CR500 info en pics...the dino goes on!! Deel VIII

Status
Niet open voor verdere reacties.
heey allemaal

ik heb sinds kort dus een 500, nou heb ik em gister weer lopend gekregen, maar nou viel die na 10 km rijden uit, waarna die bijna niet meer vonkte en dus ook niet meer aanging, nou vraag ik mij af, wat de originele bougie voor cr is, er zit nu een br8es in, en dat is dezelfde als in me brommer heeft gezeten...

maargoed, hij reed wel gaaf hier een paar pics iig:)
[afbeelding]

[afbeelding]

BR8EG is origineel, maar normaal zou een BR8ES het ook moeten doen.

Dat hij ineens minder vonkt na een stuk rijden zou in de bedrading kunnen zitten, dat er ergens een breukje zit of een klemmetje minder goed contact maakt. Wat dan door de trilling van net wel goed naar net goed niet ging.

Want dat er tijdens het rijden een spoel, bobine of cdi uitvalt lijkt mij niet waarschijnlijk. En een half werkende bougie heb ik ook nog nooit gezien. Maar voor de zekerheid beter eerst een nieuwe bougie proberen. En als die niet helpt de bedrading nakijken op rare dingen of evt doormeten.
 
BR8EG is origineel, maar normaal zou een BR8ES het ook moeten doen.

Dat hij ineens minder vonkt na een stuk rijden zou in de bedrading kunnen zitten, dat er ergens een breukje zit of een klemmetje minder goed contact maakt. Wat dan door de trilling van net wel goed naar net goed niet ging.

Want dat er tijdens het rijden een spoel, bobine of cdi uitvalt lijkt mij niet waarschijnlijk. En een half werkende bougie heb ik ook nog nooit gezien. Maar voor de zekerheid beter eerst een nieuwe bougie proberen. En als die niet helpt de bedrading nakijken op rare dingen of evt doormeten.

Bedankt, hier heb ik zeker wat aan!

De br8es zag er zgan uit, hij heeft er zeker niet mee gelopen, alle kontaltjes heb im al lichtjes opgeschuurt met scotchbrite en daarna met contactspraay in elkaar gezet,
dit ga ik uoteraard nog effe checken voor de zekerheid, de verlichting werkte ook niet optimaal ik moest een paar draadjes met elkaar verbinden om ze te laten branden, mischien ligt hier ook het probleem, hier moet ik denk ik eerst maar een degelijke schakelaar voor maken.
In ieder geval bedankt voor de reacties, jullie gaan zeker meer van mij horen=)
 
Nee, zou je andere kroonplaten moeten hebben. Diameter van de poten is anders. Kroonplaten van een 1996-2001 Honda CR500 zouden dus passen.
CR500 van 1994 heeft ook nog 17 mm as en de jongere hebben een 20 mm as.

He Mario nog bedankt he heb een complete set met inclusief remmerij en naaf gekocht van een 97 er. :}

Ga de 500 weer wat oppimpen deze winter, heb er weer zin in!! :P :P *D
 
Bedankt, hier heb ik zeker wat aan!

De br8es zag er zgan uit, hij heeft er zeker niet mee gelopen, alle kontaltjes heb im al lichtjes opgeschuurt met scotchbrite en daarna met contactspraay in elkaar gezet,
dit ga ik uoteraard nog effe checken voor de zekerheid, de verlichting werkte ook niet optimaal ik moest een paar draadjes met elkaar verbinden om ze te laten branden, mischien ligt hier ook het probleem, hier moet ik denk ik eerst maar een degelijke schakelaar voor maken.
In ieder geval bedankt voor de reacties, jullie gaan zeker meer van mij horen=)

Lichtjes zou ik ff loshalen bij het proberen te starten (of iig uitzetten bij elke start), want soms hebben die enduro's een cross-spoel gekregen op een bepaald moment, die dus eigenlijk te weinig stroom geeft voor de lichtjes. En dan krijg je een klein vonkje en niet echt heldere lichtjes. Ook met enduro spoel start hij trouwens beter met lichtjes uit.
 
Lichtjes zou ik ff loshalen bij het proberen te starten (of iig uitzetten bij elke start), want soms hebben die enduro's een cross-spoel gekregen op een bepaald moment, die dus eigenlijk te weinig stroom geeft voor de lichtjes. En dan krijg je een klein vonkje en niet echt heldere lichtjes. Ook met enduro spoel start hij trouwens beter met lichtjes uit.


oke, ja ik had em de eerste keer gestart zonder verlichting, alle bedrading is rechtstreeks aangesloten nu, dus geen schakelaars ed, alleen een noodstop (ook los gekoppelt gehad toen die uitgevallen was)
maar ik ga eerst alle kontactjes maar eens goed schoonmaken en inspuiten met contact spray, mischien ligt het probleem toch daar, en mischien effe de massa nakijken, dat is ook altijd klote als dat net niet lekker zit.
nog genoeg te hobbyen dus nu lekker slapie doen:)
 
Iemand intresse in een plug and play Gen 5 conversionkit?
Heb de onderdelen net klaar voor mijn Gen 5 supermoto, meteen maar enkele setjes extra gemaakt!

1001268k.jpg

1001271jg.jpg

1001262qz.jpg

1001267v.jpg


Bij intresse mailen naar johnvandersanden12@gmail.com
 
Lichtjes zou ik ff loshalen bij het proberen te starten (of iig uitzetten bij elke start), want soms hebben die enduro's een cross-spoel gekregen op een bepaald moment, die dus eigenlijk te weinig stroom geeft voor de lichtjes. En dan krijg je een klein vonkje en niet echt heldere lichtjes. Ook met enduro spoel start hij trouwens beter met lichtjes uit.
Hun? Licht heeft een compleet andere spoel, totaal gescheiden systeem. Dan kan het starten nooit last hebben van verlichting aan of uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan