Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
.... door de vorige eigenaar....Volgens de vorige eigenaar.....35 jaar heeft stilgestaan....De vorige eigenaar zegt ....
Dit zijn allemaal rode vlaggen.
Begin maar eens bij het begin zou ik zo zeggen.
En als je alle mengsel schroeven nu eens een halve slag extra geeft? Oftewel stationair hem wat rijker zet?
Weet niet of je een brommertje hebt gehad en de benzinekraan wel eens vergeten was open te zetten maar net voordat de motor afsloeg ging het vanzelf heel hoog in toeren lopen door het te arme mengsel.
Dus jij denkt ook dat ik de piste moet volgen die de vorige eigenaar mij heeft aangeraden. Ik ben dan toch wel heel benieuwd naar de reden waarom dit het probleem gaat oplossen. Ik ben ervan overtuigd dat de kleppen moeten gesteld en ook dat de carburatoren moeten gesynchroniseerd. Maar dat zijn beide statische gegevens. Die staan dus nu permanent verkeerd. Waarom loopt hij dan bij gas dicht eerst 2500 toeren en zakt dan even later naar 1000 toeren? De kleppen en de carburatoren staan dan toch nog even verkeerd?
Wie kan mij dat met een logische verklaring uitleggen? Ik wil het gewoon graag begrijpen.
CBX1000 carbs hebben aluminium gasschuiven. Lang stilstaan kan corrosie op die gasschuiven veroorzaken en dat kan die verschijnselen geven. Wat EHE zegt: goed schoonmaken en alle kanalen, sproeiers en dergelijke schoonmaken en controleren.
Voor inspiratie: https://youtu.be/tTcHmS3OS_w
Staar je niet blind op het ultrasoon reinigen,ik heb in het verleden een set carbs ultrasoon laten reinigen.Ze zagen er weer als nieuw uit en ik dacht ik leg ze een tijdje in de stelling omdat ik eerst nog ander dingen moest doen aan de motor.Een 3 tal weken later was ik aan de montage van de carburateurs toe,dus ik wil ze uit de stelling pakken,tot mijn schrik waren ze totaal wit uitgeslagen door corrosie.Ik heb die set weg kunnen gooien en heb een andere set gehaald op de motorsloop.
Blijkbaar was dat ultrasoon spul flink aan het corroderen gegaan,dus kijk niet raar op als dat bij je carburateurs inwendig ook zo is.
heeft er nog iemand van die rubbers die per 3 aan elkaar zitten tussen de carbs en het filterhuis.
dit voor de cbx 1000
ik zoek ze namelijk, liefst ook nog 2 setjes.
gr hj