CRF250 start slecht

Treestump

MF veteraan
24 jul 2011
1.924
0
Sinds ik hem al heb start mijn crf250 al slecht maar zou er eigenlijk wel wat aan willen doen.

Koud start hij zeer moeilijk, honderdtal keren trappen om hem aan te krijgen.
als hij warm is geen problemen meer met aantrappen.
Motor knalt vlammen wanneer hij warm is en daardoor dacht ik dat hij te arm zou lopen.

stationair koud loopt hij ook gewoon slecht, eenmaal warm geen problemen meer mee.

mijn vader heeft de hoofdsproeier eruit gehaald en dit bleek een 172 te zijn, wij zijn daarmee naar een zaak gegaan en die adviseerde ons een 178 te nemen.
dit hebben wij gedaan, weer in de motor gedaan en hij start gewoon niet?


Ik zelf denk dat de motor door de vorige eigenaar bar slecht afgesteld is en dat hij last heeft van meerdere dingen zoals slechte afstelling, een ontsteking die niet goed afgesteld staat etc etc.

iemand die mij hiermee zou willen/kunnen helpen?

enige motorische modificatie die de motor heeft is een akrapovic titanium exhaust system ( enkele demper )

heb dus hulp nodig met het afstellen van de motor.

groetjes

Youri
 
Laatst bewerkt:
wat is je manier van starten?
waar begin je mee en wat zijn je handelingen.

krijg het idee dat je nog niet zo lang crosst.
geeft verder niks iedereen is begonnen
 
Laatst bewerkt:
doe ik al telkens, heb 172 erin gehad, mengselschroef op anderhalf ( volgens werkplaatshandboek) en dan trappen, mengelsschroef kwart slag verder open, weer trappen weer kwart slag verder etc etc.
en nu zit 178 erin, moet deze nog effe nalopen.
 
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb er een CRF250X uitlaatsysteem op. Voor het koud starten moet je goed je inlaatklepspeling controleren. beter iets te ruim als iets te krap. Controleer dat eerst eens!

Bij mij zit er een 180 sproeier in, kleppen zijn grijs en bougie ook waardoor je de conclusie moet trekken dat er een grotere sproeier in moet. (190?)

Je hebt het over slecht stationair lopen. Hoe bedoel je? Mijn probleem, blijft eerst hoog stationair lopen en valt ineens terug in toeren om vervolgens uit te vallen.

Als ik in zn 5 met lage toeren rij en vol gas geeft is pakt hij slecht op, teveel lucht lijkt wel (dus grotere idd sproeier...?)

Ohja, ik heb geen last van vlammen/knallen. Ik denk dat mijn probleem bij het uitlaatsysteem vandaan komt, hij knijpt hem teveel heb ik het idee. Ik mis ook wat PK's, 3 om precies te zijn.
 
haha rijd nu een klein jaartje, ben ook nog een pietleut hahahah
benzine kraan open, choke open, twee keer gas open, kickstarter drie keer rustig doortrappen en dan proberen aan te trappen
 
ik heb hetzelfde, koud wil hij zonder choke niet lopen dan valt die langzaam uit.
knalt bij mij wel erg veel als die warm is.
kleppen kan ik nu niks mee, ga er op dit moment van uit dat dit gewoon goed is.
anders moet ik morgen kijken of mijn pa dat nakijken kan
 
Laatst bewerkt:
ja maar je moet niet steeds aan je co-schroef draaien.
zet de 172 erin draai co-schroef vanuit helemaal dicht 1 x helemaal open en dan nog een halve.
leeg de vlotterbak.

dan open benzine kraan, leg motor schuin tot hij overloopt.
motor recht op 2 keer gas en zet met je kickstarter je zuiger bovenin.
dat vermeen je waneer je kickstarter zwaarder gaat dan anders.

en dan een beste kick geven
 
In 5 met lage toeren?

:?

====

Check ook eens op Valse Lucht, Deodorant-proef.

http://www.motor-forum.nl/forum/fin...vance&data[age_end]=&data[age_start]=#results

====

Ook nog: stationairgas opnieuw inregelen aan warmGEREDEN motor. Met oog op meestal aanwezige carb met cilinderschuif, die schroef "vaster" draaien alleen met gas opengetrokken, gas los en zal te hard lopen, losser draaien beetje-bij-beetje met na ieder duwtje wachttijd .... ga je te ver dan alleen maar "vaster" met weer opengetrokken gas. Dit is omdat je bij de meeste cilinderschuiven anders door "happen" van hardstaal in lichtmetaal het schroefdraadbaantje aan puin draait waarna je nooit meer stationairgas kunt regelen.
 
Laatst bewerkt:
In 5 met lage toeren?

:?

====

Check ook eens op Valse Lucht, Deodorant-proef.

http://www.motor-forum.nl/forum/fin...vance&data[age_end]=&data[age_start]=#results

====

Ook nog: stationairgas opnieuw inregelen aan warmGEREDEN motor. Met oog op meestal aanwezige carb met cilinderschuif, die schroef " vaster" draaien alleen met gas opengetrokken, gas los en zal te hard lopen, losser draaien beetje-bij-beetje met na ieder duwtje wachttijd .... ga je te ver dan alleen maar "vaster" met weer opengetrokken gas. Dit is omdat je bij de meeste cilinderschuiven anders door " happen' van hardstaal in lichtmetaal het schroefdraadbaantje aan puin draait waarna je nooit meer stationairgas kunt regelen.

Ik verwacht niet dat hij valse lucht zuigt maar ik ga het zeker proberen, ik kende die deo-proef niet. Weer wat geleerd. *O*
 
Kleppen stonden tijdens zuiger vervangen ook te strak, dit heeft de betreffende man verholpen vertelde hij mij
zou een filmpje van het aantrappen kunnen helpen om de oplossing te vinden?
hij knalt om de paar keer trappen, bougie vonkt gewoon heb met mengselschroef al vanalles geprobeert.
zit nu sproeier 178 in, eerst zat er 172 in

Als je inlaatkleppen constant strak gaan staan zijn ze op.
Is een kwaaltje van de crf.

Liep de motor eerst wel goed??? En wanneer begon die slechter te lopen?

Klepspeling kun je zelf ook wel doen:
http://www.wikihow.com/Check-Valve-Clearances-on-a-Honda-CRF250R
Inlaat: 0.12 mm (met een afwijking van max 0.03 mm)

Succes! ;)
 
Motor kreeg ik sinds aankoop al slecht aan maar wil er nu wat aan doen. Na zuigervervangen kreeg ik m een tijd heel snel aan maar naar een tijd is dit weer als vanouds
 
je moet gewoon wat testen of meten/nakijken.
zo sluit je dingen uit wat het niet kan zijn.
na wat testjes en metingen blijft er maar 1 ding over en dat is je probleem
 
ja dat weet ik, weet alleen niet erg veel van motoren dus heb maar geprobeert de afstelling te veranderen maar dit werkt dus niet, of ik doe het fout.
 
Terug
Bovenaan Onderaan