crosshelm van de **** voor weinig

mij springen ze niet in m'n nek nee... zal bij jou idd veelvuldig geschied zijn.

wel knap overigens dat jij niet twijfelt, maar zeker weet dat mijn helm niet door de keuring komt.
ik bel ze morgen meteen op.. ;)

Je zei het zelf van die keuring. Als hij er wel doorkomt doet hij niet onder voor de lidl helm. Dit kun je zien aan een label met een E 2005 merkje bij de sluiting. Als de E ouder is, was de test iets minder zwaar.

En ik heb nog geen botsingen gehad op de motor. Natuurlijk wel vaak gevallen en daarbij ook wel eens mijn helm nodig gehad, maar dat was geen probleem.
 
Dat was iets meer informatie dan ik wilde hebben. Hou dat liever voor jezelf.

Gewoon als een lief iemand met jou omgaan om wat je allemaal zegt, is de enige reden om gewoon te lachen, als je meepraat.
Topics lees ik omdat ze leuk zijn, met jou heb ik des te meer lol.
Weet zelf wel welke mensen ik serieus moet nemen en wie niet. :W *O*

Daarom kraak ik je ook niet af, je bent een schat dus posts vooral door :j

@ singleman _O-

@ remy: ;) :+
 
correct, maar het is weekend..... alles is mooi nu dus ff lachen hier thuus met de jongens *D

Dit is de reden dat ik je vermeden heb op nunspeet en je ook hier liever niet tegenkom, je weet dat je geen punt hebt, maar blijft doorgaan omdat je niets anders te doen hebt.
 
Ik weet het niet hoor TY, maar volgens mij heeft de helm niet alle klappen opgevangen. Daarom besteed ik graag liever wat meer geld uit aan mijn eigen veiligheid.

Maarja, nog ff'ies 2 dagen en dan eindelijk weekend :Z
 
Je zei het zelf van die keuring. Als hij er wel doorkomt doet hij niet onder voor de lidl helm. Dit kun je zien aan een label met een E 2005 merkje bij de sluiting. Als de E ouder is, was de test iets minder zwaar.

nee ik denk niet dat ie erdoor komt... en dat van die E wist ik niet joh. Er staat bij mij alleen '1992'.
is zo'n sluiting trouwens verplicht? zit er bij mij niet op.....

heerlijk, dom zijn :}
 
Ik weet het niet hoor TY, maar volgens mij heeft de helm niet alle klappen opgevangen. Daarom besteed ik graag liever wat meer geld uit aan mijn eigen veiligheid.

Maarja, nog ff'ies 2 dagen en dan eindelijk weekend :Z

Dat was voorspelbaar, nu komen de ratten het topic verzieken door op de man te spelen.
 
Knap dat uit uit een topic over lidl helmen zo'n moddergegooi voortkomt...even diep adem halen allemaal.

arguing.med.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tja ty koop jij maar lekker een helm omdat er een E keurmerk opzit. Hier moeten trouwens voor zover ik weer alle helmen aan voldoen anders mogen ze neit verkocht worden. Dit is gewoon een basiskeurmerkje, ik koop ok liever een wat duurdere helm (en dat hoeft helemaal geen 500 euro te zijn) dat ik zeker weet dat ik wat goeds op de kop heb.
 
Het is een goed teken als je aan dingen twijfelt, dan denk je tenminste na.


Nu ik je in het echt heb ontmoet bij nunspeet heb ik toch sterke twijfels of je zulke uitlatingen ook in 'reallife' durft te doen...
 
@ Ty500:
waarom koop je geen jethelm? Zit ook een E-keurmerk in dus even veilig :+
een E-keurmerk is slechts een minimumeis om de weg op te mogen zodat men niet met een bouwhelm op de motor stapt.
 
@ Ty500:
waarom koop je geen jethelm? Zit ook een E-keurmerk in dus even veilig :+
.


Nee hoor ,helmen zijn voorien van div keurmerken,nl ;J voor open jethelm,P voor een integraalhelm en NP voor een helm met los kinstuk dat niet getest is voor botsbescherming.

Ty heeft wel een klein beetje gelijk door te stellen dat duurder niet altijd automatisch beter betekend en zeker is er in de helmen branche een gebrek aan transparantie.
 
Er stond in het (verder weinig interessante) blad Promotor onlangs een test van de L*dl helmen. Ze hebben een beperkte test uitgevoerd (anders zouden ze, geloof ik, 120 exemplaren nodig hebben) en daar kwam uit naar voren dat de helmen weliswaar voldoen aan de E20-05 keur, maar behoorlijk tegen de maximaal toegestane waardes aanzaten. En dan hebben we het dus over een beperkte test. O-)
 
Er stond in het (verder weinig interessante) blad Promotor onlangs een test van de L*dl helmen. Ze hebben een beperkte test uitgevoerd (anders zouden ze, geloof ik, 120 exemplaren nodig hebben) en daar kwam uit naar voren dat de helmen weliswaar voldoen aan de E20-05 keur, maar behoorlijk tegen de maximaal toegestane waardes aanzaten. En dan hebben we het dus over een beperkte test. O-)

dat is het em nu juist, een euro-keurmerk staat voor de uiterste minimumeisen waaraan een product moet voldoen om verkocht te mogen worden, dat is ondertussen al aangehaald. in simpele termen zou je dat kunnen verwoorden als "zolang dat ding de drager zo'n dood niet betekent bij een simpele crash is het goed genoeg, al de rest speelt geen rol". als je je enkel daarop gaat baseren om de kwaliteit van een product te bepalen ben je echt verkeerd bezig...

zo'n Lidl geval gaan vergelijken met een arai of ander high end merk ben je dus werkelijk bezig met iets te vergelijken dat helemaal onderaan de ladder met iets dat helemaal bovenaan staat. dat verklaart tevens ook het prijsverschil voor het grootste deel dan toch.

als onze vriend ty500 dat niet kan begrijpen en nog steeds denkt dat zo'n supermarkt geval op hetzelfde niveau staat als een degelijke helm is hij miss toch beter af met een lidl helm aangezien er niet zoveel te beschermen valt :X
 
dat is het em nu juist, een euro-keurmerk staat voor de uiterste minimumeisen waaraan een product moet voldoen om verkocht te mogen worden, dat is ondertussen al aangehaald. in simpele termen zou je dat kunnen verwoorden als "zolang dat ding de drager zo'n dood niet betekent bij een simpele crash is het goed genoeg, al de rest speelt geen rol". als je je enkel daarop gaat baseren om de kwaliteit van een product te bepalen ben je echt verkeerd bezig...

zo'n Lidl geval gaan vergelijken met een arai of ander high end merk ben je dus werkelijk bezig met iets te vergelijken dat helemaal onderaan de ladder met iets dat helemaal bovenaan staat. dat verklaart tevens ook het prijsverschil voor het grootste deel dan toch.

als onze vriend ty500 dat niet kan begrijpen en nog steeds denkt dat zo'n supermarkt geval op hetzelfde niveau staat als een degelijke helm is hij miss toch beter af met een lidl helm aangezien er niet zoveel te beschermen valt :X

Er zijn nogal wat eenvoudigere helmen op de markt, zeker niet alleen die van lidl. Dus zelfs als er een degelijke test is waaruit blijkt dat er 1 minder doorkomt en dit geen maandagmorgenproduct was, lijkt het me nogal overdreven om te stellen dat alle goedkopere helmen minder zouden zijn.

Verder zullen er mogelijk ook diverse duurdere helmen minder uit die test gekomen zijn. Als je dan zo'n helm had, ben je dubbel genaaid, 1x bij aankoop en 1x omdat hij nogal onderdoet.

Trouwens vind ik het een beetje flauw om gelijk te doen alsof het mijn schuld is als niet alle goedkope helmen topscores halen in alle tests.
 
Er zijn nogal wat eenvoudigere helmen op de markt, zeker niet alleen die van lidl. Dus zelfs als er een degelijke test is waaruit blijkt dat er 1 minder doorkomt en dit geen maandagmorgenproduct was, lijkt het me nogal overdreven om te stellen dat alle goedkopere helmen minder zouden zijn.

Verder zullen er mogelijk ook diverse duurdere helmen minder uit die test gekomen zijn. Als je dan zo'n helm had, ben je dubbel genaaid, 1x bij aankoop en 1x omdat hij nogal onderdoet.
"
Ty, dit keer ben ik het met je eens.

Even wat testresultaten van wat bekende en wat onbekendere types.

Hoe lager de Gs waarde, des te minder kans op hersenletsel.
Wat de testers zelf nog vermelden:
"The DOT helmets we had were all plastic-shelled, and none cost more than $100. How did they do? They kicked butt.

AVERAGE Gs
Fewer Gs = Less chance of brain injury
Impact Key:
LF: Left Front, 7-foot drop, Flat Pavement.
RF: Right Front, 10-foot drop, Flat Pavement.
LR: Left Rear, 7-foot drop, Flat Pavement.
RR: Right Rear, 7-foot drop, Edge Anvil.
Shell Key:
(P): Polycarbonate
(F): Fiberglass

DOT-only helmets:

Z1R ZRP-1 (P) $80,-
Average: 152 Gs
LF: 148 gs
RF: 176 gs
LR: 153 gs
RR: 130 gs

Fulmer AFD4 (P) $155,-
Average: 157 Gs
LF: 152 gs
RF: 173 gs
LR: 175 gs
RR: 130 gs

Pep Boys Raider (P)
Average: 174 Gs
LF: 163 gs
RF: 199 gs
LR: 185 gs
RR: 152 gs

BSI/DOT Helmets

AGV Ti-Tech (F) €549,-
Average: 169 Gs
LF: 156 gs
RF: 199 gs
LR: 195 gs
RR: 129 gs

Suomy Spec 1R (BSI) (F)
Average: 182 Gs
LF: 192 gs
RF: 215 gs
LR: 197 gs
RR: 126 gs

ECE 22-05/DOT Helmets

Schuberth S-1 (F) €500+
Average: 161 Gs
LF: 151 gs
RF: 180 gs
LR: 176 gs
RR: 137 gs

Suomy Spec 1R (ECE) (F)
Average: 171 Gs
LF: 156 gs
RF: 200 gs
LR: 190 gs
RR: 140 gs

Shark RSX (F)
Average: 173 Gs
LF: 166 gs
RF: 187 gs
LR: 201 gs
RR: 141 gs

Vemar VSR
Average: 174 Gs
LF: 171 gs
RF: 198 gs
LR: 166 gs
RR: 162 gs

Snell 2000/DOT Helmets

Icon Mainframe (P)
Average: 181 Gs
LF: 168 gs
RF: 217 gs
LR: 189 gs
RR: 152 gs

Icon Alliance (F)
Average: 183 Gs
LF: 179 gs
RF: 200 gs
LR: 179 gs
RR: 175 gs

Scorpion EXO-400 (P)
Average: 187 Gs
LF: 185 gs
RF: 212 gs
LR: 193 gs
RR: 158 gs

AGV X-R2 (F)
Average: 188 Gs
LF: 192 gs
RF: 226 gs
LR: 166 gs
RR: 167 gs

Arai Tracker GT (F)
Average: 201 Gs
LF: 193 gs
RF: 243 gs
LR: 203 gs
RR: 166 gs

HJC AC-11 (F) € 169
Average: 204 Gs
LF: 195 gs
RF: 230 gs
LR: 231 gs
RR: 163 gs

Scorpion EXO-700 (F)
Average: 211 Gs
LF: 207 gs
RF: 236 gs
LR: 226 gs
RR: 176 gs


Bron:
Consent Form | Motorcyclist
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan