Comeback Troy Bayliss op de 2012 duc in de sbk?

Maar Fogarty? Wa heeft die laten zien in de GP? Niets!! En ook niet echt bepaald een tof persoon denk ik dan, heb er eens bijgestaan in Brands Hatch, amai tof figuur!! :?

In de GP`s heel weinig, Niall Mackenzie was sneller in de GP`s en hij stond in de schaduw en meer dan enkele wildcards heeft Foggy ook niet gehad.... Maar!!! Die Foggy komt uit het bekende roadrace wereldje, Man, Scarborough, NW200 waren de races waarin hij starte en ook won.... noem eens een andere rijder die zowel op de circuits als stratencircuits races wist te winnen op het allerhoogste niveau.... Foggy is een uitzondering wat dat betreft en zijn instelling "never give in" heeft hem heel veel gebracht. Hij heeft Ducati groot gemaakt en samen met Slight, Haga, Edwards, Kocinski, Corser, Russel ook het WSBK, vergeet niet dat toen Foggy reed het WSBK populairder was dan de gp`s...in de UK kwam bijna geen hond af op de gp`s en Brands Hatch zat met meer dan 100.000 man volle bak te kijken! En daarbij was destijds het WSBK ook van het niveau wat je kunt vergelijken met de gp`s... hij was een 4 takt man! Zonder Fogarty was Ducati niet geweest wat het nu is, die man heeft heel veel losgemaakt..... of die een aardig persoon is valt over te twisten... :P Maar het is wel het karakter wat bij een Duc past en van het type ruwe bolster blanke pit....tegenwoordig zijn het toch wel snotneusjes met populaire petjes en brilletjes... :X En of Foggy de beste ooit is geweest is niet van belang, maar hij was wel uniek en ook zijn prestaties en zelden heeft een rijder zoveel invloed gehad op een fabrikant die mede hierdoor boven zichzelf is uitgegroeid!

En over Bayliss, die man heeft op 3 verschillende type/generatie Ducati`s wereldtitels gewonnen...een prestatie op zich!! En als we Checa en Biaggi nu zo rond zien boenderen schat ik Bayliss ook nog wel redelijk hoog in!

En de discussie over Rossi en consorten.... heeft niet mijn interesse en die hele motogp kan me eigenlijk wel gestolen worden... })

Moest even reageren aangezien mn grootste held een beetje de grond in werd getrapt en ik dit even recht moest zetten! :P
 
:^ Helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!!!! En sinds de 500 weg is zou Foggy het ook goed gedaan hebben op de hudiige Motogp machines
 
Heb Foggy eens ontmoet in Assen ,is wel lang geleden hoor. :')
En ondanks de verhalen een prima vent, gewoon normaal geen hokus pokus.
Blijft mijn grootste held forever. Heb hem twee keer zien races op Iland Man, man man wat een coureur. :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
In de GP`s heel weinig, Niall Mackenzie was sneller in de GP`s en hij stond in de schaduw en meer dan enkele wildcards heeft Foggy ook niet gehad.... Maar!!! Die Foggy komt uit het bekende roadrace wereldje, Man, Scarborough, NW200 waren de races waarin hij starte en ook won.... noem eens een andere rijder die zowel op de circuits als stratencircuits races wist te winnen op het allerhoogste niveau.... Foggy is een uitzondering wat dat betreft en zijn instelling "never give in" heeft hem heel veel gebracht. Hij heeft Ducati groot gemaakt en samen met Slight, Haga, Edwards, Kocinski, Corser, Russel ook het WSBK, vergeet niet dat toen Foggy reed het WSBK populairder was dan de gp`s...in de UK kwam bijna geen hond af op de gp`s en Brands Hatch zat met meer dan 100.000 man volle bak te kijken! En daarbij was destijds het WSBK ook van het niveau wat je kunt vergelijken met de gp`s... hij was een 4 takt man! Zonder Fogarty was Ducati niet geweest wat het nu is, die man heeft heel veel losgemaakt..... of die een aardig persoon is valt over te twisten... :P Maar het is wel het karakter wat bij een Duc past en van het type ruwe bolster blanke pit....tegenwoordig zijn het toch wel snotneusjes met populaire petjes en brilletjes... :X En of Foggy de beste ooit is geweest is niet van belang, maar hij was wel uniek en ook zijn prestaties en zelden heeft een rijder zoveel invloed gehad op een fabrikant die mede hierdoor boven zichzelf is uitgegroeid!

En over Bayliss, die man heeft op 3 verschillende type/generatie Ducati`s wereldtitels gewonnen...een prestatie op zich!! En als we Checa en Biaggi nu zo rond zien boenderen schat ik Bayliss ook nog wel redelijk hoog in!

En de discussie over Rossi en consorten.... heeft niet mijn interesse en die hele motogp kan me eigenlijk wel gestolen worden... })

Moest even reageren aangezien mn grootste held een beetje de grond in werd getrapt en ik dit even recht moest zetten! :P

Daarnaast is de man ook nog wereldkampioen Endurance geweest op een Kwak, wat bewijst wat een enorm veelzijdig coureur hij was.
Brands was inderdaad enorm gaaf in die tijd, ben er geweest. Alleen jammer dat Foggy nooit zo heel goed presteerde daar. Maar z'n totale palmares staat als een huis.
 
In de GP`s heel weinig, Niall Mackenzie was sneller in de GP`s en hij stond in de schaduw en meer dan enkele wildcards heeft Foggy ook niet gehad.... Maar!!! Die Foggy komt uit het bekende roadrace wereldje, Man, Scarborough, NW200 waren de races waarin hij starte en ook won.... noem eens een andere rijder die zowel op de circuits als stratencircuits races wist te winnen op het allerhoogste niveau.... Foggy is een uitzondering wat dat betreft en zijn instelling "never give in" heeft hem heel veel gebracht. Hij heeft Ducati groot gemaakt en samen met Slight, Haga, Edwards, Kocinski, Corser, Russel ook het WSBK, vergeet niet dat toen Foggy reed het WSBK populairder was dan de gp`s...in de UK kwam bijna geen hond af op de gp`s en Brands Hatch zat met meer dan 100.000 man volle bak te kijken! En daarbij was destijds het WSBK ook van het niveau wat je kunt vergelijken met de gp`s... hij was een 4 takt man! Zonder Fogarty was Ducati niet geweest wat het nu is, die man heeft heel veel losgemaakt..... of die een aardig persoon is valt over te twisten... :P Maar het is wel het karakter wat bij een Duc past en van het type ruwe bolster blanke pit....tegenwoordig zijn het toch wel snotneusjes met populaire petjes en brilletjes... :X En of Foggy de beste ooit is geweest is niet van belang, maar hij was wel uniek en ook zijn prestaties en zelden heeft een rijder zoveel invloed gehad op een fabrikant die mede hierdoor boven zichzelf is uitgegroeid!

En over Bayliss, die man heeft op 3 verschillende type/generatie Ducati`s wereldtitels gewonnen...een prestatie op zich!! En als we Checa en Biaggi nu zo rond zien boenderen schat ik Bayliss ook nog wel redelijk hoog in!

En de discussie over Rossi en consorten.... heeft niet mijn interesse en die hele motogp kan me eigenlijk wel gestolen worden... })

Moest even reageren aangezien mn grootste held een beetje de grond in werd getrapt en ik dit even recht moest zetten! :P

Pas op, ik kan me grotendeels hierin vinden, ik geef je geen ongelijk... Maar GP's en SBK is gewoon een ENORM verschil!!

Kwa afstellingen kan je dit gewoon niet vergelijken!! In het SBK zijn er rijders die kwa motorafstelling bijna niets veranderen in het raceseizoen... Als je dit doet in de GP dan geraak je nog niet gequalifiseert :N

En daar falen gewoon de meeste piloten in die overstappen van SBK naar GP, dat afstellen, dat is gewoon VEEEL uitgebreider bij een GP moto!!

En stratencircuits, dat kan je gewoon niet vergelijken want daar komt nog eens 80% ballen bij kijken, dus dat zijn appels en peren vergelijken...

Rossi stond vorig jaar met wijde ogen te kijken naar de TT, en kdenk dat je gerust kan zeggen dat John McGuinness hier Rossi ook het nakijken geeft.

Maar wil dit zeggen dat McGuinness beter is dan Rossi? :?

Ik hou ook van SBK, kben jaren naar Brands Hatch en Donington geweest, die sfeer en die spannende races, hier kunnen ze in de GP soms van dromen...

Maar GP blijft gewoon de top van de top! Kwilde trouwens je toppiloot Fogarty niet afbreken, maar gewoon duidelijk maken dat hij zeker niet de grootste was (sorry hiervoor) ;)

Khou meer van Bayliss, iedereen zijn favo natuurlijk he, en die kan echt nog mee in het SBK :Y *O*

Grtz ;)
 
Pas op, ik kan me grotendeels hierin vinden, ik geef je geen ongelijk... Maar GP's en SBK is gewoon een ENORM verschil!!

Kwa afstellingen kan je dit gewoon niet vergelijken!! In het SBK zijn er rijders die kwa motorafstelling bijna niets veranderen in het raceseizoen... Als je dit doet in de GP dan geraak je nog niet gequalifiseert :N

En daar falen gewoon de meeste piloten in die overstappen van SBK naar GP, dat afstellen, dat is gewoon VEEEL uitgebreider bij een GP moto!!

En stratencircuits, dat kan je gewoon niet vergelijken want daar komt nog eens 80% ballen bij kijken, dus dat zijn appels en peren vergelijken...

Rossi stond vorig jaar met wijde ogen te kijken naar de TT, en kdenk dat je gerust kan zeggen dat John McGuinness hier Rossi ook het nakijken geeft.

Maar wil dit zeggen dat McGuinness beter is dan Rossi? :?

Ik hou ook van SBK, kben jaren naar Brands Hatch en Donington geweest, die sfeer en die spannende races, hier kunnen ze in de GP soms van dromen...

Maar GP blijft gewoon de top van de top! Kwilde trouwens je toppiloot Fogarty niet afbreken, maar gewoon duidelijk maken dat hij zeker niet de grootste was (sorry hiervoor) ;)

Khou meer van Bayliss, iedereen zijn favo natuurlijk he, en die kan echt nog mee in het SBK :Y *O*

Grtz ;)


Foggy is de beste WSB coureur die er geweest is. Niemand heeft zoveel titels en overwinningen, en dat lag niet alleen aan de machine, maar zeker ook aan Foggy zelf.
In 94 en 98 (oei...ik word oud..) kreeg hij het zeker niet cadeau.
Daarnaast was er in de beginjaren in de UK weinig tot geen belangstelling voor de GP's, maar ging iedereen naar de Superbikes. Zeker weten dat wanneer Foggy op jonge leeftijd in de GP's was gestapt, hij ook grote successen had behaald. Maar goed, dit blijft speculasie. Foggy rules!
En inderdaad, meeste WSB piloten falen in de GP. Vaak omdat ze te lang in de WSB blijven hangen. Wat dat betreft heeft Spies een goede beslissing genomen.
 
Pas op, ik kan me grotendeels hierin vinden, ik geef je geen ongelijk... Maar GP's en SBK is gewoon een ENORM verschil!!

Kwa afstellingen kan je dit gewoon niet vergelijken!! In het SBK zijn er rijders die kwa motorafstelling bijna niets veranderen in het raceseizoen... Als je dit doet in de GP dan geraak je nog niet gequalifiseert :N

En daar falen gewoon de meeste piloten in die overstappen van SBK naar GP, dat afstellen, dat is gewoon VEEEL uitgebreider bij een GP moto!!

