waarom worden originele motoren zo 'vernaggelt'??

Zowel @Knutselsmurf2 en @Zenuwlijer hebben zoveel veranderd dat het commercieel nooit meer uit kan. (Gezien de arbeidsuren en onderdelen)
En daarnaast zijn het heel persoonlijke motoren daardoor geworden.

De één zal er niets mee hebben, de ander vind het prachtig (daar hoor ik ook bij, beide motoren zijn plaatjes om te zien)

Maar gezien de staat hebben ze er beiden veel plezier aan beleefd om ze zo te krijgen en rijden ze met een big smile.
En daar gaat het om, met plezier op je eigen motor stappen.

En jullie doet ook anderen een plezier, ik vind het mooi om naar te kijken. :t
Zo'n rat-bike als die Goldwing heb ik dan weer niets mee, maar ook dat hoort erbij. Mooi man, ik kijk wel naar de details en het werk wat er in gestopt is en dat kan ik ook uitstekend waarderen.
 
@Dutchy748 hoe zie die motor er standaard uit?

Hoef ik aan knutsel niet te vragen zeker :+
Denk dat @Knutselsmurf2 zijn motor er standaard zo zou uitzien :
oude_metalen_RVS.jpg
 
De basis was deze.
$_86.JPG

Niet specifiek mijn donor, maar gelijk aan mijn standaard Wildstar. Ik had al een Roadstar, mooi spuitwerk en vol met accessoires.
Maar en model, solo en minder is mooier was het plan. Maar dan heb je ideeën die niet helemaal passen in de standaard afmetingen/model/uitstraling. Dus een hoop gepuzzel, ideeën en meten. Maar om er nu een hoop materiaal aan te hangen voor het gewenste uiterlijk was niet wenselijk/mogelijk. Wel al stevig de flex erin gezet.
Toen kwam mijn motormaat met de opmerking, " Je hebt bijna niets over, je kunt net zo goed opnieuw beginnen".
En toen ging ik om. Gestopt met VERbouwen en gaan BOUWEN. Blok weggebracht voor de recall, wat vellen papier aan elkaar geplakt, wat vaste maten uit het origineel overgenomen en daar het gewenste model omheen getekend. Verhouding 1:1, potlood en papier. Veel aandacht besteed aan Rake en Trail. Want bouwen is één, maar het moest natuurlijk wel goed rijden. Bouw-jig gemaakt en met waterpas en schietlood kom je een heel eind. 😉
 
Ratbikes zijn cool.
Elke kras oid verteld een verhaal.
Vooral in het buitenland krijgen dit soort motoren veel aandacht, positieve wel te verstaan.
Daar volgen vaak hele leuke reakties en gesprekken op.
Mijn verse TDM uit 2006 wordt nu ook, niet meer zo extreem als voorheen, aangepast.
Ik wil niet anders meer.
 
Mijn vorige motor is helaas total loss, dus nu weer aan het zoeken naar een andere motor. Zonder inruil, lekker vrij. Maar wat mij opvalt en steeds meer een ergernis begint te worden is de willekeur aan niet originele onderdelen op een motor. Vooral de kentekenplaarhouder en achterknipperlichten worden vaak vervangen. Vaak door hele goedkoop ogende exemplaren. Voor is dan nog origineel. Zit dus geen optische verhouding meer in de motor. Veelal handvatten en remhendels in afgrijselijke kleuren die net niet de kleuren zijn in de rest van de motor. Vervangingsuitlaten die echt lelijker zijn dan origineel. Vaak zijn origineel heel mooi vormgegeven en de vervanging een rechte pot met akrapovic sticker.

Ik merk dat ik bij veel motoren al ga kijken hoe ik hem weer origineel krijg, cq hoeveel moeite het zou kosten. Je zou zeggen, zoek een originele. Dat probeer ik natuurlijk ook, maar het aanbod is tegenwoordig niet meer zo royaal als vroeger door de populairiteit van motorrijden.

Moest het even kwijt. Zijn er meer die er zo over denken, of ben ik een uitzondering??
Ook dit is een goede reden van een APK keuring.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Loki
Zo lekker donkere knippers en remlicht erop.
 

Bijlagen

  • IMG_20210602_085851__01.jpg
    IMG_20210602_085851__01.jpg
    216,6 KB · Weergaven: 37
Terug
Bovenaan Onderaan