cb400 houden of verpatsen?

Houden of verpatsen?

  • Houden

    Stemmen: 18 90,0%
  • Verpatsen

    Stemmen: 2 10,0%

  • Totaal aantal stemmers
    20

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Brikkers,

Als ik straks op mn guzzi mag knallen blijft de cb400 onverzekerd en geschorst staan. Eigenlijk wil ik hem niet kwijt, maar kan het geld toch ook wel erg goed gebruiken.
Wat zouden jullie doen?
 
houden natuurlijk!



wat denk je dan dat ik ga zeggen...

Maar waarom schorsen als wa-verzekering (mogelijk) nog minder kost? :?

Het kenteken is van 1980, zodoende betaal ik nog wegenbelasting. En verzekering is mede daardoor ook vrij veel (130/jaar). Mn leeftijd zou ook wel een rol spelen. :)
 
De grote vraag: Wil je er nog mee gaan rijden? Zo nee, weg doen. Al zal je er niet zo heel veel voor krijgen als je zou willen denk ik en in dat opzicht is het dan weer leuk om hem te houden. Heb je een reservefiets achter de hand. Heb je er veel aan gesleuteld en rijdt ie? Zo ja = nostalgie. Krijg je spijt van als je hem wegdoet. (Kijk kinders, hier heeft papa op gereden toen hij student en arm was, maar hij doet het nog steeds!) 8-)
 
Houden dat ding, paar jaartjes minder bier zuipen en dan staat ie lekker goedkoop te wezen.

Heb je nog wat als je weer es aan je goezzie aan het prutsen bent om em voor de zoveelste keer te verbouwen.

Verkopen aan mij mag ook. 200 euries. :P
 
Als je ruimte genoeg hebt zou ik hem gewoon laten staan, anders verpatsen dat ding (misschien leuk ombouwslachtoffertje voor later? O-) heeeel klein turbotje...).
 
Gewoon houwe dat ding.
Verzekering moet veel goedkoper kunnen (zij is ouder als 15 jaar, veel verzekeringen erkennen dan al de klassieker-status) ook al heb jijzelf de leeftijd niet mee...
Ik heb twee XS-sen die me tesamen € 120,-/jaar kosten (WA +)
Tevens wordt de 400F hier ten lande niet zo gewaardeerd als in bijvoorbeeld 'good ol' England'.
Dus verwacht geen torenhoge verkoopprijs te kunnen vragen (wat de gek ervoor over heeft he), dus die paar honderd eurie doen jouw spaarrekening slechts tijdelijk goed.
Geloof ons, je krijgt er spijt van!
Dus...in de schuur met dat ding, dekentje erover, accu eruit ( hibernation ;) )
 
Gewoon houwe dat ding.
Verzekering moet veel goedkoper kunnen (zij is ouder als 15 jaar, veel verzekeringen erkennen dan al de klassieker-status) ook al heb jijzelf de leeftijd niet mee...
Ik heb twee XS-sen die me tesamen € 120,-/jaar kosten (WA +)
Tevens wordt de 400F hier ten lande niet zo gewaardeerd als in bijvoorbeeld 'good ol' England'.
Dus verwacht geen torenhoge verkoopprijs te kunnen vragen (wat de gek ervoor over heeft he), dus die paar honderd eurie doen jouw spaarrekening slechts tijdelijk goed.
Geloof ons, je krijgt er spijt van!
Dus...in de schuur met dat ding, dekentje erover, accu eruit ( hibernation ;) )

De boel goed in het vet zetten, jah ook de banden jah tegen het uitdrogen (banden moeten donker staan en opgepompt zijn), benzine tank helemaal vol of helemaal leeg en je carbs ook ff schoonmake --> zo goed als klaar :} *D
 
Verkopen dat ding...zeker als je in dit geval de poen hard nodig hebt.

CB400 is niets iets waar je naar blijf terug verlangen tig jaar. Heeft daarvoor iets te weinig karakter. De CB250 is dat weer net wel.
Sorry voor de andere CB400 eigenaren. Is goed bedoeld en voor Sjaap.
Pas als je geld en plaats genoeg hebt ervoor dan kan je overwegen om hem te houden. Keuze maken is hard. Heb ook diverse motoren destijds weg gedaan uit ruimte en tijd gebrek maar van slechts enkele heb ik spijt.
Zelfs mijn oude Solex na 30 jaar bezit....ook daar heb ik geen spijt van die heeft beter leven nu.
 
Hmmmmm
Moeilijk!! Wat zou een nette originele CB400 met weinig kilometers (25k) opbrengen?

Enne HP? Waarom heeft een cb250 volgens jou zoveel meer charme of karakter dan een cb400?
 
Laatst bewerkt:
Enne HP? Waarom heeft een cb250 volgens jou zoveel meer charme of karakter dan een cb400?
Van de 400 zijn er veel meer en het is een vier cillinder. Twee cillinders hebben gewoon meer porum. Op de 250 hebben de meeste van mijn leeftijd op gelest is ook leuk. Bekijk ze gewoon eens goed ;) :+
Honda_400four.jpg

cb01.jpg

De ware reden is natuurlijk het blok waar naar gekeken is als uitstraling voor een later zeeeeeeeeeer legendarisch groot merk motorfiets. O-)

CB250.jpg

Dit 250 blok hoeft geen uitleg *D
lijkt een beetje veel op een La....
:X :X
 
Laatst bewerkt:
Doet pijn om het te moeten zeggen, maar...

- Eerst waren daar onze oosterburen ; DKW's, Zundapp's, NSU's etc etc etc...Te log, te grof, te langzaam
- Toen kwamen de Engelsen ; lichter, sneller, slanker, maar...technisch minder ; BSA's, Norton's etc etc etc...
- Daarna kwamen de JAppen ; Let's steel some good stuff ; de 4 in lijn overdwars lijkt ons wel wat ; Ziedaar ; de CB als umtima macchina ; winnaar van vele prijzen, betrouwbaar, beter... HONDA HONDA
- Toen kwamen weer de Italianen ; soms wat sneller, maar ...laten we gewoon het goede concept jatten van de Jappen (3 ipv 4) en vooral...laten we het weer wat onbetrouwbaarder maken, dat vinden we leuk, zo op z'n Italiaans achter de motor douwen... :}

En toch...heb je wel een kleeeinnn beetje gelijk .... (maar het blijft jatwerk...) 8-)
 
Misschien heeft een cb400 wel minder karakter, maar ik kan het toch wel iets 'speciaals' noemen. Best veel bekijks nog met dat brik *D
Misschien moet ik eerst gewoon ding houden, rijden op de Guzzi, en dan kijken hoeveel ik nog voor mn eerste liefde ( :X ) voel. Stalling is groot genoeg in elk geval.
 
Misschien heeft een cb400 wel minder karakter, maar ik kan het toch wel iets 'speciaals' noemen. Best veel bekijks nog met dat brik *D
Misschien moet ik eerst gewoon ding houden, rijden op de Guzzi, en dan kijken hoeveel ik nog voor mn eerste liefde ( :X ) voel. Stalling is groot genoeg in elk geval.

Als je ruimte zat hebt : houden.
 
Houden dat ding, paar jaartjes minder bier zuipen en dan staat ie lekker goedkoop te wezen.

Heb je nog wat als je weer es aan je goezzie aan het prutsen bent om em voor de zoveelste keer te verbouwen.

Verkopen aan mij mag ook. 200 euries. :P

Linkmiechel! Dan heb jij een mooi klein apparaatje, dat je in het bakkie van je RUS kunt stoppen.
Als die er dan mee kapt, heb je meteen ander transport bij de hand!

Maarre, 200 pleuro's is wel een belediging voor zo'n mooie!
 
Ik wilde net zeggen je hebt toch ruimte zat daar in het hoge noorden? CB's leveren niet zoveel op dus voor dat geld hoef je hem niet te verpatsen. Gewoon lekker houden, altijd leuk voor als je weer wat tijd hebt :P
 
als het een f is heb ik wel interesse.. mits het niet TE Hoog in het noorden is... :)
 
Op woensdag 07 januari 2004 20:53 schreef hplaverda het volgende:Van de 400 zijn er veel meer...het is een vier cillinder...mijn leeftijd op gelest...het blok...uitstraling...legendarisch groot merk...lijkt een beetje veel op een La....
Ik vind 't een onsamenhangend weinig steekhoudende argumentatie. Valt me een beetje van je tegen. :P


Bottomline: hij weet alleen zelf oftie em gaat missen & imho heeft dat ganz nix te maken met bovenstaande riedel 'argumenten'.

Ik mis soms zelfs nog altijd m'n yamaha dt50 nota bene. ;)
 
Verkopen dat ding...zeker als je in dit geval de poen hard nodig hebt.

CB400 is niets iets waar je naar blijf terug verlangen tig jaar. Heeft daarvoor iets te weinig karakter. De CB250 is dat weer net wel.
Sorry voor de andere CB400 eigenaren. Is goed bedoeld en voor Sjaap.
Pas als je geld en plaats genoeg hebt ervoor dan kan je overwegen om hem te houden. Keuze maken is hard. Heb ook diverse motoren destijds weg gedaan uit ruimte en tijd gebrek maar van slechts enkele heb ik spijt.
Zelfs mijn oude Solex na 30 jaar bezit....ook daar heb ik geen spijt van die heeft beter leven nu.


Nou....ik verlang toch aardig terug naar die van mij..... Een 400 is in mijn optiek juist wél een echter karakterfiets... Niet verkopen dus..... :)
 
zo'n ouwe cb levert zo weinig op dat verkopen gewoon dom is, het hok vreet ook geen brood dus mooi houden, krijg je nooit spijt van.......
 
zo'n ouwe cb levert zo weinig op dat verkopen gewoon dom is, het hok vreet ook geen brood dus mooi houden, krijg je nooit spijt van.......
Is ook nog zo. De jouwe is in een dusdanige staat (origineel&netjes) dat ie in de toekomst zeker niet minder waard gaat worden.



Trouwens op de vraag wat ie op zou leveren, de duurste die ik ooit heb zien staan was 3000gld. Was een behoorlijk mooie ook & niet particulier geloof ik. (was tig jaar geleden op motorbeurs Utrecht)

Ik denk dat je 1000 euro niet gaat halen, misschien 900 ofzo, maar dan moet ie er echt spik en span uitzien. ;)
 
Is ook nog zo. De jouwe is in een dusdanige staat (origineel&netjes) dat ie in de toekomst zeker niet minder waard gaat worden.



Trouwens op de vraag wat ie op zou leveren, de duurste die ik ooit heb zien staan was 3000gld. Was een behoorlijk mooie ook & niet particulier geloof ik. (was tig jaar geleden op motorbeurs Utrecht)

Ik denk dat je 1000 euro niet gaat halen, misschien 900 ofzo, maar dan moet ie er echt spik en span uitzien. ;)


Voor 900E gaat ie never nooit de deur uit *D Kan je nog niet eens twee akront wielen voor kopen.
Denk dat het nu wel duidelijk is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan