kerk en kijn ouders, alles werd er bij gehaals. Terwijl het de enige RD250LC is die 58000 met de eerste zuigers heeft gedaan... Voor de komma denken, daar is zo verschrikkelijk veel ruimte...Tja hoe bedenk je zoiets?
Ik denk af en toe net ff wat langer na als dat mijn neus lang is
Dit in tegenstelling tot vele anderen.
Ik hoorde dat de benzinepomp van mijn baksteen meer lawaai ging maken na een tijdje rijden op E10. Ben wat gaan zoeken op internet en vond een behoorlijk aantal berichten dat een benzinepomp kapot liep door E10. Aangezien ik er niet van hou om moedwillig dingen te slopen ben ik olie gaan toevoegen. De huidige troep die ze benzine durven te noemen is namelijk ontzettend schraal.
Dit had onmiddellijk effect en mijn benzinepompje spint weer als een tevreden katje. Zo om de 2 a 3 tankbeurten doe ik er wat olie bij.
Tja en bij mijn grasmaaiers. Dat is jaren 50 techniek met nog ouderwetse zijklepper blokken. Toen hadden we nog lekkere vette benzine met veel lood er in.
Nu niet meer en om dat te compenseren doe ik er sowieso olie door en om de al eerder beschreven redenen.
En extra koolafzetting is niets van terug te vinden.
Gelukkig zit er geen egr op zoals de huidige moderne koekblik motoren die zichzelf moeten vernielen vanwege het milieu
Klopt, de A-Ford zijklepper uit 1930 liep met Pasen ook warm.
Dus olie door de benzine helpt?
Het blok is wel loodvrij bestendig gereviseerd, een aantal jaren terug.
Kleppen, cilinderbussen, zuigers.
Er mag euro 95 in.
Ik doe meestal 102, de anderen dat weet ik niet.
Ik denk vaak 95 omdat dat de enigste pomp in het dorp is.
Nu is het E10 geworden, dus ik denk dat ze gaan verkassen.
Ik heb die zooi binnen. Het werkt zoals verwacht ook weer net niet als Shuma. Ik heb een paar vuile sproeiers in de week gezet. Na enkele uren lijken die wat helderder te worden.Top Engine Cleaner - Oliehandel.nl
TecFlow Top Engine Cleaner bestel je bij Oliehandel - Snelle levering en groot aanbod olie. Vandaag bestellen = morgen in huis!?www.oliehandel.nl
Bekijk bijlage 1452836
Je kunt aan het lopen wel merken of de ontsteking goed staat.Die 102 is denkelijk het probleem. In de tijd dat de A ford modern was, leek de benzine meer op onze huidige kerosine.
Deze blokken lopen uitstekend op petroleum. Je moet ze alleen starten op benzine en zo gauw ze warm zijn kan het over op petroleum.
Is alleen met een auto niet zo handig.
Een hoog octaan getal houdt een hoge klopvastheid in en heeft een hogere compressie nodig om goed en volledig te ontbranden.
En onze huidige benzine heeft veel minder energieinhoud. Dus de standaard afstelling van de A ford is nu veel te arm. Zit er geen verstelbare hoofdsproeier in de carburateur? Dan een heel stuk rijker zetten.
Staat de ontsteking nog op naontsteking ingesteld? Dan de ontsteking wat vroeger zetten.
Je krijgt nu een explosie ipv een ontbranding en dat is veel heter.
Best lastig om jaren 20 techniek van de vorige eeuw nu nog goed te laten lopen.
Ik zou zelf iets proberen met benzine en diesel te mengen of zo. 20% diesel er door. Of iets van die zibro kamin brandstof want dat is kerosine.
Het zijn hele kleine aluminium schilfertjes.
Ik heb eens een microscoop onder het stof vandaag gehaald en een poging gedaan die schilfertjes te fotograferen.Het enigste mechanische in het koelsysteem is de waterpomp.
Waar komen die metalen schilvertjes dan vandaan?
Het lijkt soldeertin.Ben ik weer
Ik heb eens een microscoop onder het stof vandaag gehaald en een poging gedaan die schilfertjes te fotograferen.
Bekijk bijlage 1455349
Bekijk bijlage 1455350
Bekijk bijlage 1455351
Toch wel apart dat zoiets in het koelvloeistof zit.
Opmerking: Dit is wat er tegen het filter aan zat, de concentratie troep hier is dus niet representatief voor de rest van de vloeistof.
Lijkt alsof er iemand een radiateur hersteld heef met soldeertin.Ben ik weer
Ik heb eens een microscoop onder het stof vandaag gehaald en een poging gedaan die schilfertjes te fotograferen.
Bekijk bijlage 1455349
Bekijk bijlage 1455350
Bekijk bijlage 1455351
Toch wel apart dat zoiets in het koelvloeistof zit.
Opmerking: Dit is wat er tegen het filter aan zat, de concentratie troep hier is dus niet representatief voor de rest van de vloeistof.
Klinkt aannemelijk. En dus eigenlijk ook niet erg.Het lijkt soldeertin.
En dan zat het waarschijnlijk al vanaf nieuw in de radiator.