Doorgesoldeerde CDI getest en werkt weer als nieuw!
Als een kind zo blij! Mensen, soldeer zelf uw CDI!
Misschien een idee....
Ik doe metalen delen, zoals magnesium weleens ontlakken met gewone remolie.
Omdat verafafbijt te agressief is voor dat soort metalen, en je putcorrosie krijgt.
Remolie is agressief tegen heel veel verven of harsen.
Maar niet tegen metalen, en steenachtige materialen.
Dus misschien een weekje in de remolie, en het printje valt er zo uit..
Dag oma!
Nog een handige tip. Bij een Kawasaki LTD 454 zit de cdi ook ingegoten. Ik kocht deze motor met een storing, liep soms keurig en begon na een tijdje te sputteren en in te houden. De vorige eigenaar had al verschillende keren de carburateurs schoongemaakt, en een keer ultrasoon laten reinigen. Het bleek uiteindelijk de cdi te zijn. Om deze diagnose te stellen vond ik op een Amerikaans LTD454 forum de volgende tip. Leg de cdi een uurtje in de diepvries en koppel hem vervolgens aan. De storing is dan tijdelijk weg, totdat de cdi weer op normale temperatuur is. De cdi van een Kawasaki LTD454 is ingegoten, dus reparatie is niet te doen. Maar dan weet je in ieder geval zeker dat de cdi kapot is. Ik heb voor 20 euro een gebruikte gekocht bij een sloperij.
heeft niets met solderen te maken maar wel met een niet-functionerende CDI van een 28jaar oude Honda AX-1 (de Aziatische broer van de NX250)
geen vonk meer , cdi eraf en een paar keer op de grond geslagen maar geen resultaat
ff de halve pizza uit de oven gehaald, cdi erin en 10 minuten op 150 graden gezet.
en jawel hoor, een vette vonk en die motor liep weer als vanouds.
denk dat alle vocht die binnen was gekomen via de 'zachte' kant van de cdi, was verdampt
meteen epoxy laag erover heen gelegd zodat de poreuze zachte kan nu goed is afgedekt.
lekker geprutst met goed resulaat
Op 180 graden zou tin nog niet mogen smelten
Noem eens een print die gesoldeerd is zonder lood in de tin.Na 40 jaar ook radio en T.V. reparatie is mij gebleken dat je de meeste fouten met een kleine soldeerbout kon repareren vooral deze met de printplaten.
Vooral bij die printen die gesoldeerd zijn met die tin legering die de laatste 15 jaar voor geschreven is waar geen lood meer in zit
Alle sodeerplaatsen waar aan de andere kant onderdelen zitten die wat warm worden gaat de soldeerplaats losscheuren.
Dus een goed vergrootglas en een kleine soldeerbout en wat tin en weer een blijde klant