Ligt er aan hoeveel km,s de motor al heeft gelopen en op welke olie,een motor die alWat voor olie gooien jullie in de CBX?
10w40 half synthetisch of mineraal? En gaat er per beurt echt 5,5 liter in?
Wat voor olie gooien jullie in de CBX?
10w40 half synthetisch of mineraal? En gaat er per beurt echt 5,5 liter in?
Hoeft ook geen probleem te zijn,als je motor nog in een heel goede conditie is.Bij mij heb ik er castrol vol synthetisch 10W50 in,geen problemen tot nu toe.
BMW K modellen waren te goed gemaakt,deed je daar vanaf het begin synthetische olie inBij de bmw K modellen is dat ook een bekend 'probleem' die lopen het best op mineraal, ook ivm het behouden van de aanslag in het blok.
Volgens mij heeft de CBX bijna 70K gelopen, eerst maar eens kijken hoe die loopt voordat ik de olie ververs. Wilde sowieso niet voor vol synthetisch gaan, eerder mineraal of half synth.
Word al flink op geboden.https://www.marktplaats.nl/a/motore...0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=2
Benieuwd wat ze hier voor willen vangen!
BMW K modellen waren te goed gemaakt,deed je daar vanaf het begin synthetische olie in
dan duurde het vele tienduizenden km,s voordat hij ingereden was,gevolg was behoorlijk wat
olieverbruik in die periode,met minerale olie kreeg het blok tijd om in te lopen en werd
het olieverbruik sneller minder.
Te goed gemaakt hadden de CBX geen last van,olieschraapveren waren hooguit
van redelijke kwaliteit te noemen,zeker bij de eerste modellen een probleem.
De prolink uitvoering is heel wat beter gemaakt,dat blok gaat ook veel langer mee.
Word al flink op geboden.
Persoonlijk vind ik het hele apparaat niks geef mij maar het origineel,of als het tochBlijft hangen op 10 mille maar inderdaad die uitlaten lijken erg ver uit te steken, dat is jammer.
Weet iemand wat voor sportieve banden
er te koop zijn voor onder de `80er cbx ?
Binnenkort toe aan een nieuw setje