Claxon, wanneer teveel van het goede?

..weet iemand of zo'n stebel compact dinges het ook doet met een 5aH accu?

Ik heb div. claxons geprobeerd, van de autosloop, de fiamm's van een bmw K die zo veel herrie zouden geven.. valt allemaal erg mee.. -O-
 
5ah geeft aan hoe lang de accu het vol kan houden. Niet of ie het wel of niet zal doen.

De Stebel is 12V en de accu ook. Dus geen probleem.
En ja, de Stebel maakt beduidend meer herrie! Suc6
 
Wat een hoop gedoe om toetertjes zeg :P ik zag ook een aantal reacties staan die gingen over het sneller afremmen en uit kunnen wijken op een motor en dat daarom de claxon gebruiken overbodig zou zijn...

Als ik toch een noodstop moet maken of een uitwijk actie is mijn toeter toch mijn beste vriend, stel je voor dat de persoon achter je niet doorheeft dat jij vol op je ho-ijzers staat dan is het toch wel handig dat je standaard bij een noodstop ook nog even je duim op de claxon parkeert zodat de mensen om je heen ook door kunnen krijgen wat er gebeurd...

Of als je uit moet wijken richting de berm even te toeteren omdat het buur jongentje met de hond van zijn ouders misschien wel door het hoge gras sjouwt...

Om maar te zwijgen over een bellende bestuurder voor je die misschien niet heeft gezien dat er een schone dame een ietwat onhandig moment heeft gekozen om tussen de auto's weg te komen en over te steken naar haar favoriete schoenenzaak.

Ik ben voor luide toeters en al helemaal op de motor, sommige van die lullige toetertjes op motoren vallen zo'n beetje weg in het verkeer. ;)
 
Wat een hoop gedoe om toetertjes zeg :P ik zag ook een aantal reacties staan die gingen over het sneller afremmen en uit kunnen wijken op een motor en dat daarom de claxon gebruiken overbodig zou zijn...

Als ik toch een noodstop moet maken of een uitwijk actie is mijn toeter toch mijn beste vriend, stel je voor dat de persoon achter je niet doorheeft dat jij vol op je ho-ijzers staat dan is het toch wel handig dat je standaard bij een noodstop ook nog even je duim op de claxon parkeert zodat de mensen om je heen ook door kunnen krijgen wat er gebeurd...

Of als je uit moet wijken richting de berm even te toeteren omdat het buur jongentje met de hond van zijn ouders misschien wel door het hoge gras sjouwt...

Om maar te zwijgen over een bellende bestuurder voor je die misschien niet heeft gezien dat er een schone dame een ietwat onhandig moment heeft gekozen om tussen de auto's weg te komen en over te steken naar haar favoriete schoenenzaak.

Ik ben voor luide toeters en al helemaal op de motor, sommige van die lullige toetertjes op motoren vallen zo'n beetje weg in het verkeer. ;)
Maar je weet dat een noodsituatie binnen een paar honderdsten van een seconde ontstaat en ook weer voorbij is (al dan niet met goede afloop) ?
 
Jazeker, maar ook genoeg situatie's waarbij uitwijken en een noodstop (gelukkig) nog aan de orde kunnen komen en dan vind ik het een goed plan om de toeter hierbij te gebruiken om jezelf ook een beetje in te dekken met oog op achteropkomend al dan niet niet oplettend verkeer ;)
 
Ik gebruik de claxon bijna dagelijks. Er is bijna altijd wel een suffe koekblikker die je er even op moet wijzen dat jij daar rijdt waar hij naar toe wil. Dat is dus afwenden van gevaar en mijn ervaring is dat het goed werkt. Meestal in combinatie met remmen of uitwijken. En sommig sufkoppen zetten dan toch nog door. Door het toeteren heb je in elk geval ook aandacht van de anderen, wat ook kan helpen dat je reactie door anderen wordt opgemerkt.
 
Bijzonder, ik heb al jaren niet getoeterd. Ik vind dat toch een enorm verschil: nooit vs vrijwel dagelijks :? Ik rijd regio Amsterdam, waar rijd jij?
 
Nou, ik rijd ook dagelijks regio amsterdam - vanaf de zaanstreek. En heen, in de bocht richting coentunnel, die nogal sterk afschot heeft, heb ik een paar keer in de week iemand die langzaam vanaf de linkerbaan naar de rechter afglijdt. Dan ben blij ik met mn toetertjes.....
Horns_5.jpg

Collega is geplet tussen twee busjes, heeft nu zo'n stiebel ding erop.
 
tja... in warme landen waar je je rijbewijs bij een pakje boter krijgt is de toeter een integraal onderdeel van de motor. Hier is het 99% een middel om je frustratie kenbaar te maken. Misschien dat een boksbal thuis effectiever is?
 
tja... in warme landen waar je je rijbewijs bij een pakje boter krijgt is de toeter een integraal onderdeel van de motor. Hier is het 99% een middel om je frustratie kenbaar te maken. Misschien dat een boksbal thuis effectiever is?

Ben ik het niet helemaal mee eens.

Rij dagelijks woon werk met veel file rijden. Helaas heb je zo af en toe die claxon nodig omdat mensen rechts in rijstrook 1 rijden. Je komt er met geen mogelijkheid langs.

Dan is het voor mij eerst even kort seinen in de rechter auto spiegel. Als dat niet helpt nog een keer en uiteindelijk een korte salvo claxon.

Helaas zitten teveel mensen te appen in de file en kijken daarom niet in hun spiegels.

Prima maar doe dat dan met meer ruimte voor motorrijders, of let gewoon op dat we er langs kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan