crosshelm van de **** voor weinig

Als je een licentie (geen trainings of district) moet je een helmkeuring laten doen.
Het gaat er ook niet om of er controle is ,het is een lijst van wel veilige helmen.
Wat je ook beweert over de speelgoedhelmpjes , ik zou het niet willen uittesten of ze wel veilig zijn.
Jij zal er geen problemen van ondervinden denk ik ,je blijft wel onder de 30 km/u. (ik zag je afgelopen zaterdag op de maasvlakte als ik me niet vergis?)

30 km/u tegen een muur krijg je niet voorelkaar als je minder dan 80 km/u ofzo rijd, want je zal altijd reageren, armen uitsteken, over de grond rollen en/of de muur niet kaarsrecht raken.

Verder is een helm die goedgekeurd is voor op de weg geen speelgoed, sommige niet goedgekeurde helmen die een plekje op de knmv lijst gekocht hebben mogelijk wel, omdat de knmv geen officiele test heeft maar gewoon een sponsorbedrag verwacht van wie erop wil.

Trouwens heb ik een licentie en heb ik daarmee ook de mogelijkheid om aan wedstrijden deel te nemen, zonder knmv lijst helm. En ik ben afgelopen zaterdag niet ingehaald.

Natuurlijk wil ik niemand ontmoedigen om de helm te kopen die hij mooi vind of die lekker zit, ook al kost hij 10x zoveel als zou moeten. Maar om zomaar zonder enige test of wat dan ook aan te nemen dat dure helmen veiliger zijn dan goedkope vind ik net zoiets als een amulet in je tank gooien om het brandstofverbruik te verlagen.

EDIT:
En ook ik had best wat meer euro's overgehad voor een matzwarte helm, maar die kon ik niet in mijn maat vinden of bestellen, hoewel ik voor een kleurtje natuurlijk niet het dubbele of meer overheb.
 
Laatst bewerkt:
... sommige niet goedgekeurde helmen die een plekje op de knmv lijst gekocht hebben mogelijk wel, omdat de knmv geen officiele test heeft maar gewoon een sponsorbedrag verwacht van wie erop wil....

Kom op zeg, Tommy, je hebt geen idee waar je het over hebt geloof ik :Z.
Waar baseer je dit op als ik vragen mag?
 
Laatst bewerkt:
Zat er ook naar te kijken voor te klapperen op de xt660x maar doe maar niet...
Maar prijs zegt ook niet alles daar ga ik zowieso niet op af.
Mischien is een cheap ass helm wel erg sterk..
 
Laatst bewerkt:
Kom op zeg, Tommy, je hebt geen idee waar je het over hebt geloof ik :Z.
Waar baseer je dit op als ik vragen mag?

De knmv zegt niets over hoe die helmen op de lijst komen. Als je een solide testprocedure hebt zet je die toch op internet zou ik denken.
 
De knmv zegt niets over hoe die helmen op de lijst komen. Als je een solide testprocedure hebt zet je die toch op internet zou ik denken.
Dus daaruit concludeer jij ... Zozo, vind ik knap!
Ik begrijp dat na Cees Looijen nu de KNMV aan de beurt is?
 
Ik denk dat er met een licentie bedoelt word een startbewijs voor een knmv ty dus geen districtlicentie waarmee je een keer een clubcrossje kunt rijden. Hier heb jij gelijk daar mag je rustig met een lidl helm van start gaan.
 
Kijk maar uit met zulke beweringen ,je bent tenslotte lid van de knmv als je een (districts)licentie hebt . En ben dan zelf dus medeplichtig aan criminele activiteiten...... ;)


En ik bedoel dus idd een wedstrijdlicentie waarbij een medische keuring en een helmkeuring hoort. (nat/inter)
 
De KNMV kan geen E-keur geven aan helmen wat dus de enige goedkeur is voor diverse producten zoals bijv. de helm,(dit word aan de hand van de europese richtlijnen vast gesteld) maar stellen wel degelijk strenge richtlijnen aan helmen zodat niet iedereen met een slechte helm zijn kop op het spel gaat zetten.

Dus ben maar blij dat de KNMV een beetje streng is wat medische keuring en helmen etc. anders was het een grote onverandwoordelijke racebende geworden.

Heb zelf een suomy crosshelm voor het supermotard gebruik en die heeft E-keur en is persoonlijk ook een fijne en goede helm maar bij hoge (sm)snelheden >120km/h is hij niet geschikt kwa geluid.
 
Laatst bewerkt:
De knmv kan zeker eisen stellen, maar ik vind het wel heel erg toevallig dat alleen een aantal helmen van de grote merken aan deze eisen zouden voldoen en dat die eisen ook nog eens niet openbaar zijn.

Dan is mijn eerste gedachte toch dat 1 van die eisen een flinke zak geld voor de knmv is en dat de andere eisen niets toevoegen aan de europese norm of zelfs lichter zijn.

In elk geval vind ik dat de knmv haar naam nogal te grabbel gooit op deze manier.
 
Wat een dom gedoe hier weer..
Helm moet je gewoon van een bekend normaal merk kopen, je kan het zo gek maken als je zelf wilt.
Maar op veiligheid moet je niet besparen!
 
Maar om een bekend merk te worden zul je eerst een afzet markt moeten zien te fixen...;) voordat je kunt groeien en naamsbekendheid krijgt.
zie bijvoorbeeld LG telefoons.
in het begin erg cheap, toen meer omzet door aantal verkochte producten en nu kwaliteit etc op goed niveau en de prijs ook...;)
Dit neemt dus niet weg dat ze in het begin rommel maakte.

dus een bekend merk vind alles leuk maar ik gaat niet betalen voor een merkje...;)
en meestal kan je zelf wel inschatten hoe de prijs/kwaliteit/enz van een product is
 
Inderdaad...

140 digitaal zeker
:W

geloof er niets van, dat mag je wel met een goed uitgerust setupje hier komen vertellen hoe je dat digitaal hebt gehaald *O*

Boomhauwer; jij bent goed

dat was te verwachten.. typisch derbi forum

setup was 28 oko, twin air filter, cross hm, mk spruit, manston2, aangepaste carters, ori ontsteking.

was ind niet 140 digitaal maar 140 analoog op motorteller.

**offtopic**
 
Wat een onzin. Sorry hoor, maar dat maak jij ervan :N.

Hoezo onzin, de knmv is heus niet vergeten een pdfje te maken ofzo.

Het is een stichting die leeft van al dan niet vrijwillige donaties.


Maargoed, ik denk dat iedereen voor zichzelf uit moet maken of de knmv corrupt is en of hij meer wil betalen voor een helm waarvan nooit uit wat voor test dan ook gebleken is dat die veiliger zou zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo onzin, de knmv is heus niet vergeten een pdfje te maken ofzo.

Het is een stichting die leeft van al dan niet vrijwillige donaties.


En zoals ik al zei, ik houd niemand tegen om een veel te dure helm te kopen omdat hij daar een goed gevoel van krijgt (en de knmv mogelijk extra inkomsten), maar de duurste is zeker niet automatisch de beste.
Nee, de duurste hoeft zeker niet de beste te zijn, dat geldt overal voor. Daar gaat dit niet over.

Waar ik me aan stoor, is dat jij de KNMV zwaar veroordeelt ("omdat de knmv geen officiele test heeft maar gewoon een sponsorbedrag verwacht van wie erop wil") en zegt dat ze haar naam te grabbel gooit, gebaseerd op het feit dat jij niet weet hoe zij die lijst samenstellen.

Kom op zeg!

Damn, het ging zo goed Tommy.
 
Nee, de duurste hoeft zeker niet de beste te zijn, dat geldt overal voor. Daar gaat dit niet over.

Waar ik me aan stoor, is dat jij de KNMV zwaar veroordeelt ("omdat de knmv geen officiele test heeft maar gewoon een sponsorbedrag verwacht van wie erop wil") en zegt dat ze haar naam te grabbel gooit, gebaseerd op het feit dat jij niet weet hoe zij die lijst samenstellen.

Kom op zeg!

Damn, het ging zo goed Tommy.

Zeg Frank, is dit tussen ons ofzo?

Het is niet dat ik het niet weet, maar dat ze het niet op hun website zetten en dat dus bijna niemand het weet. Waarom zouden ze dat doen als ze niets te verbergen hebben?
 
Laatst bewerkt:
Zeg Frank, is dit tussen ons ofzo?
Nee, zeker niet, ik ken je nl. niet.

Het is niet dat ik het niet weet, maar dat ze het niet op hun website zetten en dat dus bijna niemand het weet. Waarom zouden ze dat doen als ze niets te verbergen hebben?
Als ze het niet plaatsen, betekent dat toch niet dat ze iets te verbergen hebben? Jij concludeert hieruit zelfs dat fabrikanten de KNMV betalen om op die lijst te komen, en noemt zelfs woorden als 'corrupt'. Euh..?
Bel ze morgen even op, dan weet je het. En post dan je bevinden op een forum. Ik heb je dit eerder zien toepassen; houd ik niet van.

Stuur verder maar een pb als je hierop wilt reageren, dan vervuilen we dit topic niet verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan