CR500 info en pics...the dino goes on!! Deel VIII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er hi tech uit
Maar denk niet dat het sterk is
Met name de aansluiting boven uit laat twijvel ik een beetje aan
 
Inderdaad benieuwd hoe dat bovenstuk bevestigd wordt. Want het lijkt mij geen makkelijk lasbare plek en bouten zijn denk ik niet stevig genoeg.
 
Ik dacht dat in het orginele Y-stuk, er een dubbelwandige overloop in zit.

Zullen die Japjes niet voor niets gedaan hebben?

Maar goed, weet het niet zeker, dus correct me if i'm wrong! :)


Ik heb het fout.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Niet sterk genoeg? Zoals Makrolon zegt, je kunt de complete y bovenaan rondom lassen. Dit is een zeer sterke constructie. Je moet hem natuurlijk niet gaan aflassen met het compleet blok erin, dan kun je er idd niet bij maar dat lijkt me logisch. Deze constructie is even of sterker dan het orginele frame, maar om de twijfelaars te overtuigen kan ik wel een simulatie maken! En idd bouten is geen optie!
 
Laatst bewerkt:
U vraagt wij draaien!
Even snel een simulatie gemaakt van de situatie. Krachten worden zo uitgeoefend als op de motor zelf. Zoals je ziet zit het zwakke punt van de constructie in de orginele buis van het frame. Lassen zijn hier ook in meegenomen!
resultsimulatie.jpg


Hoop de twijfelaars aan de goede zijde van de streep getrokken te hebben

Greetz Johnnymoto
 
Idd denk dat ik me dan vergist heb.
Ik heb zojuist een rmz450 frame doorgezaagd
Vandaag het y stuk omhoog brengen en dan kan de rm 250 erin
 
Simpel is niks voor mij! Alle onderdelen zijn uit massief aluminium gefreesd.
Dat zie ik, dat simpel niets voor jou is :} Maar ik vraag me gewoon af, of simpel in dit geval niet even goed is. Met andere woorden, ik zie de toegevoegde waarde (buiten dat het er erg gelikt uit ziet) niet direct.
 
Ik doe hem gewoon met een stuk aluminium omhoogbrengen
Wil wel is weten wat een setje eigenlijk kost?
 
Wie weet een site waar je nog orginele zadel hoesen kunt krijgen, voor een cr 500 uit 97?
Heb ebay en alles al afgezocht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan