(Centraal) Ik heb rijlessen Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgende week heb ik het druk met school, maar daarna kan ik ook eindelijk beginnen met lessen *O* . Ik ga lessen bij vriends in rotterdam. Dus ik kan ook in de lijst.

@Ruudw: heb jij toevallig een klasgenoot die lennart heet en een blauwe nsr heeft?
 
proefiel is makkelijk te checken, op de band zit in de groeven op een paar plekken een controle stukkie, dat zit op 1,5mm diep.. dan kan je daaruit dus herleiden hoe de status is van je profiel.. of een metertje kopen die je dan in het profiel drukt maar dat hoeft niet eigenlijk..
 
Volgende week heb ik het druk met school, maar daarna kan ik ook eindelijk beginnen met lessen *O* . Ik ga lessen bij vriends in rotterdam. Dus ik kan ook in de lijst.

@Ruudw: heb jij toevallig een klasgenoot die lennart heet en een blauwe nsr heeft?


:? Ik heb wel een klasgenoot die lennart heet en die rijdt op een blauwe schakelbrommer, ik weet niet wat voor, hoe ken jij hem dan :? En hoe weet jij dat hij bij mij in de klas zit :?

Ik rij trouwens ook bij vriends ;)
 
Heb vandaag eindelijk helemaal zelf alleen gereden in het verkeer!!!! Damn wel binnen de bebouwde kom, hoor.
Daarvoor steeds aan het oefenen op het parkeerterrein. Ik kreeg van mijn instructeur te horen dat ik maar gewoon nu in het verkeer ga rijden, dus achter hem aanrijden. Ik dacht bij mezelf: gewoon doen!
Heb voor 't eerst 3e versnelling gedaan.

Maar wel wat ongemakken tijdens het rijden gehad...
Tijdens het rijden staken de voetgangers op het laatst moment toch plotseling over. Ik schrok wel ff, moest mezelf te kalmeren en had snel handeling gedaan door de voorrem te gebruiken (tsja...ik vergat de achterrem ook gebruiken). De motor slingert 'n beetje en dan sloeg de motor ineens af. De instructeur was al ver gereden en zag 't niet gebeuren.
(Achteraf zei de instructeur dat ik gewoon moest clannoxeren) -O-

Op het parkeerplaats viel ik bijna om doordat ik ging oefenen bij het denkbeeldige acht. Ik vond linksom rijden makkelijker dan rechtsom. Ach, de oefening baart kunst.

Onderweg vergat ik soms op welke versnelling ik stond etc.
Van mn foutjes leer ik ook meer van.

Kortom...ik ben trots op mezelf dat ik over het algemeen lekker zelfstandig heb gereden. Ik ben erg blij mee *O*

Donderdag a.s. weer :]
 
:? Ik heb wel een klasgenoot die lennart heet en die rijdt op een blauwe schakelbrommer, ik weet niet wat voor, hoe ken jij hem dan :? En hoe weet jij dat hij bij mij in de klas zit :?

Ik rij trouwens ook bij vriends ;)

Lennart is een vriend van mij, woont bij mij in de buurt. Toen ik vertelde dat ik bij vriends ging lessen, zei hij dat hij een klasgenoot had die ruud heette en daar ook leste. Dus wilde het even nachecken ;) . Zie je daar vast dan wel een keer.
 
Lennart is een vriend van mij, woont bij mij in de buurt. Toen ik vertelde dat ik bij vriends ging lessen, zei hij dat hij een klasgenoot had die ruud heette en daar ook leste. Dus wilde het even nachecken ;) . Zie je daar vast dan wel een keer.

O..tof..ja inderdaad zal je daar vast en zeker wel eens zien :)

ben erg tevreden met vriends *O*
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk kan ik er ook bij 8-)

Theorie: 05-01-06 (Gehaald)
AVB: ??-??-06
AVD: ??-??-06

Ik les trouwens donderdags, op een (vermoedelijk) vol vermogen Diversion :o
M'n intructeur denkt dat ze een foutje hebben gemaakt bij het afleveren, en de motor alleen op papier 25 kW is :P Nou heb ik pas 1 les gehad en ben ik pas tot de 3de versnelling geweest (65-70 :+ ) En zat m'n leraar ook nog achterop.

Maarja volgende week rustig in m'n eentje op de motor *D

(Best lastig trouwens dat AVB, het stuk van de rijschool naar het oefenterrein was een stuk leuker)
 
MRND-X, wil jij mij erbij zetten. Ik ga dit jaar alles halen. Ik hoop zelf binnen 3 maanden alles te hebben.
Ik les alweer een tijdje maar werk onregelmatig en daardoor kan ik veel niet.
Bedankt alvast.

Greetz Kuikuhnek :W
 
Lennart, P-au-L, fazer veel plezier met lessen.
      
enig-ma, ik had moeite met de remproeven, nadat ik met de stopproef onderuit was gegaan. De oefeningen gingen lekker, totdat het begon te regenen. Wham, daar lag ik op de grond. De remproeven langzaam weer opgebouwd in de lessen erna, en een keer weer met regen geoefend. Dat was effe slikken, maar het ging goed.
Met het examen kreeg ik de noodstop en stopproef en die gingen zonder probleem.

MRND X, bedankt !!

Illuminate, beetje late reactie, maar ik heb gister gelest en was helemaal stuk. Ik reed een straat in, maar daar waren een ander soort steentjes en die waren spekglad. Mijn achterwiel glibberde alle kanten op, MAAR....ik ben erop gebleven :Y . En heeeel fijn hoor, dat je vertelt dat je gevallen bent bij je remproef, dat is het enige waar ik echt als de dood voor ben. Ik heb het wel al gedaan achterop bij mijn man, maar dan zit je "veilig" achterop.
 
Ik hebbem! *O* *O*

verslagje

Heeeey van harte gefeliciteerd joh!! *O* *O* *O* En ook al een motor op het oog?


Heb vandaag eindelijk helemaal zelf alleen gereden in het verkeer!!!! Damn wel binnen de bebouwde kom, hoor.
Daarvoor steeds aan het oefenen op het parkeerterrein. Ik kreeg van mijn instructeur te horen dat ik maar gewoon nu in het verkeer ga rijden, dus achter hem aanrijden. Ik dacht bij mezelf: gewoon doen!
Heb voor 't eerst 3e versnelling gedaan.

Maar wel wat ongemakken tijdens het rijden gehad...
Tijdens het rijden staken de voetgangers op het laatst moment toch plotseling over. Ik schrok wel ff, moest mezelf te kalmeren en had snel handeling gedaan door de voorrem te gebruiken (tsja...ik vergat de achterrem ook gebruiken). De motor slingert 'n beetje en dan sloeg de motor ineens af. De instructeur was al ver gereden en zag 't niet gebeuren.
(Achteraf zei de instructeur dat ik gewoon moest clannoxeren) -O-

Op het parkeerplaats viel ik bijna om doordat ik ging oefenen bij het denkbeeldige acht. Ik vond linksom rijden makkelijker dan rechtsom. Ach, de oefening baart kunst.

Onderweg vergat ik soms op welke versnelling ik stond etc.
Van mn foutjes leer ik ook meer van.

Kortom...ik ben trots op mezelf dat ik over het algemeen lekker zelfstandig heb gereden. Ik ben erg blij mee *O*

Donderdag a.s. weer :]

Linksom rijden is inderdaad makkelijker dan rechtsom, ik had hetzelfde probleem, toen ik mijn instructeur vroeg hoe dat nou kon dat ik het ene perfect deed en het andere compleet in de soep loopt, zei hij: "dat komt omdat de aarde linksom draait (of was het nou net andersom) :?

Niet meer weten in welke versnelling hij zat vergat ik ook vaak.. erg irri is dat

Ohja, en nog iets waarop ik altijd commentaar kreeg is dat ik steeds vergat mijn richtingaanwijzer uit te zetten, dus de hele tijd bleef hij knipperen en dan tetterde hij in mijn oor... zet dat ding eens uit!!!

Maar zo te horen gaat het de goede kant op, veel plezier vast voor je volgende les! :]
 
Linksom rijden is inderdaad makkelijker dan rechtsom, ik had hetzelfde probleem, toen ik mijn instructeur vroeg hoe dat nou kon dat ik het ene perfect deed en het andere compleet in de soep loopt, zei hij: "dat komt omdat de aarde linksom draait (of was het nou net andersom) :?

Niet meer weten in welke versnelling hij zat vergat ik ook vaak.. erg irri is dat

Ohja, en nog iets waarop ik altijd commentaar kreeg is dat ik steeds vergat mijn richtingaanwijzer uit te zetten, dus de hele tijd bleef hij knipperen en dan tetterde hij in mijn oor... zet dat ding eens uit!!!

Maar zo te horen gaat het de goede kant op, veel plezier vast voor je volgende les! :]

Idd heb je gelijk betreft linksom makkelijker dan rechtsom. Dat heeft de instructeur me ook gezegd. Waarom de schaatsers altijd linksom schaatsen ipv rechtsom.

Haha zelfde probleem als jij betreft de "vergeten-uitzetten" richtingaanwijzer.
Gelukkig hoef ik geen intercom gebruiken, dus moest hij mij gebaren dat de lichten uit moet zetten :)

Dank voor je interesse!
 
Idd heb je gelijk betreft linksom makkelijker dan rechtsom. Dat heeft de instructeur me ook gezegd. Waarom de schaatsers altijd linksom schaatsen ipv rechtsom.

Haha zelfde probleem als jij betreft de "vergeten-uitzetten" richtingaanwijzer.
Gelukkig hoef ik geen intercom gebruiken, dus moest hij mij gebaren dat de lichten uit moet zetten :)

Dank voor je interesse!

Waarom zou linksom makkelijker zijn dan rechtsom :? Lichaam en motor zijn toch (zo goed als) symmetrisch, dus zou het toch even moeilijk moeten zijn |(

:Y
 
MRND : ben jij begonnen met voertuig beheersing? Ik moest gelijk de wijk in. Ik heb al mijn autorijbewijs, misschien is dat het verschil. En vind je het in z'n 3 niet veel lekkerder gaan?

DIDDLE: dat heb ik nou ook, elke keer vergeten die richtingaanwijzer uit te zetten. Maar mijn instrukteur vraagt het nu nog vriendelijk aan me :)
 
Waarom zou linksom makkelijker zijn dan rechtsom :? Lichaam en motor zijn toch (zo goed als) symmetrisch, dus zou het toch even moeilijk moeten zijn |(

:Y

Dat zou je denken ja maar zo werkt het in de praktijk dus niet helaas... misschien is het een "vrouwen" probleem... of een algemeen probleem waar jij geen last van hebt maar het is echt de ene kant op moeilijker als de andere kant


MRND : ben jij begonnen met voertuig beheersing? Ik moest gelijk de wijk in. Ik heb al mijn autorijbewijs, misschien is dat het verschil. En vind je het in z'n 3 niet veel lekkerder gaan?

DIDDLE: dat heb ik nou ook, elke keer vergeten die richtingaanwijzer uit te zetten. Maar mijn instrukteur vraagt het nu nog vriendelijk aan me :)

Ja is zo vervelend.. in de auto gaat dat ding automatisch uit.. misschien zijn we daardoor gewoon lui geworden :+ Wel fijn dat je instructeur nog vriendelijk blijft, dat was de mijne soms niet.. maar ja, ik kreeg wel steeds een pepermuntje als ik een BV goed had gedaan ;)
 
Idd heb je gelijk betreft linksom makkelijker dan rechtsom. Dat heeft de instructeur me ook gezegd. Waarom de schaatsers altijd linksom schaatsen ipv rechtsom.

Haha zelfde probleem als jij betreft de "vergeten-uitzetten" richtingaanwijzer.
Gelukkig hoef ik geen intercom gebruiken, dus moest hij mij gebaren dat de lichten uit moet zetten :)

Dank voor je interesse!

Haha, graag gedaan hoor, vind het gewoon leuk te zien dat er ook zoveel meiden op de motor stappen :} En aangezien ik het qua lessen en examens al achter de rug heb, vind ik het fijn als ik anderen kan helpen door info of tips te geven :)
 
ohh, das lekker..ik heb na het lessen altijd een waanzinnig droge mond, misschien is dat ook wel de oplossing voor mij. Mijn man heeft ook pas zij rijbewijs bij hem gehaald, dus ik kende hem al een beetje, Prima vent.


Ja ik vond het super hoor, je bent zo intensief bezig dat een pepermuntje of kauwgompje wel prettig is... En als ik 2 uur les had, dan stopte hij altijd na een uurtje, ff opwarmen en een sigaretje doen :}
 
MRND : ben jij begonnen met voertuig beheersing? Ik moest gelijk de wijk in. Ik heb al mijn autorijbewijs, misschien is dat het verschil. En vind je het in z'n 3 niet veel lekkerder gaan?

Ik mocht ook zelf in verkeer rijden (heb nog geen b-rijbewijs) richting een groot parkeerterrijn om daar bijzondere verrichtingen te oefenen
 
Ja ik vond het super hoor, je bent zo intensief bezig dat een pepermuntje of kauwgompje wel prettig is... En als ik 2 uur les had, dan stopte hij altijd na een uurtje, ff opwarmen en een sigaretje doen :}
Ik zit nu nog op 1 uur per keer (5de les donderdag gehad) en ik ben helemaal stùk daarna. Ik moet dan wel op de fiets terug naar huis..shiiiit, moet zelf trappen !!
 
Ik mocht ook zelf in verkeer rijden (heb nog geen b-rijbewijs) richting een groot parkeerterrijn om daar bijzondere verrichtingen te oefenen
Ik rij in een nieuwbouw wijk met 30 KM zone, maar volgende week de provinciale weg op (60 KM weg) ik knijp hem nou al
 
Ik zit nu nog op 1 uur per keer (5de les donderdag gehad) en ik ben helemaal stùk daarna. Ik moet dan wel op de fiets terug naar huis..shiiiit, moet zelf trappen !!

Ik had in het begin ook 1 uur les, maar tegen de tijd dat je er bent en net een beetje lekker met je bv-tjes bezig bent moet je al weer terug en dat vond ik errug vervelend, ging het net lekker en dan was het; doe nog maar 2 keer en dan gaan we -O- Daarom ben ik toen 2 uur achter elkaar gaan lessen, was voor mij althans erg prettig, stuk ben je erna toch wel, of je nu een uur of 2 uur les hebt. Maar goed, het is net wat je zelf prettig vind en wat je qua budget aankan natuurlijk
 
Ik rij in een nieuwbouw wijk met 30 KM zone, maar volgende week de provinciale weg op (60 KM weg) ik knijp hem nou al

Zal toch wel meevallen.....Ik moest binnen bebouwde kom rijden, en me rij instructeur vondt het niet eens erg toen ik 60/70 reed ;)

Gewoon rijden wat je op de parkeer plaatsen heb geleerd, stelt niks voor alleen goed om je heen kijken en in je spiegels kijken.

heel veel succes iig :] geniet ervan *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan