Cb350 four versie 2

30 mrt 2014
44
2
Koksijde
Hallo,

Mijn naam is Louis Depotter, student management en een trotse bezitter van een CB350 Four uit het jaar 72. Toen ik 18 was heb ik deze moto gekocht in Wallonië en nu 5 jaar later is het tijd om diezelfde moto een zware make-over te geven.

Aangezien de voorvorken redelijk gaar waren en volledig verroest waren werd het eens tijd om de volledige voorkant te vervangen.
Van het één kwam het ander en heb ik beslist om verder te gaan dan de voorkant.
Dit zijn de reeds aangekochte onderdelen:

- cbr400rr nc29 voorvorken
- cbr400rr nc29 t-stuk en kroonplaat
- cbr400rr nc29 clip-ons
- cbr400rr nc29 remklauwen met goede remblokken
- cbr400rr nc29 vooras
- cb550f voornaaf
- 18 inch aluminium hooggeschouderde voorvelg 2.15inch
- haan wheels spaken
- xs650 voorschijven
- wezmoto remleidingen
- cbr400rr nc29 rempomp
- shorty remhendel
- Venhill 888 snelgas
- cbr400rr nc29 koppelingshendel
- shorty koppelingshendel
- avon am26 roadrider 110/80-18 voorband
- avon am26 roadrider 130/80-18 achterband
- xs400 (oud model) benzinetank
- 546cc 400 blok
- originele cb350f achterspaken
- 2.50 inch 18 inch aluminium hooggeschouderde achtervelg
- gpx600 achterbrug
- allerlei aluminium busjes gedraaid door Joris Souvagie
- zijkapjes van Harold Kappers
- marving sport uitlaat 4 in 1
- jt 530 pitch gold ketting
- jt cb360 34 tanden achtertandwiel
- jt cb350f 18 tanden achtertandwiel
- alle kabels om zelf een kabelboom te maken met nieuwe connectors
En nog een paar kleine onderdelen

Die dingen heb ik al en zal er morgen of overmorgen foto's van maken

Ik zal ook af en toe updates posten met foto's om het ook een beetje interessant te houden voor jullie :)
 
Laatst bewerkt:
'Cb350 four V2' > 'Cb350 four Versie 2'




U vraagt, wij draaien.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als een mooi project, ben benieuwd naar de foto's.

Is een 530 ketting alleen niet erg zwaar voor een luchtgekoelde 500?
Een fatsoenlijke 520 scheelt een paar kilo denk ik. (Heb alleen geen idee of dat te krijgen is voor die oudjes?)
 
P1010019.jpg


Zo stond de cb er vroeger bij voor het ongeval en de vele kleine veranderingen


7F11BBBC-C473-428D-A9A2-3B53017AFD3C.jpg


Dit zijn de oude tandwielen (even gewogen)

3807E465-6240-4E38-983E-3007258F0A6E.jpg


Dit zijn de nieuwe tandwielen

8CB58A12-F1A9-4446-8737-3D95A631BF86.jpg


Oude ketting

22540AE9-1414-475E-8DAF-04E1238A0676.jpg


En uiteindelijk de nieuwe ketting.

De oude ketting is 500 gram lichter dan de nieuwe (de nieuwe is nog niet ingekort daarmee dat het gewicht een pak hoger ligt op de foto)
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd naar de rest, das een goede onderdelenlijst die je daar hebt :)

Hoe heb je dat 546 cc blok voor elkaar gekregen?
 
De ondertussen heilig verklaarde (als dit nog niet zo is loopt er toch iets goed fout in het vaticaan) Gerrit Lether! Pracht van een blok en kan goed mee met moderne motoren.
 
Ik heb zelf een 528cc 400f blok, ook van de dhr Lether.. Rijdt als een trein! Topmotortje.

Succes met je project!
 
