CRF250 start slecht

Treestump

MF veteraan
24 jul 2011
1.924
0
Sinds ik hem al heb start mijn crf250 al slecht maar zou er eigenlijk wel wat aan willen doen.

Koud start hij zeer moeilijk, honderdtal keren trappen om hem aan te krijgen.
als hij warm is geen problemen meer met aantrappen.
Motor knalt vlammen wanneer hij warm is en daardoor dacht ik dat hij te arm zou lopen.

stationair koud loopt hij ook gewoon slecht, eenmaal warm geen problemen meer mee.

mijn vader heeft de hoofdsproeier eruit gehaald en dit bleek een 172 te zijn, wij zijn daarmee naar een zaak gegaan en die adviseerde ons een 178 te nemen.
dit hebben wij gedaan, weer in de motor gedaan en hij start gewoon niet?


Ik zelf denk dat de motor door de vorige eigenaar bar slecht afgesteld is en dat hij last heeft van meerdere dingen zoals slechte afstelling, een ontsteking die niet goed afgesteld staat etc etc.

iemand die mij hiermee zou willen/kunnen helpen?

enige motorische modificatie die de motor heeft is een akrapovic titanium exhaust system ( enkele demper )

heb dus hulp nodig met het afstellen van de motor.

groetjes

Youri
 
Laatst bewerkt:
mijn planning, vanavond alles los morgen resterende spul halen bij zaak en eventueel kop laten frezen.

hoe kan ik zien of de kop wel of niet gefreest moet worden? volgens mijn pa hoeft dat niet als de klep gewoon goed afdicht> krijt truc
 
nee geen prox kit, prox zelf had er voor mijn motor helemaal niets meer van en kon nog maanden duren voordat deze aan mij geleverd konden worden werd mij verteld.

Vanavond heb ik gelukkig ook tijd, dus halen ik en mijn pa de kop etc los om te kijken hoe en wat,
we moeten nog stelplaatjes kopen , eventueel frezen, pakking kopen, en nog wat spul.

Kun je trouwens krijt gebruiken om te kijken of de klep afdicht? mijn pa was dit van plan maar ik weet niet hoe gevoelig de kleppen/cilinder is?

Stelplaatjes kun je gewoon kopen voor een paar euro per stuk,
Je kunt de klepafdichting controleren met een stift.
 
klepafdichting goed = niet frezen en kleppen erin?

wat van maten stelplaatjes zou ik moeten kopen? of is dat een kwestie van proberen?

net nog schuurpasta gehaald en een zuigstokje + isolatie tape( voor loshangende electronica van de crosser )

stalen moeten iets ingeschuurd worden toch?
 
Laatst bewerkt:
Oke, alles ligt helemaal los nu, wel even slikken hoe mijn pa die klep veren los kreeg haha > tang erop en veel kracht erop = los.
volgens hem is een klep verbrand en dicht niet meer af, zal zo foto's posten...
verder ziet alles er wel redelijk uit denk ik zo.
 
Nieuwe kleppen heeft die erin "geslepen" ontstaat mooi grijs vlak op de kleppen waardoor die volgens mn pa nu goed afdicht en ze zijn er met de veren in

nu alleen stelplaatjes halen, god wat zijn die dingen klein trouwens...
had er een in zitten van 1,94 en een van 1,2 ofzo
klep die 1,2 erin had is helemaal ingeslagen, rand van de klem loopt helemaal hol indien mensen willen kan ik straks nog wel effe wat foto's maken.
:)
 
Nieuwe kleppen heeft die erin "geslepen" ontstaat mooi grijs vlak op de kleppen waardoor die volgens mn pa nu goed afdicht en ze zijn er met de veren in

nu alleen stelplaatjes halen, god wat zijn die dingen klein trouwens...
had er een in zitten van 1,94 en een van 1,2 ofzo
klep die 1,2 erin had is helemaal ingeslagen, rand van de klem loopt helemaal hol indien mensen willen kan ik straks nog wel effe wat foto's maken.
:)

Doe maar ;)
 
erg grote foto's maar wel duidelijk denk ik:
imag0115a.jpg
cilinderkop zonder inlaat kleppen
imag0114b.jpg
oude inlaat kleppen
imag0113t.jpg
oude inlaat kleppen
 
Laatst bewerkt:
haha idd, motor knalde veel uit uitlaat vlammen etc...
trouwens noodzakelijk dat dit schoongemaakt word? mijn pa lijkt het niet speciaal te vinden ook niks van hem over gehoord
ziet het er verder nog een beetje soeps uit?
kleppen waren wel echt op, helemaal ingeslagen. de rand was niet vlak meer maar hol haha

pakking was niet echt meer wat dus komt wel nieuwe, morgen eventueel kop mee nemen naar dealer om te kijken of we daar kunnen kijken wat van stelplaatjes we nodig hebben.
 
Kleppen zitten erin, motor loopt met een trap heerlijk laag stationair loopt die nu ivm eerst, en bij het minste gas brult die al heerlijk :D

uitlaat werd bij wat gas geven wel rood gloeiend waar hij de cilinder uit komt ( akrapovic titanium) is dit niet erg? of trekt die valse lucht bij de uitlaat/ loopt hij te arm?
 
Kleppen zitten erin, motor loopt met een trap heerlijk laag stationair loopt die nu ivm eerst, en bij het minste gas brult die al heerlijk :D

uitlaat werd bij wat gas geven wel rood gloeiend waar hij de cilinder uit komt ( akrapovic titanium) is dit niet erg? of trekt die valse lucht bij de uitlaat/ loopt hij te arm?



Gloeien is normaal. Afstelling checken kan geen kwaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan