Cb350 four versie 2

Vandaag kon ik mijn gespaakt achterwiel ophalen en meteen ook maar evengepast. Het past dan ook als gegoten! Ook de ketting zit goed maar zit wel maar op 1 mm van m'n achterband, ik weet niet als dit voor problemen zal zorgen?

2E81F8DA-3E4D-4FFC-8E94-CB6068AE175B.jpg



C931C927-DC1B-43F1-8B33-7CE17B081FDB.jpg
 
Geen half werk en grappige foto van je leuke vriendin. (mijn complimenten :+ )

Ik ga lekker meelezen. Gaat een nog mooier ding worden die versie 2 denk ik. :9
 
Laatst bewerkt:
Vandaag kon ik mijn gespaakt achterwiel ophalen en meteen ook maar evengepast. Het past dan ook als gegoten! Ook de ketting zit goed maar zit wel maar op 1 mm van m'n achterband, ik weet niet als dit voor problemen zal zorgen?

[afbeelding]


[afbeelding]
Ben je handig genoeg om zelf te "herspaken"? Anders zou ik puur voor de zekerheid de velg 2-4mm naar rechts uit het midden spaken. Dat verschil is dan zo klein dat je er met het rijden niets van merkt, maar net wat meer ruimte voor de ketting.
 
Als ie 1mm van de band zit dan krijg je waarschijnlijk wel van die ingesleten kruizen op de rand van je band. Met 2 tot 4mm meer ook wel hoor. Op zich niet heel erg maar wel jammer van je mooie motor.
 
Bedankt! Jammergenoeg niet het materiaal om zelf de band eraf te doen en te richten.
Wel nog een cadeautje binnengekomen -> marving uitlaat

0A486305-9291-423F-B745-F5B6149A7298.jpg
 
wat betreft die 1mm tussen band/ketting als je een 530 ketting hebt zou je eens voor een 520 kunnen gaan zelfde steek alleen moet je de kettingwielen smaller maken

mvrgr gerrit
 
Zit er een 530 ketting op? Beetje overkill voor een 350. Tandwielen kun je inderdaad afdraaien zodat ze smaller zijn maar dan roesten ze wel als een idioot omdat de zinklaag er af is.

Ik zou trouwens de veren wat verder naar achter op de brug plaatsen. Hij staat zo een beetje hoog op zijn poten. En voor op zicht is de brug ook iets langer, lijkt mij. Hij valt niet helemaal lekker in het spatbord

Ja, ik ben een zeikerd
 
Je weet wel, die gekartelde schijven aan je wiel en blok :+

530 is een maat ketting, een 520 is een lichtere ketting dan een 530. Smaller ook, dat bedoelt classic bike tuning :Y Dat 'ie de band dan niet zou raken.

Bijkomend voordeel; een lichtere ketting scheelt weer vermogensverlies naar de achterband O-)
 
Zit er een 530 ketting op? Beetje overkill voor een 350. Tandwielen kun je inderdaad afdraaien zodat ze smaller zijn maar dan roesten ze wel als een idioot omdat de zinklaag er af is.

Ik zou trouwens de veren wat verder naar achter op de brug plaatsen. Hij staat zo een beetje hoog op zijn poten. En voor op zicht is de brug ook iets langer, lijkt mij. Hij valt niet helemaal lekker in het spatbord

Ja, ik ben een zeikerd
Old school fietsjes als dat hadden niet anders :Y

520 loopt vaak ook een stuk soepeler, omdat het gewoon minder hard hoeft te werken :)
 
De veren worden natuurlijk nog naar achter gezet :). Dus zo noemen ze tandwielen in holland :O?!
Het spatbord word ook nog naar achter gezet speedphreax ;)
 
hahaha bende zeveraars...

Bedankt Harold! Net bezig geweest met je zijkapjes op te schuren.

Dus jullie zouden gewoon een 520 ketting en tandwielen kopen?

Die marving staat trouwens zalig op de cb :)
 
Erg leuke fiets zo'n 350 maar vind het echt erg jammer dat je er zo'n te moderne brug in hebt gezet. Hetzelfde voor de voorvork. Maar ieder z'n smaak natuurlijk :+
 
Mijn SM hapte met de ketting ook aardig in de band.
Het slingert toch wat meer heen en weer dan je denkt.
Op een gegeven moment kan het wel een keer genoeg zijn. :)
 
Zit er een 530 ketting op? Beetje overkill voor een 350. Tandwielen kun je inderdaad afdraaien zodat ze smaller zijn maar dan roesten ze wel als een idioot omdat de zinklaag er af is.

Ik zou trouwens de veren wat verder naar achter op de brug plaatsen. Hij staat zo een beetje hoog op zijn poten. En voor op zicht is de brug ook iets langer, lijkt mij. Hij valt niet helemaal lekker in het spatbord

Ja, ik ben een zeikerd
idd overkill, maar da's nou eenmaal waar de motor origineel mee uitgerust is ;)
Ik heb ook geen idee of er een 520 set voor te krijgen is :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan