CBX1000 topic

Maar was die wel zo sportief bedoeld dan...

En cardan was even helemaal "the bomb" he...
Cardan is nooit the bomb geweest,althans niet voor sportieve motoren,om de simpele reden dat het te zwaar is
en vermogen kost,voor toermotoren is het een ander verhaal.
De Kawa was niet bedoeld als een sportmotor,maar een ketting had hem wel sportiever gemaakt,maar in die tijd waren
kettingen niet zo geweldig sterk,dus is de keuze voor een cardan wel begrijpelijk ,zeker gezien de combinatie hoog gewicht
en voor die tijd veel vermogen.
s-l1600.jpg
 
Inderdaad,is allemaal veel te kitscherig en over the top,origineel blijft het mooist.
 
Ook leuk maar 6 uitlaten vind ik mooier.
Staat wel indrukwekkender ,dat dan weer wel. :Y
Had ik m,n CBX nou nog maar,ingeruild op een CBX550,grootste fout die ik gemaakt heb. 8)7
GL is ook een 6 cilinder,maar klinkt lang niet zo mooi als een 6cilinder in 1 lijn.
 
Zo even een groot gedeelte van dit topic bekeken en ja het zijn echt wel waanzinnige machines.
Heb er zelf ook 1 gehad en als je lekker wilde rijden door de bocht was er maar 1 stand van je gashandel en dat was wat er bij doen....
Heb die van mij helemaal uit elkaar gehaald en gespoten en un dikke 6 in 1 van Laser er op en zelfs wat aangepast.
Bij controle naar de Asser TT werd daar ook wel wat van gevonden maar gelukkig ging ik er vrijwillig heen.
Mooie tijd mee gehad en heel veel bekijks ook.
 
Zo even een groot gedeelte van dit topic bekeken en ja het zijn echt wel waanzinnige machines.
Heb er zelf ook 1 gehad en als je lekker wilde rijden door de bocht was er maar 1 stand van je gashandel en dat was wat er bij doen....
Heb die van mij helemaal uit elkaar gehaald en gespoten en un dikke 6 in 1 van Laser er op en zelfs wat aangepast.
Bij controle naar de Asser TT werd daar ook wel wat van gevonden maar gelukkig ging ik er vrijwillig heen.
Mooie tijd mee gehad en heel veel bekijks ook.
Ja had er vroeger ook 1,wegligging van een natte dweil,maar zoals je schrijft wel veel bekijks mee,ooit mee naar het strand gereden,
kwam er een hele menigte bij staan om de cbx te bekijken,ik kreeg zelfs gratis koffie van een strandtent eigenaar omdat hij de
cbx super cool vond.
 
IMG_20210717_1017256.jpg


Ik ben nooit zo fanatiek en gestructureerd met foto's maken als ik ergens ben, maar deze Egli lookalike zag er wel apart uit met die in mijn ogen veel te hoge en grote kuip...
 
IMG_20210717_1017110.jpg



Waarom die aandacht daarop?
Omdat deze er ook stond met nagenoeg dezelfde kuip met dubbele lampen, maar net een tikkie lager en anders gemonteerd en dan straalt die opeens Mad Max to the max uit
 
IMG_20210717_1017025.jpg



Zou heel erg graag zo'n kuip nog eens tegen t lijf lopen.
Niet om op mijn CBX te zetten, maar heb nog een GL1000k3 waar die wel eens heel tof op kon gaan staan
 
Terug
Bovenaan Onderaan