is het normaal dat daar wat olie-achtige smurrie uitkomt?
ja,open carteronluchtingen zijn trouwens verboden, denk niet dat jullie er veel om geven maar toch...
Zou jij niet eens eerst zorgen dat je motor helemaal als een zonnetje in elkaar zit en weer helemaal veilig de weg op kanIk wil een andere carterontluchting op mn CB400 gaan bouwen, voor de funstaat stoer, met een klein KN filtertje erop enzo (totaal nutteloos, toch leuk ) maar dan heb je wel wat grotere slangen e.d van uit het blok, is dat erg? Het lijkt me niet, maar toch ff zeker weten.
Zou jij niet eens eerst zorgen dat je motor helemaal als een zonnetje in elkaar zit en weer helemaal veilig de weg op kan?
En dan kan je er rare fratsen op gaan bouwen.
Maarja, het is jouw fietsje dus doe wat je niet laten kan
PS: Iemand een plaatje van een carterontluchting? waar is het eigenlijk goed voor (en weer kan ik iets leren hoop ik)?
Ik snap hetOp dinsdag 04 juni 2002 14:32 schreef Ralfie het volgende:
Plaatje heb ik niet, maar ik weet zeker dat je het nu snapt
Zou jij niet eens eerst zorgen dat je motor helemaal als een zonnetje in elkaar zit en weer helemaal veilig de weg op kan?
En dan kan je er rare fratsen op gaan bouwen.
Maarja, het is jouw fietsje dus doe wat je niet laten kan
PS: Iemand een plaatje van een carterontluchting? waar is het eigenlijk goed voor (en weer kan ik iets leren hoop ik)?
Hehe, op de afstelling en het niet werken van de startmotor na is ie perfect
Maargoed, ik heb dus té weinig te doen aan mn CB400 deze zomer, dus wil ik er een brik bij kopen. Ik rijd nu al 2 jaar Honda, en wil nu wel eens wat anders proberenZat te denken aan een Kawa Z250 cilinder
Je HEBT al twee jaar een Honda, RIJDT er nog geen week op...
En wtf is een Z250 cilinder? 250 cilinders op een brommer, in Z-vorm geplaatst?
Oeps, bedoelde een Z250 2 cilinder
Ik bedoelde eigenlijk...ik sleutel al 2 jaar aan Honda, en wil dus wel eens wat anders...
ja,open carteronluchtingen zijn trouwens verboden, denk niet dat jullie er veel om geven maar toch...
Carterontluchting zorgt ervoor dat de overdruk in het carter, die wordt opgebouwd doordat de zuigers bewegen en lucht verplaatsen (heel simpel gezegd, maar wel erg duidelijk, al zeg ik het zelf) kan ontsnappen. Vroegah werd die lucht dus gewoon de wijde wereld in geblazen; dat mag dus tegenwoordig niet meer. Bij mijn ultramoderne Biemert wordt de lucht teruggevoerd naar de inlaat van de carbs.
...
en de gassen afvoert die langs de zuigerveren komen