Cb350 four versie 2

08F84AC5-FF6E-40BB-98CB-12063B400170.jpg


Vandaag een spaakset in de bus gekregen van Haan Wheels, zeer correcte mensen en de spaken zijn van een goede kwaliteit. De moeilijkheid in de spaken van het voorwiel was dat de cb550 een 19 inch voorvelg had terwijl ik nu met een 18 inch velg zit waardoor ik niet gewoon de originele spaken kon bestellen. Toch is dit hen goed gelukt en heb ik de velg daarjuist in elkaar gespaakt. Morgen wordt die dan gericht bij Motorcenter Westhoek en hopelijk krijg ik die dan deze week nog terug :).

Toch maar ook eens een foto gemaakt van de uitlaat

12340838-2F02-4455-9E31-5EC8E28293B7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een spaakset in de bus gekregen van Haan Wheels

Lijkt mij duidelijk :+ of toch niet , een wiel past niet in de bus :?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Erg leuke fiets zo'n 350 maar vind het echt erg jammer dat je er zo'n te moderne brug in hebt gezet. Hetzelfde voor de voorvork. Maar ieder z'n smaak natuurlijk :+
Persoonlijk vind ik die combinatie van oud en wat mderner juist wél heel erg mooi.
Maar ga vooral door met je eigen ideeën. Wordt een heel mooi ding. :Y
 
Helemaal mee eens. Oud, gecombineerd met modern kan gewoon heel mooi zijn. Als je het maar met smaak doet en het geen kermis laat worden. Het moet subtiel blijven. Ik vind dit tot dusver best subtiel. Deze XT500 had ik vroeger. Dat was ook een beetje dat concept.
 
Op mijn 400 zit een 520 ketting en aangepaste tandwielen, anders paste mijn 130 band niet. Met die aanpassing heb ik nog nooit problemen gehad met aanlopen tegen de band.
 
Ik zal straks eens kijken of ie nog altijd tegen m'n achterwiel aanloopt nadat ik de busjes korter en langer heb gemaakt. Kun je een tandwiel gwn met een draaibank dunner maken ?
 
Kennis heeft dat gedaan voor mij, in een draaibank, alleen voortandwiel was veel werk, regelmatig slijpen van de beitel was nodig. Maar ja misschien had hij niet de juiste middelen.
 
Toevallig iemand ervaring met daytona tellers? Vind de originele cb tellers echt vet maar kan/wil de kilometerteller niet pasmaken
 
Een kwaliteitstandwiel is gehard, vaak genitreerd en dus erg lastig dunner te draaien.
 
Moet toch bekennen dat ik je vorken switch toch eigenlijk niet zo gek vind ondanks dat ik eerder aangaf persoonlijk een voorkeur voor origineel te hebben :Y

Ga deze volgen en ben eigenlijk wel een beetje jaloers. Zelf enkele jaren geleden begonnen aan een cb500f maar uiteindelijk toch weer verkocht wegens tijdgebrek.
 
De 350F/400F zijn zeker voor hun tijd echte gooi en smijt fietsen wat betreft het stuurgedrag en ik hou persoonlijk ook wel van verbouwen en verbeteren, maar wat blijft er over van de geometrie als je zoveel gaat veranderen.
Het terug brengen van je offset van de kroonplaat met 15mm en het verlengen van de wielbasis met 20mm lijkt niet zo heel veel maar gaat toch enorm ten kosten van het stuur karakter.

denoonsp - Home of the modified 400F

Vul hier maar eens in wat nu zoal je afmetingen/maten zijn.

De originele Rake and Trail zijn toch wel iets waardoor ze zo'n fijn karakter hebben, en waardes die je bij moderne fietsen tegen komt.
 
Aangezien ik een tijdje geleden een autoongeluk heb gehad waarbij ik mijn middelvinger ben verloren en ze mijn ringvinger terug moeten hebben samenpuzzelen heeft m'n project even stilgelegen. Nadat ik nu m'n volledige kabelboom zelf heb opnieuw gemaakt werkte hij ook daadwerkelijk! De eindmeet komt nu toch wel rap dichterbij :).

Moesten er cb350f eigenaars zijn die nog wisselstukken zoeken kan je gerust terecht op m'n verkooppagina hier op MF :) Onderdelen CB350 Four cb350f
Groeten,

Louis
 
Laatst bewerkt:
Na 6 jaar ben ik hier weer.

Ik heb de lelijke kawa achterbrug vervangen door een cb550f exemplaar en het frame laten poedercoaten.
Voorkant is nog altijd die van de NC29 maar nu zonder vorkrubbers en met de originele vorkcovers.
Daarnaast heb ik de kop voorzien van helicoils aangezien ze praktisch allemaal voor de fritz waren.

Deze week zend ik de naven naar Haan wheels om ze te laten voorzien van een 18x1.85 vooraan en een 3.50x18 achteraan.
Banden zullen een Dunlop K82 3.50x18 vooraan en een Dunlop TT100 130/80x18 achteraan worden.

De "originele" 4 in 4 gaan er op tot ik een 4 in 2 systeem gemaakt heb.

Ik zal toch de originele tank gebruiken en een nieuw repro zadel kopen.

IMG_20200525_131637.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan