Hoe kun jij dat zien?Ik ben nu geen expert in carburateurs, maar een mengselschroef dient voor iets anders, werkt ook niet op de manier die jij hier volgens mij in gedachten hebt.
Staan de mengselschroeven nu wel weer juist afgesteld? Niet geheel onbelangrijk namelijk...
Ik denk dat er op het tuultje een slangetje naar een vacuumafsluiter heeft gezeten tussen benzinekraan en carbs?
Alleen bij carburateurs 1 ? Da's vreemd toch
Een vacuumkraan word geopend door vacuum, dus alleen als het motorblok draait. Dan kan de benzine doorstromen naar de 4 carburateurs.
Welke van de 4 carbs dit regelt, maakt niet uit.
Een vacuumklep is een veiligheid, voor als je vergeet de benzinekraan dicht te zetten.
Heb je een benzinepomp in de tank, dan heb je volgens mij geen kraan.
Dit voorkomt dat de vlotterkamers overstromen bij stilstand, als de vlotternaalden niet goed meer afdichten.
Er loopt geen benzine op de grond, of erger, de cilinders in. En hierna het carter in. Olie smeert, maar benzine niet.
Gewoon ervan afblijven en door een specialist laten doen. Gezien je vragen weet ik nu bij voorbaat dat het niks gaat worden
Oke, inlaatgedeelte ipv van carb.
Ik vergiste mij geloof ik, is al een tijdje geleden dat ik er voor het laatst aangezeten heb. Mijn schuld en het wekte wat verwarring bij jou.
Oke, had je al genoemd dat je een brandstofpomp had?
Maakt ook niet uit, was meer even voor de uitleg.
Een brandstofpomp betekent volgens mij, geen vacuumafsluiter dus ook geen tuultje.
Dus dan heeft iemand dat ding vergeten te verwijderen na synchroniseren?
Of hoorde er orgineel toch nog iets anders op, hmmm?
Of het toeval is weet ik niet, maar bij mijn sc28 zat er op een van de inlaatkanalen ook nog een aansluiting voor een vacuümmeter.
Ik weet echter niet meer welke cilinder dat was.
Straks heb ik jouw oude blade in de schuur staan. Wie weet
Zo, alles gelukt. Vlinderkleppen staan perfect synchroon en nieuwe iridium bougietjes dus wat dat betreft kunnen we er weer even tegen
Probleem met het vloeien bij carb 1 is ook goed nu. Er lag een stuk oud schuim ofzo onder het membraan rubber nr. 1 welke de gasschuif niet helemaal deed zakken.
Blokje loopt weer zeer soepeltjes, bij het stellen van de vlinderkleppen 1,2 & 4 begon het blok direct rustiger te lopen.
Bedankt voor het meedenken
Topic mag dicht !
Dat stukje schuim is waarschijnlijk van dat olie opvangbakje wat aan je luchtfilterbox geschroefd zit, staan de sc28 bekend om dat deze oplossen verpulveren in de loop van de tijd, je kunt kijken of dat filter nog wel goed is voordat er meer los komt en in je carb's verdwijnt.