waarom worden originele motoren zo 'vernaggelt'??

Niet alleen de open exemplaren maar ook de thunderheader die je bij sommige H-D rijders ziet. Die is veel te luid en daar komt zeker een eind aan. Vergeleken met dergelijke uitlaatdempers zijn mijn eigen geknutselde dempers stil te noemen.
 
Hoop originele details op mijn motor dateren dat ding enorm. Hij had eigenlijk een onooglijke taartschep achterop, ufo knipperlichten, mickey-mouse spiegels, nep-chromen koplamp en tellerbak. Door dat een beetje gericht aan te pakken heb ik het idee dat die nog best fris smoelt voor een motor uit 1999. Zeker als kijkt naar de meeste van zijn tijdgenoten. Redelijk tijdloze lijnen, fraai frame etc.

..óf ik heb gigantische rooskleurige glazen en is het een armetierige nep-monster uit jaar steen. Dat kan natuurlijk ook.Bekijk bijlage 1647478
Mooie motor in mijn optiek, nu ben ik wel een beetje bevooroordeeld, ik had een zwarte SV650S uit 2002. Heel veel plezier ermee gehad, en nu is ie bij een andere MF-er. Die er ook veel plezier van heeft weet ik. Zat een volledig Bos uitlaat systeem onder. Klonk echt heerlijk, niet te luid, maar wel aanwezig. Nu heb ik een Kawa zrx met akra systeem, ook niet te luid, als je rustig rijd. Het is gewoonweg een kwestie om je in te houden waar het nodig is. Dan is er niets aan de hand. Rij je als een mongool kun je de boel verpesten idd. (nou moet ik er wel bij vermelden dat ik knap ziek word van alle goody-2 shoes die nu ineens te keer gaan over luide uitlaten) Doe gewoon normaal, en er is niets aan de hand.
 
En nu gaan jij, en anderen het omkeren naar een geluids-topic. Waar is de spiegel, en kijk er eens in.
Ben ik er mee begonnen dan? Hoewel, een open uitlaat is zeker ook onderdeel van de motor vernaggelen en dat niet alleen, je vernaggelt het motorplezier van velen.

(ik dacht dat knutselsmurf er over was begonnen)
 
Die van jou krijg je makkelijk lopend, maakt de contactpuntjes schoon en kijk of het zeer fijne zeefje van de benzinekraan niet verstopt is.
Dat moet wel lukken inderdaad, hij is rijdend weggezet en voor zover ik weet is het blok goed. Optisch zal er alleen wel het nodige aan moeten gebeuren. Voorlopig zal hij nog wel een jaartje binnen staan denk ik. Momenteel heb ik toch geen tijd, en voor de komende winter heb ik nog een ander project staan.
 
Dat moet wel lukken inderdaad, hij is rijdend weggezet en voor zover ik weet is het blok goed. Optisch zal er alleen wel het nodige aan moeten gebeuren. Voorlopig zal hij nog wel een jaartje binnen staan denk ik. Momenteel heb ik toch geen tijd, en voor de komende winter heb ik nog een ander project staan.
En denk er om dat hij een droog carter heeft met een losse olietank, dus alle olie zal wel via de oliepomp naar het carter zijn gezakt, dus plug uit het carter en aftappen.
 
Het is overschrijding met een lange ij. ;)

Kan me niet voorstellen dat jouw klassieke motoren minder herrie maken dan een doorsnee moderne motor met standaard uitlaat. Dus kijk uit met wat je wenst.
De NSU maakt zeker niet meer lawaai dan de moderne motor en de Norton is wat luider, maar als daar problemen over zijn is dat in no time opgelost en is hij stiller. Maar zo als hij nu klinkt vind ik het prachtig en bovendien rijd ik er zelden mee.
 
Niet alleen de open exemplaren maar ook de thunderheader die je bij sommige H-D rijders ziet. Die is veel te luid en daar komt zeker een eind aan. Vergeleken met dergelijke uitlaatdempers zijn mijn eigen geknutselde dempers stil te noemen.
Ja joh, ga jij als Harley rijder de boel ook nog es verder opnaaien, joh! '(
 
Dus dat angstaanjagende blauwe monster van je miauwt alleen maar als een kitten? })
Ik heb de V&H Short Shots legaal. Als ik door de politie stilgezet wordt mogen ze meten wat ze willen, ik zit binnen de toegestane norm. Zelfbouw boven de 1000 cc mag 106 Db hebben, ik zit op 99 Db. 🤣🤣😉👍
ACtC-3cKFtH5-x2fmJ8Iz6V2XUwwmY-hah8iwjd77qZOMF3krMEieQEdmXdt85iEiWP-pDTA7yQdlZaqeOxuUH_AkZqcu6j2goTjEAqLipoSTViFkIJ5cZV2TGt6fsZ4YLj_H14aoatRgkZykfP0J5a7gcdUrQ=w1000-h667-no
 
Ik vind een open uitlaat geen modern geneuzel, ook omstreden is niet de juiste omschrijving. Het is in deze steeds drukker wordende samenleving gewoon A_SOCIAAL., in de zuiverste zin van het woord.
Je zadelt je omgeving op met een hoop teringherrie, terwijl je er zelf net voor zit en allerlei oor-beschermingen en auto-plastieken in je oren propt onder een helm.

En ja, die open uitlaat verpest het voor de rest. Je kunt je kop in het zand steken en wachten tot het geneuzel stopt. Ik zal je uit je droom helpen, dat gaat niet meer gebeuren. 🥱😴Wordt door jullie alleen maar erger, totdat het stopt.(voor ons)
🤬
Maar dit is Off Topic, daar is al genoeg over gediscussieerd.
Dat doe je met een hond ook, maar daar hoor je niemand over..

Waar ik heel lang aan moest wennen in Australie, je kunt hier gewoon over een grasveld lopen..
 
Ik vind een open uitlaat geen modern geneuzel, ook omstreden is niet de juiste omschrijving. Het is in deze steeds drukker wordende samenleving gewoon A_SOCIAAL., in de zuiverste zin van het woord.
Je zadelt je omgeving op met een hoop teringherrie, terwijl je er zelf net voor zit en allerlei oor-beschermingen en auto-plastieken in je oren propt onder een helm.

En ja, die open uitlaat verpest het voor de rest. Je kunt je kop in het zand steken en wachten tot het geneuzel stopt. Ik zal je uit je droom helpen, dat gaat niet meer gebeuren. 🥱😴Wordt door jullie alleen maar erger, totdat het stopt.(voor ons)
🤬
Maar dit is Off Topic, daar is al genoeg over gediscussieerd.
Hier snap.ik niks van Knutselsmurf2 jij maakt 99 db met je motor dat laat je vol trots zien op een foto met db meter erbij.
Enig idee hoe hard 99 db is,heel hard.
Wel afgeven op andere motorrijders maar zelf doe je ook niet onder met je geluid.
Het zal wel.je wijst zelf ook nu naar anderen en zelf neem je hierin geen verantwoording.
 
Hier snap.ik niks van Knutselsmurf2 jij maakt 99 db met je motor dat laat je vol trots zien op een foto met db meter erbij.
Enig idee hoe hard 99 db is,heel hard.
Wel afgeven op andere motorrijders maar zelf doe je ook niet onder met je geluid.
Het zal wel.je wijst zelf ook nu naar anderen en zelf neem je hierin geen verantwoording.
Yep, gewoon hartstikke HYPOCRIET die gast :r

(het lijkt wel een epidemie)
 
Als je geen electrische motor hebt zit iedereen boven die 70 dB.
Electrisch zit je rijdend ook boven de 70 dB. Stil is hij alleen bij stilstand bv voor een verkeerslicht.
Hij is rijdend zeker niet stil.

Een electrische motor ís toch ook een vernaggelde sterk verbeterde motor O-)
Even aangepast O-)
Geen topics in Techniek over vieze carbs, onstekings problemen, start problemen, kleppen stellen shims enz enz enz
Hooguit wat bugs in de software, maar die kunnen we nog niet in Techniek kwijt :+

Oh ja de uitlaat, die kan er ook niet lelijk uitzien })
 
Terug
Bovenaan Onderaan