Circuitrijden, waarom zo duur?

http://www.supermotonieuws.com/:
Op 14 april heeft SuperMotardTraining.nl op de circuit de Pottendijk weer een circuitdag gepland.

...

Dus als het meezit kan je een hele dag circuitrijden voor maar € 25,-!!!Zeg dat maar eens tegen de jongens die op Assen racen. :)

:+
 
In Engeland zijn er 22 circuits, waarvan Donington en Silverstone GP-circuits zijn. (Volgens mij) alle andere banen zoals Cadwell, Snetterton, Brands Hatch, noem maar op die zijn ook voor motorrijders open.

Effe de overtocht per boot regelen met een auto + aanhanger of gehuurd busje, en dan ben je weliswaar wel een smak geld kwijt voor de hele trip maar je hebt ook meteen een lang weekend weg op een onbekend (en dus cool) circuit. Zie het als een korte vakantie.

Dus de volgende keer dat iemand zit te overwegen of hij nou echt die nieuwe Iphone of interactieve tv en andere stomme bullshit nodig heeft, hou dat geld lekker in je zak en spaar voor een echt leuke ervaring.
 
Laatst bewerkt:
dat is relatief natuurlijk.

Ik moet er ook aardig wat dingen voor laten...
De meeste van mijn vrienden gaan op wintersport en zomervakantie naar een ver land.
Ik kies er voor om wat minder met vakantie te gaan en wat meer circuitdagen te doen.

Als het inschrijfgeld omlaag gaat dat juich ik dat natuurlijk toe. Maar ik denk dat als je realistisch blijft, ook wel kan begrijpen waarom dit in NL gewoon niet zal gaan.

- weinig ruimte
- veel regeltjes
- Assen is een GP baan met alle voorzieningen die voor die paar evenementen per jaar wel allemaal onderhouden moeten blijven

In de VS heb je 100 van die B-circuits waar je prima kan sturen maar waar nooit een GP zal rijden.
Net als dat je in de VS 100 mini vliegveldjes hebt waardoor recreatief vliegen ook ineens voor "jan en alleman" mogelijk is.
Niks mis mee toch? Moet er een GP gereden worden om er lol te hebben?
 
Laatst bewerkt:
dat is relatief natuurlijk.

Ik moet er ook aardig wat dingen voor laten...
De meeste van mijn vrienden gaan op wintersport en zomervakantie naar een ver land.
Ik kies er voor om wat minder met vakantie te gaan en wat meer circuitdagen te doen.

Als het inschrijfgeld omlaag gaat dat juich ik dat natuurlijk toe. Maar ik denk dat als je realistisch blijft, ook wel kan begrijpen waarom dit in NL gewoon niet zal gaan.

- weinig ruimte
- veel regeltjes
- Assen is een GP baan met alle voorzieningen die voor die paar evenementen per jaar wel allemaal onderhouden moeten blijven

In de VS heb je 100 van die B-circuits waar je prima kan sturen maar waar nooit een GP zal rijden.
Net als dat je in de VS 100 mini vliegveldjes hebt waardoor recreatief vliegen ook ineens voor "jan en alleman" mogelijk is.

Nou...die paar evenementen? Ik denk dat het circuit in in het seizoen gemiddeld toch zeker 4 x per week gebruikt wordt.
 
Lelystad is geen racecircuit. Als ik daar uit de bocht was gegleden zoals ik in Assen heb gedaan had ik hier nu niet zitten typen denk ik. Het is prima voor trainingen, ik heb er twee keer een VRO gedaan, maar om te racen is het te onveilig.

Knappe meid als je op Lelystad dezelfde snelheden haalt als op Assen ;)
 
idd, dik duisend euro je rijbewijs kwijt en daardoor ook problemen met op je werk komen en dat intereseert ze geen fuck dus bezwaar maken is ook kansloos...kut regel :r

Dan kan je je beter een beetje inhouden op de openbare weg en in de zomer gewoon elke maand een dagje Assen doen!
 
En jij hebt op Assen geraced, of een circuitdag gedaan?

circuitdagen. En wat ik zei, als je in Assen onderuit gaat kom je goed terecht. In Lelystad zit je gelijk in de sloot of tegen een boom. Maakt allemaal niet uit, het is heel leuk om op Lelystad te rijden, heb ik ook gedaan, maar er is wel verschil, wil ik maar zeggen.
 
Schiet me nu even te binnen ...in een grijs verleden deed ik aan wedstrijd karten...
in Best had je een circuit op het oude vuilstort, en bij de ingang stond een kroeg, daar kon je voor een tientje de sleutel halen, en kon je je de hele dag uitleven...je was wel helemaal op jezelf aangewezen, maar toch....
In zuid frankrijk hebben we ook van die circuits gezien waar dat kon.......prijs weet ik niet
 
In Engeland zijn er 22 circuits, waarvan Donington en Silverstone GP-circuits zijn. (Volgens mij) alle andere banen zoals Cadwell, Snetterton, Brands Hatch, noem maar op die zijn ook voor motorrijders open.

Effe de overtocht per boot regelen met een auto + aanhanger of gehuurd busje, en dan ben je weliswaar wel een smak geld kwijt voor de hele trip maar je hebt ook meteen een lang weekend weg op een onbekend (en dus cool) circuit. Zie het als een korte vakantie.

Dus de volgende keer dat iemand zit te overwegen of hij nou echt die nieuwe Iphone of interactieve tv en andere stomme bullshit nodig heeft, hou dat geld lekker in je zak en spaar voor een echt leuke ervaring.

Dit kan ik alleen maar met je eens zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan