Circuitmotor verhuren!

TimFiz

MF veteraan
3 sep 2006
4.673
0
Ik heb mijn circuitmotor nu te koop staan en vroeg me eigenlijk af of er eigenlijk animo is voor het huren van een circuitfiets voor bvb alleen de beginnersgroepen 1 en 2. Mijn motor is helemaal circuitklaar en kost eigenlijk geen drol in aanschaf, vandaar de wilde gedachte, dus alleen nog een gedacht, om hem volgend jaar misschien te gaan verhuren. Er zitten wel heel veel haken en ogen aan, maar misschien is er juist heel veel vraag naar.

Wat is jullie filosofie hierover? Simpele regels (op papier) als "vallen is kopen en alles op eigen risico" moeten mij bijna 100% beschermen. Laat maar horen?

Situatieschets:
-Circuitmotor in topstaat staat tehuur voor bvb 200 euro incl slijtageonderdelen
-Excl benzine
-Zelf ophalen
-Vallen is kopen en na overleg eventueel oplappen met 2de handsonderdelen
-Aansprakelijkheidsovereenkomst (bvb dynamo stopt ermee en kan niet meer verder)
-Slijtage uitgaande van een beurtje om de 5 dagen (100%). 1 dag is 20%, dus 17 euro remblokken/olie, 12 euro olie/filter, 50 euro banden (nieuwe banden) Schatting van 100 euro.
-Eventuele huur van aanhanger mogelijk

Bij MSL zijn er nog 5 circuitdagen :P


Anders?
 
Laatst bewerkt:
Zit nog wel een redelijk grijs gebied tussen denk ik. Net als bij mij, op mijn bek gegaan, even wat hendeltjes enzo repareren en kon zo weer verder. Later blijkt dat de versnellingsbak naar de klote is door die val. Lijkt me lastig dat alsnog te verhalen (en aan te tonen) als er alweer een ander op heeft gereden.
 
Maar als vallen kopen is, heb je dit probleem toch niet _O- Thanks Mark!

Kijk we praten hier over een circuitfiets die in topstaat is en zeer goed onderhouden door een apriliamonteur :P en een waarde heeft van 1500 euro. Voor de beginner die 1 of 2 keer het circuit op wilt zou het perfect zijn. :Y

Iemand anders op of aanmerkingen over deze manier van verhuur? Dus goedkope circuitfiets verhuren voor laag bedrag alleen aan beginners met begeleiding en vallen is kopen (of misschien schade herstellen met bvb 2dehands onderdelen)
 
Laatst bewerkt:
Oke had ik niet eens gelezen, maar Supercupper had in 2004 dit idee ook al _O-
 
Je zou een afspraak moeten maken vallen = kopen, tegen een vooraf afgesproken prijs.
Dan zijn de verrassingen voor de nieuwe eigenaar na een valpartij *D
 
bij het crt verhuren een cbr 600 rr voor 225 euro of 250 euro
 
Laatst bewerkt:
Wie zou een motor huren die weet dat als hij op zijn bek gaat de motor moet kopen.
Jij krijgt bakken met geld binnen omdat je zogenaamd ook de motor moet repareren en onderhouden, maar wat er niet van komt omdat er toch wel snel een rijder op zn plaat gaat.
Lijkt mij persoonlijk onrealistisch.

En sowieso mensen met motorervaring hebben veelal een motor, als je dan toch dat spul zou moeten betalen als je wat kapot maakt omdat je hem huurt.
Waarom dan niet met je eigen motor op het circuit, hoef je de huur ook niet te betalen.
 
Laatst bewerkt:
Wie zou een motor huren die weet dat als hij op zijn bek gaat de motor moet kopen.
Jij krijgt bakken met geld binnen omdat je zogenaamd ook de motor moet repareren en onderhouden, maar wat er niet van komt omdat er toch wel snel een rijder op zn plaat gaat.
Lijkt mij persoonlijk onrealistisch.

En sowieso mensen met motorervaring hebben veelal een motor, als je dan toch dat spul zou moeten betalen als je wat kapot maakt omdat je hem huurt.
Waarom dan niet met je eigen motor op het circuit, hoef je de huur ook niet te betalen.

Wellicht dat als je met je straatmotor op je smoel gaat de kosten vele malen hoger zijn dan bij een racer. Uitgaande van een normale schuiver. Een racekuip met spuitwerk kost tussen de € 350-750. Voor een complete straatkuip mag je er een 1 voorzetten.

Vraag jezelf maar eens af waarom dat vele vaste circuitrijders er een motor bij hebben speciaal voor op het circuit?
 
ja ok dat zal best zo zijn, maar er kan meer kapot gaan he dan alleen de kappen.
Vind jij het wel een goed idee dan dat hele verhaal dan?
En zo ja waarom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan