Volgend jaar gaan wij -als het aanslaat- speciaal geprepareerde motoren voor op het circuit verhuren. Denk daarbij aan bijvoorbeeld een R6, CBR 600RR, Duc 749 etc. We kopen ze zonder kenteken (scheelt de BPM), raceplaatwerk erop en een paar goeie banden en remblokken. Maar de hamvraag is: gaan we die verhuren? En wat moeten we ervoor vragen? Ons idee is voor bv een R6 250 euro te vragen per persoon per dag. Inclusief motortrailer, maar zonder verzekering.
Volgens mij kun je nergens een moderne fiets huren voor op het circuit. Bij onze reguliere motorverhuur is het iig uitgesloten, en bij ieder ander regulier verhuurbedrijf staan ook de bekende kleine lettertjes.
Help ons eens een keuze te maken??? Welke motor? Welke banden? Welke prijs?
Mensen gaan met zo'n huur fiets nog meer op/over de grens van hun rijvermogen rijden en kennen de motor veelal niet goed,hebben de vering niet goed afgesteld etc. met alle gevolgen van dien.
Verder vraag ik mij even af hoe je de verzekering gaat regelen als iemand ten val komt door een technisch defect. B.v. voorvork raakt lek en iemand komt ten val.
Daar zit wat in. Maar die vrees hadden wij ook toen we úberhaupt begonnen met de verhuur van (reguliere) motoren. En dat blijkt erg mee te vallen. Het zal best wel eens gebeuren dat er schade wordt gereden, en dat blijft zuur... Maar ook hier vertrouwen wij op de zelfkennis en -bescherming van de huurder.Allereerst proberen we de motoren uiteraard up-to-date te houden, en in goed onderhoud te voorzien. Maar je kunt niets uitsluiten. Wel moeten we iedere aansprakelijkheid uitsluiten middels een exoneratie-clausule, zoals al gebruikelijk in de racewereld.
Nou dan kom maar op met die fiets R6 lijkt mij wel wat
Het lijkt erop dat GeR1ben ergens onderuit wil komen,en dat nu mijn vering eindelijk goed is,dus in de 'picture'!Ik vrees dat Pork (voor deze ene keer) gelijk heeft.
Er is ook al circuitmotorhuren.nl of zoiets maar zijn wat oudere cbr's dacht ik.. Denk dat je over zo'n plan toch nog eens ff twee keer moet nadenken.. 250 euro per dag maar wat moet die verzekering dan wel niet gaan kosten???
Kort overzichtje:
Motor: Thundercat 5x verhuurd afgelopen seizoen a 250 euri.
Banden: setje SC's vervangen na 4x verhuur.
Schade: 1x remhandel doordat-ie om viel.
Kosten: huurder (brokken=dokken clausule)
Risico van totale motor-origami is er altijd. Ik ga er echter van uit dat iemand niet met opzet op z'n bek gaat (want dat kan best pijn doen). Bij een oudere racer is het risico lager dan bij een gloednieuwe (aanschafkosten).
Verder denk ik dat zo'n huurracer vooral interessant is voor degenen die eerst eens een paar keer een circuitdag willen rijden voordat ze een hoop geld gaan uitgeven aan een racer.
De vraag of er een motor gehuurd kan worden wordt erg vaak gesteld bij de TOMS cursus, ik denk dat de marktvraag dus zeker bestaat.
dus als ik het goed begrijp..
Je huurt een duc 749 circuitmotor..
krijgt een highsider motor stuitert alle kanten op en is totall loss kost het je een nieuwe motor..
of nog minder..
je stuurt een bocht in iemand anders steekt hem binnen door gaat onderuit neemt jou mee motor loss en je kan zelf gaan betalen
Kan het eeen HELE dure grap worden
lijkt me niet echt lekker circuit rijden als je dat in je achter hoofd hebt.