Carkit voor in de helm..

Thomss

Olie met een rietje
13 okt 2018
90
9
Hilversum
Mijn gedachte gaan uit naar een carkit voor aan of in de helm, maar zie als ik zo over het web surf, alleen maar meer verwarring.
welke kit gebruiken jullie en waarom?

Een BT-oortje zie ik niet zo zitten, en be-draad zeker niet (fikse boetes in Frankrijk)
 
Maar rijden jullie dan ook met oordoppen in en werkt dat goed? Of hoor je dan niets en rij je zonder gehoorbescherming?
Ik heb ook de Cardo en bevalt super. Ik rijdt met gehoorbescherming en heb dan meestal het volume op bijna max (ik hoor overigens het verkeer om mij heen ook nog gewoon). Korte stukjes ook wel zonder gehoorbescherming en dan kan het volume wel naar beneden. Ik heb niet de slim uitvoering en kan wel merken dat er meer wingeruis is aan de zijde van de helm waar de packtalk zit.
 
Maar rijden jullie dan ook met oordoppen in en werkt dat goed? Of hoor je dan niets en rij je zonder gehoorbescherming?
Ik rijd korte stukjes zonder oordoppen, langere stukken met alpine-oordopjes met groen of geel filter. Met oordopjes gaat het volume op max, maar zonder is dat echt te hard.

Bellen tot 110km/u redelijk goed te verstaan, maar daarna wordt windruis wel een factor. Maar ik kan mij niet voorstellen dat een duurder gerenommeerd merk daar geen last van heeft.
 
Vanmiddag, naar de shop gegaan en diverse dingen bekeken, Ik was wel erg gecharmeerd van de Sena 10C, alleen... een loeigroot apparaat wat ongetwijfeld veel wind geruis zal produceren.
de kleinere zien er zo fragiel uit.. Nu twijfel ik nog meer

@Willem, wat de bekeuringen betreft in Frankrijk ( ik heb er 2 gehad), de een krijgt ze wel de ander niet, afhankelijk waar en door wie..
 
Ik gebruik dezelfde inmiddels al een jaar of 4. Niet van de gerenommeerde merken en ook zeker niet zo duur, maar doet hetzelfde en doet het goed 😊
Hier dezelfde ervaring met dat setje, maar dan versie zonder de radio.
Rij altijd met otoplastieken in en muziekvolume ongeveer op half vermogen. op de snelweg wat hoger. speel muziek vanaf m'n telefoon
 
Ik rijd korte stukjes zonder oordoppen, langere stukken met alpine-oordopjes met groen of geel filter. Met oordopjes gaat het volume op max, maar zonder is dat echt te hard.

Bellen tot 110km/u redelijk goed te verstaan, maar daarna wordt windruis wel een factor. Maar ik kan mij niet voorstellen dat een duurder gerenommeerd merk daar geen last van heeft.
Je kan het moeilijk geloven maar toch is het zo, mijn cardo scala rider Q3 werkt goed/duidelijk tot 140-150kmh. ( Ik heb geen probleem om iemand te verstaan en zij mij ook niet)
110 lijkt me irritant, als er iemand je belt op we autosnelweg moet je vertragen...
 
@Willem, wat de bekeuringen betreft in Frankrijk ( ik heb er 2 gehad), de een krijgt ze wel de ander niet, afhankelijk waar en door wie..
Ik heb dus zo’n cardo aan de helm zitten, misschien dat ze verwachten dat er speakers in zitten, wat ook zo is, maar ik gebruik gewoon Sony in ear doppen en de speakers heel soms als we alleen maar naar de supermarkt gaan en de weg door een stad gaat waardoor het tempo onder de 50 blijft.
 
Maar rijden jullie dan ook met oordoppen in en werkt dat goed? Of hoor je dan niets en rij je zonder gehoorbescherming?

Ik rijd altijd met otoplastieken en dan met het volume op maximaal.
Muziek luisteren gebruik ik nooit, alleen navigatie instructies en soms bellen.
Boven de 100a110 kmh wordt het inderdaad slecht verstaanbaar.
 
Je kan het moeilijk geloven maar toch is het zo, mijn cardo scala rider Q3 werkt goed/duidelijk tot 140-150kmh. ( Ik heb geen probleem om iemand te verstaan en zij mij ook niet)
110 lijkt me irritant, als er iemand je belt op we autosnelweg moet je vertragen...
Geloof je direct. Is denk ik ook afhankelijk van helm en type motor. Bij mijn vorige helm hield het op bij 90kmh, die was erg lawaaiig. En achter windscherm moet 130 met die goedkope ook te doen zijn, maar dat staat niet op mijn huidige naked 😊
 
goedkoop of duur systeem maakt volgens mij niet uit, het maximale volume zit volgens mij niet veel verschil in en opo een gegeven moment is het omgevingsgeluid gewoon teveel. Grootte van windscherm en geluidsisolatie van de helm zal een veel groter verschil maken.
 
Wacht even boete in Frankrijk omdat je headset met een kabeltje vast zit? Wut? Ik rijd altijd met kabeltje want het batterijtje is een beetje ruk, gelukkig bijna nooit in Frankrijk, maar vanwaar die boete?
 
Ik heb in totaal 2x een feedconn set gehad. De eerste ging een jaar mee. De 2e ging een paar maanden mee. Het vervelende was dat ze allebei kapot gingen op het moment dat ik op vakantie was. Bij de 1e set was de zend- ontvangunit ( het kastje dat aan je helm zit) stuk en deed het ding helemaal niks meer. Bij de 2e set begaf de headset het. Aangezien ik geen extra headset bij me had hebben we tijdens de vakantie maar een setje Sena's gekocht.

Voor- en nadelen:
De feedconn is een stuk goedkoper dan de Sena (setje Feedconn €55,-/setje Sena €309)
De feedconn heeft een groter bereik dan de Sena
De sena is qua hardware een stuk robuuster
de sena is tegelijkertijd te laden en te gebruiken (is bij de feedconn 1 en dezelfde stekker)
Geluidskwaliteit en volume is bij de Sena stukken beter
De sena filtert windgeruis veel beter weg dan de feedconn
Er is voor deze headsets nog geen standaard protocol dus elk merk heeft zijn eigen frequentie. Sena kan na een softwareupdate wel communiceren met de andere grote merken, De feedconn kan dat niet.

In combinatie met mijn huidige helm (Schubert C3) is er met de sena te werken tot zeker 140KM/H.

Al met al is mijn ervaring dat het handig is om eerst eens zo'n Feedconn ding te proberen (bestel er wel meteen een extra headset bij a €7,50) en als het bevalt koop dan een betere/robuustere van één van de topmerken als de Feedconn het begeeft.
 
Wacht even boete in Frankrijk omdat je headset met een kabeltje vast zit? Wut? Ik rijd altijd met kabeltje want het batterijtje is een beetje ruk, gelukkig bijna nooit in Frankrijk, maar vanwaar die boete?

Eenvoudig, de regelgeving is drastisch aangepast, zie: Nieuwe verkeersregels in Frankrijk vanaf 1 juli 2018

en ze zijn extreem serieus in deze te handhaven, en geen Frans kenteken is boter bij de vis, dus je kan ter plekke betalen..
 
Dus een communicatieset wordt gezien als bellen :?

Ik gebruik het ding eigenlijk alleen maar om muziek op af te spelen. Beboeten ze puur op het "hebben" van het ding? Lijkt mij toch zeker dat wat muziek draaien geen probleem is |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan