Hey hey,
Ik ben al een tijd geïnteresseerd in een fiets met een CBX 6 cilinder blok.
Het plan is om er sportief mee te gaan rijden.
Het budget is echter niet eindeloos... 10.000 euro heb ik niet.
Ik overweeg om eerst maar eens op zoek te gaan naar een compleet 'knap' blok (dus met carbs, ontsteking, draadboom etc.)
Dan wil ik het blok weer laten reviseren, en in de tussentijd op het gemak een rijwiel bij elkaar schrapen.
Ik denk daarbij aan een wat modernere setup zodat het wat strakker stuurt dan het origineel.
Ik ben benieuwd naar jullie input.
Waarvoor dank bij voorbaat.
of een gejat exemplaar die van mij is 20 jaar terug gejat helaas nooit wat van vernomen
Koop` net wat hier eerder al geopperd is een goed draaiend ding , anders ga je het moeras in .
En koop zo`n ding niet voor het sturen , want dan kom je bescheten uit. eerste type zag je onder het rijden de vork flipperen (dun / te licht ) en frame stelde geen drol voor .
En dat de dingen toen zo snel waren is ook een beetje overdreven , het geluid was wel een 10 !
Zou ook voor type 2 gaan , ondanks de iets mindere verzamelwaarde momenteel , maar die trekt nog wel bij .
Er staan er genoeg op Marktplaats.....
Dit is bijvoorbeeld nog een hele aardige zo te zien,niet veel km,s en nog redelijk netjes.
https://www.marktplaats.nl/a/motore...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=7
Inderdaad,toen ik het bericht schreef stond hij er nog op,maar de prijs was voor een cbxIs al verkocht..
nou nou, een beetje liever mag je wel over zo'n icoon praten hoor
nee, het is geen super strakke stuurfiets, maar het is dan ook een fiets uit het einde van de jaren 70.
je moet ze leren waarderen. Toen ik de mijne 20 jaar terug kocht en met mijn 21 jaar ook echt dacht er wel even sportief mee te gaan sturen ben ik best wel eens op de koffie gekomen (gelukkig nooit erger dan het hart in de keel en de broek bijna vol...)
de mijne heeft niet zo heel veel modificaties: wel een stabilisator tussen de voorpoten en de achterbrug is vervangen door een vierkant koker exemplaar.
Staat nog wel op de originele wielen en remmen (wel stahlflex) en nu ik zelf 20 jaar ouder ben en vooral zelf een stuk gedoseerder rijdt kan ik het veel beter waarderen dan destijds.
nee, het het moet idd een stukkie rustiger dan wanneer ik op mijn ST4 stap, maar een tikkie vlot sportief sturen is echt geen probleem hoor.
Lekker vlot rijden, genieten van het geluid en het mooie koppel en af en toe even doorhalen zodat die zo gruwelijk lekker begint te krijsen en dan ook nog eens een schop onder je hol geeft die alleen maar harder lijkt door de tekortkomingen van het rijwielgedeelte
ik heb al heel vaak met de gedachte gespeeld om ook de mijne een rijwieltechnische upgrade te gaan geven en had zelfs alle onderdelen daarvoor al thuis liggen voorpoten,achterbrug en wielen en remmen van een thunderace omdat die echt de dikste RSU poten en achterbrug heeft die ik kon vinden), maar kan het nog steeds niet over mijn hart verkrijgen om er echt wat aan te gaan doen. Dus een deel van die onderdelen heb ik inmiddels al weer gekannibaliseerd voor andere projecten
[afbeelding]
Ja maar is geen 6 cilinder en dat maakt een CBX toch iets speciaals hoe goed die 1100 ook
is,het is met zijn 4 cilinder niets bijzonders,is ook een jaren 80 ontwerp en geen jaren 70.
Was ook nog eens een veel duurdere motor.
Ik heb hem vroeger ingeruild voor een Katana 1100,veel beter sturende fiets en liep ook harder,maar
toch als ik nu zou kiezen zou ik de CBX nemen.
Nee helaas allang niet meer,ik heb ook de 750 gehad.Die heb je nog ?
Nee helaas allang niet meer,ik heb ook de750gehad.
Van de 750 zijn er 2 uitvoeringen geweest,de eerste leek op de 1100,de 2e was alleen voor de Japanse markt en had een andere kuip met opklapbare koplamp.
Naast de 650 was er ook nog een 550 Katana die er op leek.
Ja dat klopt.Was de 650 niet een cardanfiets?