En stratencircuits, dat kan je gewoon niet vergelijken want daar komt nog eens 80% ballen bij kijken, dus dat zijn appels en peren vergelijken...

Rossi stond vorig jaar met wijde ogen te kijken naar de TT, en kdenk dat je gerust kan zeggen dat John McGuinness hier Rossi ook het nakijken geeft.

Maar wil dit zeggen dat McGuinness beter is dan Rossi? :?

Ik hou ook van SBK, kben jaren naar Brands Hatch en Donington geweest, die sfeer en die spannende races, hier kunnen ze in de GP soms van dromen...

Maar GP blijft gewoon de top van de top! Kwilde trouwens je toppiloot Fogarty niet afbreken, maar gewoon duidelijk maken dat hij zeker niet de grootste was (sorry hiervoor) ;)

Khou meer van Bayliss, iedereen zijn favo natuurlijk he, en die kan echt nog mee in het SBK :Y *O*

Grtz ;)

Ik heb ook niet gezegd dat Fogarty de beste was, denk dat als Bayliss een paar jaar door had gereden hij Foggy voorbij zou streven zelfs....maar Foggy werd een beetje als "B rijder" afgeschildert en dat stuitte tegen mn borst.... :P en over de stratencircuits juist daarom is het zo bijzonder dat Foggy het op beide kon! Omdat het zo verschillend is en in beide de top heeft gehaald. En de SBK machines waren in de tijd van Foggy minstens zo exotisch als de 500GP machines....rijwieltechnisch helemaal gelijk! Zie de Honda RC30 en RC45, de Ducati`s, Yamaha OW01 en R7...helaas bouwen de fabrikanten niet meer zulke machines, maar die fietsen deden niets onder voor een gp machine in SBK trim. En ook bloktechnisch allemaal zijn bijzondere machines die op GP nivo werden gebouwd en ontwikkeld. En nivo in de GP, daar maken 4/5 man nu de dienst uit....die overige 10 rijders komen ook in het WSBK voorin niet aan de bak. En over dat afstellen is ook een "fabeltje"...laat je niet teveel wijs maken, ze rijden allemaal met een basisafstelling die elke race weer de bais vormt. Van daaruit wordt bij elke race weer eea aan verfijnt, maar ze zullen altijd de basis als referentiepunt houden. Doe je dat niet zul je door de bomen het bos niet meer zien. Maar indien je de motorfiets 100% begrijpt en weet hoe het werkt en dit over kunt brengen op je monteurs maak je wel het verschil, zie nr 46 die dat als de beste kan...... en verder dwalen we van de discussie af... :P Gaat om Bayliss in het wSBK!!!! Ik zeg ja!!!!! Wou alleen even een statement over Foggy! :P No hard feelings....we maken er in ieder geen ordinaire zandgooi topic van :P :P En nu maar weer over Bayliss, iemand nog weer wat gehoord of de mogelijkheid er nog is dat ie volgend jaar zou gaan starten....misschien ook wel te mooi om waar te zijn!
 
Ik heb ook niet gezegd dat Fogarty de beste was, denk dat als Bayliss een paar jaar door had gereden hij Foggy voorbij zou streven zelfs....maar Foggy werd een beetje als "B rijder" afgeschildert en dat stuitte tegen mn borst.... :P en over de stratencircuits juist daarom is het zo bijzonder dat Foggy het op beide kon! Omdat het zo verschillend is en in beide de top heeft gehaald. En de SBK machines waren in de tijd van Foggy minstens zo exotisch als de 500GP machines....rijwieltechnisch helemaal gelijk! Zie de Honda RC30 en RC45, de Ducati`s, Yamaha OW01 en R7...helaas bouwen de fabrikanten niet meer zulke machines, maar die fietsen deden niets onder voor een gp machine in SBK trim. En ook bloktechnisch allemaal zijn bijzondere machines die op GP nivo werden gebouwd en ontwikkeld. En nivo in de GP, daar maken 4/5 man nu de dienst uit....die overige 10 rijders komen ook in het WSBK voorin niet aan de bak. En over dat afstellen is ook een "fabeltje"...laat je niet teveel wijs maken, ze rijden allemaal met een basisafstelling die elke race weer de bais vormt. Van daaruit wordt bij elke race weer eea aan verfijnt, maar ze zullen altijd de basis als referentiepunt houden. Doe je dat niet zul je door de bomen het bos niet meer zien. Maar indien je de motorfiets 100% begrijpt en weet hoe het werkt en dit over kunt brengen op je monteurs maak je wel het verschil, zie nr 46 die dat als de beste kan...... en verder dwalen we van de discussie af... :P Gaat om Bayliss in het wSBK!!!! Ik zeg ja!!!!! Wou alleen even een statement over Foggy! :P No hard feelings....we maken er in ieder geen ordinaire zandgooi topic van :P :P En nu maar weer over Bayliss, iemand nog weer wat gehoord of de mogelijkheid er nog is dat ie volgend jaar zou gaan starten....misschien ook wel te mooi om waar te zijn!

Idd, no hard feelings... ;)
 
Idd, no hard feelings... ;)


Helemaal goed en ieder heeft zn eigen mening....en op mf kom je hier toch niet uit met elkaar.....hahaha! :P Maarre verder nog nieuws omtrent Bayliss, met Biaggi had ook niemand kunnen denken dat ie naar 2 seizoenen eruit te zijn geweest nog een keer wereldkampioen WSBK zou worden..... hij is ook de enigste die zowel een GP titel als een SBK titel heeft....Luchinelli ook zo even uit mn hoofd maar dat was toen destijds nog het formule kampioenschap voorloper van de huidige WSBK. ZOu wel een mega stunt zijn van Ducati, commercieel gezien een hele goede zet...denk dat het niets wordt eerlijk gezegd dat ie ook daadwerkelijk aan de start verschijnt.... -O-
 
als bayliss terug zou komen, met welk nummer gaat hij rijden dan ? hij heeft laatst toch toegezegd dat Hopkins zijn nummer 21 mag gebruiken in het wsbk ? :)
 
als bayliss terug zou komen, met welk nummer gaat hij rijden dan ? hij heeft laatst toch toegezegd dat Hopkins zijn nummer 21 mag gebruiken in het wsbk ? :)

Er kan dan maar een nummer zijn :1 :} :] :+
 
Laatst bewerkt:
Het zou prachtig zijn als Troy Bayliss terugkomt, het zag er altijd zo gemakkelijk uit bij die man maar ondertussen wel de concurrentie aan flarden rijden.....heerlijk!

Ducati heeft morgen al een full spec 1098R klaarstaan als hij vanavond belt.

Alleen meende ik ergens te hebben gelezen dat hij zijn helm, voorgoed, aan de wilgen heeft gehangen. Wilt bij zijn vrouw en kinderen zijn enzo :/
 
Het zou prachtig zijn als Troy Bayliss terugkomt, het zag er altijd zo gemakkelijk uit bij die man maar ondertussen wel de concurrentie aan flarden rijden.....heerlijk!

Ducati heeft morgen al een full spec 1098R klaarstaan als hij vanavond belt.

Alleen meende ik ergens te hebben gelezen dat hij zijn helm, voorgoed, aan de wilgen heeft gehangen. Wilt bij zijn vrouw en kinderen zijn enzo :/

Precies, Troy komt (helaas) niet meer terug anders was hij dit seizoen wel weer opgestapt. Hij is nog steeds snel met de privé testen van Ducati dus daar ligt het niet aan. Maar met zijn leeftijd en het reizen wat er bij komt kijken kan ik me voorstellen dat hij het niet doet.
 
ik had een keer een interview met Troy en toen zei hij :
"Ik mis het racen altijd, maar ik kom niet terug.''
maar ja je weet het maar nooit
 
:W

Kwam deze tegen .........Mamola is gek maar dit is ook niet prettig als je bij Baylis achterop zit .
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan