cursus EMG, wat te verwachten

Mag hopen dat ze voor dat geld wel knappe koffie hebben, eventueel een koekje erbij zou ook niet verkeerd zijn.
 
't Systeem fucken en allemaal een brief schrijven (e-mail mag ook ;) ) dat wij allemaal ook die cursus willen volgen.
Er wel fijntjes bij vermelden dat je het vrijwillig wilt doen en of er dan een gereduceerd tarief gehanteerd kan worden.
Immers, is het preventie en geen mosterd na de maaltijd!
 
kan je beter 3 punten kwijt raken en een rijvaardigheidstoets doen. Dat word voor je betaald.


Gr van iemand die 150in de bbk heeft gereden :P
 
Ik ken cursussen/trainingen die ongetwijfeld leuker en goedkoper zijn. :Y en dan mag je ook nog hard rijden ook!! :]

succes
 
Laatst bewerkt:
Hoe zo geen drie? FF niet voor beginnende bestuurders, maar mannen (vrouwen kunnen minder hebben, ook al wegen ze hetzelfde) kunnen het eerste uur twee units drinken en daarna ieder uur eentje, dan blijf je binnen je limiet.
BAG = (a x 10) : (g x r) - (u - 0,5) x g x 0,002
a = het aantal glazen;
g = lichaamsgewicht;
r = bij mannen 0,7 en bij vrouwen 0,5;
u = aantal uren sinds je begonnen bent met drinken.

De alcoholtest gaat voor de veiligheid uit van een afbraaktijd van 1,5 uur
Zit je BAG boven de 0,5 dan riskeer je een boete of erger.

Er is ook een calculator voor.
Gast, doe toch normaal, je moet eigenlijk helemaal niet drinken als je nog moet rijden. Ik ben zelf ook niet roomser dan de paus, maar drink bij hoge uitzondering maximaal twee glazen op een hele avond als ik met de auto moet. Als ik op de motor ben drink ik helemaal niet.

Punt is: Als je er een sport van maakt om 'binnen de limiet' te blijven ben je fout bezig :N
 
Hoe gevaarlijk drank in het verkeer is, is ook ongelovelijk van de context afhankelijk, op dezelfde manier dat die 130 km/u binnen de bebouwde kom niet per definitie levensgevaarlijk hoeft zijn geweest.

Ik zal als kind regelmatig bij de buurman in de auto, als we laat in de avond van de sportkantine naar huis reden. We hadden dan wat landweggetjes tegaan en een klein stukje binnen een uitgestorven dorp. Hij was dan ladderzat, en ik moest maar goed met hem meekijken of we fietsers zonder licht tegen kwamen.

Niet netjes, maar hoe dan ook voelde ik me bij hem in de auto een stuk veiliger dan wanneer ik nu door de spits in Parijs rij op mn motortje. Spatnuchter maar wel overgeleverd aan de chaos.
 
Laatst bewerkt:
Punt is: Als je er een sport van maakt om 'binnen de limiet' te blijven ben je fout bezig :N

Jij maakt er vast ook een sport van om binnen de limiet te blijven, maar dan op andere vlakken. Of rij je buiten de bebouwde kom ook voor de zekerheid maar gewoon 60, om te voorkomen dat je nooit harder dan 80 komt te rijden?

Een ervaren bestuurder mag gewoon drinken als hij gaat rijden, alleen heb je niet iets als een snelheidsmeter maar dan voor het alcohol promilage in je bloed. Dan moet je iets anders verzinnen om te weten of je nog binnen de wet blijft, op dezelfde manier als wanneer jij op je snelheidsmeter kijkt.
 
Laatst bewerkt:
[quote]evdkieft schreef op 05 november 2009 @ 14:52:

[...]

Gast, doe toch normaal, je moet eigenlijk helemaal niet drinken als je nog moet rijden. Ik ben zelf ook niet roomser dan de paus, maar drink bij hoge uitzondering maximaal twee glazen op een hele avond als ik met de auto moet. Als ik op de motor ben drink ik helemaal niet.




Met de auto wel 2 glazen, met de motor niet. Wat is het verschil?? :? Met de auto rijd je waarschijnlijk eerder iemand ongelukkig of dood, met de motor ben je eerst zelf aan de beurt. Waarom draai je het niet om? op de motor, dan 1 a 2 glazen met de auto, dan niets.
 
Laatst bewerkt:
Jij maakt er vast ook een sport van om binnen de limiet te blijven, maar dan op andere vlakken. Of rij je buiten de bebouwde kom ook voor de zekerheid maar gewoon 60, om te voorkomen dat je nooit harder dan 80 komt te rijden?

Een ervaren bestuurder mag gewoon drinken als hij gaat rijden, alleen heb je niet iets als een snelheidsmeter maar dan voor het alcohol promilage in je bloed. Dan moet je iets anders verzinnen om te weten of je nog binnen de wet blijft, op dezelfde manier als wanneer jij op je snelheidsmeter kijkt.
Je eigen snelheid heb je volledig zelf invloed op, op je handelen als je gezopen hebt niet (volledig). Het is niet zozeer een gevalletje 'binnen de wet' blijven, maar eigen verantwoordelijkheid. Die snelheid ben ik het mee eens, als er op een 80-weg van alles aan de hand is rijd ik ook geen 80, maar pas ik mijn snelheid aan. Als een 50-weg er netjes uitziet rijd ik ook harder.

Maar dat is een hele andere discussie.
 
[quote]evdkieft schreef op 05 november 2009 @ 14:52:Gast, doe toch normaal, je moet eigenlijk helemaal niet drinken als je nog moet rijden. Ik ben zelf ook niet roomser dan de paus, maar drink bij hoge uitzondering maximaal twee glazen op een hele avond als ik met de auto moet. Als ik op de motor ben drink ik helemaal niet.



Met de auto wel 2 glazen, met de motor niet. Wat is het verschil?? :? Met de auto rijd je waarschijnlijk eerder iemand ongelukkig of dood, met de motor ben je eerst zelf aan de beurt. Waarom draai je het niet om? op de motor, dan 1 a 2 glazen met de auto, dan niets.
Klopt, heeft ook meer met mezelf te maken, geef ik toe, motorrijden vereist meer concentratie en is meer risico voor mezelf, dus drink ik dan helemaal niet. Overigens heeft dat indirect ook invloed op mijn omgeving, omdat het me meer 'energie' kost om motor te rijden, dan om auto te rijden. Met andere woorden, als ik motorrijd heeft alcohol potentieel meer effect. Overigens misschien een kanttekening waard, als ik niet helemaal fit ben ofzo, dan drink ik ook in de auto 0,0. De keren dat ik een biertje drink als ik nog moet rijden zijn sowieso uitzondering, dat ik er twee drink is nog veel uitzonderlijker.

Misschien geen wetenschappelijk verantwoorde redenering, maar het geeft aan wat ik bedoelde.

Het beste is om 0,0 te drinken, altijd. Maar zoals ik al zei, ben niet roomser dan de paus, maar ik ga niet berekenen hoe ik 'binnen de wet blijf'. Dan kun je nog beter zelf proberen in te schatten of je nog in staat bent te rijden, alhoewel dat eigenlijk niet 100% goed te beoordelen is op dat moment, maar ook dat is weer een hele andere discussie.
 
Laatst bewerkt:
als ik naar de shrink moet weet ik niet of het nog wel wat wordt O-)
 
kan je beter 3 punten kwijt raken en een rijvaardigheidstoets doen. Dat word voor je betaald.


Gr van iemand die 150in de bbk heeft gereden :r


Mijn kind kan net redelijk lopen, en is kampioen in haakse bochten nemen, en of er een weg loopt of niet, en hoeveel ogen ik heb, hij doet 't.
Ik heb me op een hoop fronten aangepast, maar ga toch echt niet mijn zoontje aanlijnen.
Om kort te gaan, en laat ik me rustig houden: Ik heb niet zo gek veel respect voor klootvioolen als U. Punt. :(
 
Mijn kind kan net redelijk lopen, en is kampioen in haakse bochten nemen, en of er een weg loopt of niet, en hoeveel ogen ik heb, hij doet 't.
Ik heb me op een hoop fronten aangepast, maar ga toch echt niet mijn zoontje aanlijnen.
Om kort te gaan, en laat ik me rustig houden: Ik heb niet zo gek veel respect voor klootvioolen als U. Punt. :(

naja overdrijven kan ook, hij zegt toch niet dattie als een gek door een woonwijk rijdt of wel?? in de meeste 50 km zones zou ik mn kind niet los langs de weg laten lopen ook al rijd iedereen netjes 50 km/h
 
Laatst bewerkt:
Mijn kind kan net redelijk lopen, en is kampioen in haakse bochten nemen, en of er een weg loopt of niet, en hoeveel ogen ik heb, hij doet 't.
Ik heb me op een hoop fronten aangepast, maar ga toch echt niet mijn zoontje aanlijnen.
Om kort te gaan, en laat ik me rustig houden: Ik heb niet zo gek veel respect voor klootvioolen als U. Punt. :(
Dat is idd een punt,maar wat te denken van ouders die hun kinderen de gevaren van het verkeer niet bijbrengen,of hun kinderen nu op deze jonge leeftijd al niet in het oog kunnen houden,geldt trouwens ook voor eigenaren van (allerlei) dieren..dubbele punt

maw gaan niet de vrome piet uithangen,er is al zoveel onverdraagzaamheid in de huidige maatschappij,dus kijk in de spiegel ;)
btw iemand uitschelden oid getuigd niet van veel verstand. punt :W
 
Mijn kind kan net redelijk lopen, en is kampioen in haakse bochten nemen, en of er een weg loopt of niet, en hoeveel ogen ik heb, hij doet 't.
Ik heb me op een hoop fronten aangepast, maar ga toch echt niet mijn zoontje aanlijnen.
Om kort te gaan, en laat ik me rustig houden: Ik heb niet zo gek veel respect voor klootvioolen als U. Punt. :(

Ach, er zijn ook steden met wegen die gewoon ingericht zijn als provinciale wegen met afzettingen/vangrails aan beide kanten plus een stuk berm waarvan je absoluut niet op zou kijken als je er 100 zou mogen rijden, maar waar de limiet 50 is vanwege lawaai of milieu-eisen of simpelweg omdat er links en rechts van die weg een woonwijk ligt en het dus 'binnen de bebouwde kom' is.

Bij dit soort discussies is het altijd een beetje problematisch; de ene helft van de mensen ziet in z'n gedachten de 50km enkelbaanse weg waar aan twee kanten auto's geparkeerd staan die direct aan hun eigen woonerf grenst en waar zomaar kinderen de straat op kunnen schieten en de andere helft van de mensen denkt aan de wegen uit de paragraaf hierboven.

Zo kan je uiteindelijk weinig zeggen over het gevaar van 136 rijden in de bebouwde kom als je niet weet over welke weg het gaat :)
 
~
Ach, er zijn ook steden met wegen die gewoon ingericht zijn als provinciale wegen met afzettingen/vangrails aan beide kanten plus een stuk berm waarvan je absoluut niet op zou kijken als je er 100 zou mogen rijden, maar waar de limiet 50 is vanwege lawaai of milieu-eisen of simpelweg omdat er links en rechts van die weg een woonwijk ligt en het dus 'binnen de bebouwde kom' is.

Bij dit soort discussies is het altijd een beetje problematisch; de ene helft van de mensen ziet in z'n gedachten de 50km enkelbaanse weg waar aan twee kanten auto's geparkeerd staan die direct aan hun eigen woonerf grenst en waar zomaar kinderen de straat op kunnen schieten en de andere helft van de mensen denkt aan de wegen uit de paragraaf hierboven.

Zo kan je uiteindelijk weinig zeggen over het gevaar van 136 rijden in de bebouwde kom als je niet weet over welke weg het gaat :)~



Volledig mee eens,

Iedereen heeft wel een mening over te hard rijden, drinking and driving etc...
Regels zijn er om nageleefd te worden maar iedereen buigt deze wel eens in zijn of haar voordeel ;)

Persoonlijk vindt ik, kijkend naar al de topics die voorbijkomen aangaande deze onderwerpen dat, in vergelijk met 25 jaar geleden toen ik begon met motorrijden het algemene beeld van de motorrijder toch wel is veranderd.

Niet alleen zijn wij onszelf bewuster geworden van gevaren en onze verantwoordelijkheid (mede dankzij de steeds hoger wordende gemiddelde leeftijd van de nederlandse motorrijder) maar ook de regels en pakkans zijn aanzienlijk verhoogt cq aangescherpt.

Is dit dan goed?
Geen idee, maar het aantal dodelijke verkeersslachtoffers daalt op dit moment niet zo snel meer dus veel effectiever kan het m.i. met de huidige maatregelen niet.

Ook het algemene verkeersbeeld is gewijzigd.
Regelmatig rijdt ik richting Zeeland vanuit de randstad en mij valt op dat er beduidend minder hard wordt gereden dan vroeger, zelfs als het rustig is op de weg.

Zijn wij met z'n allen bang geworden om gepakt te worden of is dit een echte gedragsverandering en bewustwording?

Voor de notoire verkeersaso's gaat die cursus m.i. geen verandering teweeg brengen.
Sommige mensen kun je beter volledig verwijderen uit het verkeersbeeld.

Dit is mijn mening en niet noodzakelijk wetenschappelijk onderbouwd :) :)
 
}) })

Voor alcohol maak ik een uitzondering: Ik drink nooit alcohol.
Daar sta ik helemaal achter.

Snelheidsbeperkingen houd ik mij aan vanwege de pakkans, maar vind ik op veel plaatsen en tijdens bepaalde dagdelen zwaar overdreven.
Dat vind ik veel meer "willekeurige" regeltjes.
Wip je de grens over naar Duitsland, daar zij nog snelwegen waar je onbeperkt hard mag rijden. Zijn dat dan soms Supermenschen, die dat wel kunnen? Aan hun wegen zal het niet liggen want die zijn vaak slechter dan in NL. En .. daar drinken ze ook nog veel meer alcohol in het verkeer.

:] :W
 
Ik denk dat er nu tijd is voor de volgende vraag.


Wat mogen wij verwachten van de deelnemers na een EMG curus??????
 
naar die EMG moeten ze de mensen sturen die onbewust allerlei verkeersfouten maken...

zoals onbewust maar 2 meter afstand houden (oh doe ik altijd hoor).
oh mag dat niet dan....?

hij raast zeer bewust veels te hard over een weg die 't ongetwijfeld toeliet.

het enige zinvolle wat ze hem kunnen leren is dat het misschien toch gevaarlijk is als er plots iemand anders wat verkeerd doet of zo.

maar goed ook dat is 'ie waarschijnlijk wel bewust.
 
Terug
Bovenaan Onderaan