[
2F054C3A-EF94-421E-B426-3508A24F3264.jpg


Venhill snelgas, zeer robuust maar super licht

673E4D36-66D5-4A1D-9956-B95A0260C795.jpg


De voorkant met momenteel nog geen voorwiel

36206F9F-0F61-438A-BCD9-CD8138E99401.jpg


De bijhorende bimbo

4C9A21E7-4A11-493B-AC88-5701A33B3EDE.jpg


De kawasaki gpx600 achterbrug, moeten wel nog ophangingspunten op gelast worden

42C66101-31EB-4A58-8DC0-151E949A5CF5.jpg


Hoe ze er nu bijstaat
 
make-over naar caféracer of in welke richting? vind persoonlijk de achterbrug nogal modern bij dit model.
 
Caféracer is volgens mij alle gewicht die onnodig is eraf halen maar dit doe ik dus niet.
Wat ik wel doe is m'n moto zo betrouwbaar mogelijk maken met modernere onderdelen zonder dat het teveel opvalt, de achterbrug wordt ook nog in hetzelfde kleur als het frame gespoten waardoor het minder zal opvallen dat het een tachtiger jaren achterbrug is. Maar ik moet je wel gelijk geven dat de achterbrug op zich een redelijk moderne look heeft, deze werd ook vooral gekozen omdat die zeer makkelijk pas was te maken en ook omdat ik een achterbrug zocht die breed genoeg was om een 130 achterband in te krijgen.
Ook krijgt de moto een nieuwe originele buddyseat dus een echte café racer zal het nooit worden..
 
Caféracer is volgens mij alle gewicht die onnodig is eraf halen maar dit doe ik dus niet.
Wat ik wel doe is m'n moto zo betrouwbaar mogelijk maken met modernere onderdelen zonder dat het teveel opvalt, de achterbrug wordt ook nog in hetzelfde kleur als het frame gespoten waardoor het minder zal opvallen dat het een tachtiger jaren achterbrug is. Maar ik moet je wel gelijk geven dat de achterbrug op zich een redelijk moderne look heeft, deze werd ook vooral gekozen omdat die zeer makkelijk pas was te maken en ook omdat ik een achterbrug zocht die breed genoeg was om een 130 achterband in te krijgen.
Ook krijgt de moto een nieuwe originele buddyseat dus een echte café racer zal het nooit worden..

Ik heb een originele liggen...in goede staat ....
 
Triaatje hoeveel zou je daar voor willen? En is het chromen randje nog ok? Op de site van david silver kosten ze 125 pond splinternieuw
 
De nc29 remklauwen

C0776402-0578-47B9-83C2-E2077ECFBD75.jpg


De voornaaf en 1 vd 2 schijven

E0A81C71-A15B-4D13-BD04-B1DC43B07B66.jpg


Koppelingshendel

09A33FD9-E313-422C-888F-899727F8DFE8.jpg


Kabelboom in wording

5894F12B-F2D5-4EBA-BE29-018245DCAF1B.jpg


Sjeesblok

BD4B61BB-E0D7-46E9-80DC-A138D367B9A5.jpg


De tankjes, de xs tank ben ik nu aan het plamuren

DD793CE0-F98A-41CA-A638-D42D0E67C4A8.jpg


Rempomp en hevel

539468EE-3397-49AB-B225-CED44CAFD581.jpg
 
Mijn assan van m'n blokophanging zijn toch wel te gaar om nog te gebruiken dus ik had er aan gedacht om zelf die assan te maken. Gwn dus stalen of aluminium staven kopen op ebay om er dan zelf een draad in te snijden. Weet iemand toevallig of alumnium sterk genoeg is om er zulke dingen mee te doen?
 
Je zal de bouten niet voldoende vast kunnen draaien zonder het schroefdraad te slopen of het het alu te vervormen. Ik heb eigenlijk geen ervaring met het draad tappen op rvs. Maar het spul is inderdaad al lastig te zagen. Maar zijn die lange bouten niet gewoon in rvs verkrijgbaar? Of rvs draadeinden? Ik heb bijna alles in rvs bouten op mijn cb350f (yep, inderdaad de blokbouten niet)
 
Bedankt voor de goede raad Meteor! Ik zal dan maar een grote bus tapolie aanschaffen en die staven bestellen in rvs of gewoon staal. Draaieinden eigenlijk liever niet, weet ook niet precies waarom...
 
Terug
Bovenaan Onderaan