CRF250 start slecht

Treestump

MF veteraan
24 jul 2011
1.924
0
Sinds ik hem al heb start mijn crf250 al slecht maar zou er eigenlijk wel wat aan willen doen.

Koud start hij zeer moeilijk, honderdtal keren trappen om hem aan te krijgen.
als hij warm is geen problemen meer met aantrappen.
Motor knalt vlammen wanneer hij warm is en daardoor dacht ik dat hij te arm zou lopen.

stationair koud loopt hij ook gewoon slecht, eenmaal warm geen problemen meer mee.

mijn vader heeft de hoofdsproeier eruit gehaald en dit bleek een 172 te zijn, wij zijn daarmee naar een zaak gegaan en die adviseerde ons een 178 te nemen.
dit hebben wij gedaan, weer in de motor gedaan en hij start gewoon niet?


Ik zelf denk dat de motor door de vorige eigenaar bar slecht afgesteld is en dat hij last heeft van meerdere dingen zoals slechte afstelling, een ontsteking die niet goed afgesteld staat etc etc.

iemand die mij hiermee zou willen/kunnen helpen?

enige motorische modificatie die de motor heeft is een akrapovic titanium exhaust system ( enkele demper )

heb dus hulp nodig met het afstellen van de motor.

groetjes

Youri
 
Laatst bewerkt:
@chrisscross als ik zo veel van motoren afwist dat ik hem zo uit elkaar halen kon dan deed ik dat wel, maar heb het geld niet op de rug groeien en blijf er liever van af :x
 
ik weet niet wat er standaard aan sproeier in gaat, heb ook alleen maar 172 en 178 thuis
met beiden heb ik standaard afstelling geprobeert = anderhalf slag mengelschroef
weet niet wat ik er verder aan afstellen zou kunnen? pa vertelde wel dat de vlotternaald miss wel niet goed stond.
 
Laatst bewerkt:
ik weet niet wat er standaard aan sproeier in gaat, heb ook alleen maar 172 en 178 thuis
met beiden heb ik standaard afstelling geprobeert = anderhalf slag mengelschroef
weet niet wat ik er verder aan afstellen zou kunnen? pa vertelde wel dat de vlotternaald miss wel niet goed stond.

De vlotternaald kun je niet afstellen bij een CRF. Verbuigen kan ook niet want het is plastic.
 
Je lijkt hem wel heel makkelijk door de compressie te duwen? vooral te zien bij de eerste 3X rond trappen. Globale compressie test crf250: ga aan de andere kant van je motor staan en leun over de buddy met je hand op de kickstart. Je moet hem met moeite door de compressie kunnen duwen waarbij je handpalm ietswat zeer doet van het duwen.

nu je het zegt,, toen de nieuwe zuiger er net inzat ging het trappen veel zwaarder maar dit gaat nu weer erg makkelijk ( zuiger zit er net sinds paar keer rijden in)
ook krijg ik zoals jij al zij de zuiger niet bovenin want hij heeft geen zwaardere moment.
 
nu je het zegt,, toen de nieuwe zuiger er net inzat ging het trappen veel zwaarder maar dit gaat nu weer erg makkelijk ( zuiger zit er net sinds paar keer rijden in)
ook krijg ik zoals jij al zij de zuiger niet bovenin want hij heeft geen zwaardere moment.

Dus je inlaat kleppen blijven waarschijnlijk open staan. Das een kwaal van een crf, als ze slijten gaan ze steeds sneller. Na 1X rijden kan je ze in het ergste geval alweer stellen.

Tip, koop meteen RVS kleppen met bijbehorende zware veren, dan heb je dit probleem niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Met weinig toeren laten stampen in 5e versnelling kan voor geen motor goed zijn; denk aan o.a dode punten in excentriek-delen, zuigerstang, piston-pennetje, lagers ...

Ik meen toch altijd te hebben begrepen dat "versnellingen" vooral bedoeld waren om zulke situatie te voorkomen.
 
hoeveel ben je ongv kwijt voor een setje rvs kleppen met zulke veren?
Bij de dealer veel, ik heb ze via ebay. Je moet ze per 4 bestellen, RVS kleppen zijn goedkoper maar omdat je er ook zware veren bij moet hebben ben je even duur uit.

Punt is dat je waarschijnlijk nu alleen je inlaat kleppen hoeft te vervangen en als je RVS neemt moet je ze wel meteen alle 4 doen.
 
Met weinig toeren laten stampen in 5e versnelling kan voor geen motor goed zijn; denk aan o.a dode punten in excentriek-delen, zuigerstang, piston-pennetje, lagers ...

Ik meen toch altijd te hebben begrepen dat "versnellingen" vooral bedoeld waren om zulke situatie te voorkomen.



hoeveel toeren denk je dat lage toeren zijn op een dergelijke motor waar het hier om gaat?
 
Met weinig toeren laten stampen in 5e versnelling kan voor geen motor goed zijn; denk aan o.a dode punten in excentriek-delen, zuigerstang, piston-pennetje, lagers ...

Ik meen toch altijd te hebben begrepen dat "versnellingen" vooral bedoeld waren om zulke situatie te voorkomen.

Als je rijstijl zo zal zijn zal idd vooral je bigend sneller overlijden. Toch zijn de tolleranties tegenwoordig zo nauwkeurig dat het niet snel kwaad kan, zeker niet als je het sporadisch doet voor een "test". Vergeet niet, met deze motoren zit je regelmatig in de toerenbegrenzer en rij je dus met een 4t 1 cilinder machine op 11.000 toeren.
 
Bij de dealer veel, ik heb ze via ebay. Je moet ze per 4 bestellen, RVS kleppen zijn goedkoper maar omdat je er ook zware veren bij moet hebben ben je even duur uit.

Punt is dat je waarschijnlijk nu alleen je inlaat kleppen hoeft te vervangen en als je RVS neemt moet je ze wel meteen alle 4 doen.

Waarom meteen alle 4 dan?
Ik heb alleen inlaatkleppen vervangen..... uitlaatkleppen zijn nog steeds origineel :?
 
hoeveel kopen jullie set stalenkleppen+veren voor op ebay?
via NL webshop kom ik al boven de 300eu uit...

motor staat voorlopig nog even stil als dat zo is pfff
 
Terug
Bovenaan Onderaan