Klopt, heb in de jaren 80 eens aan een Mini mogen werken, aandrijfassen vervangen. Dat doe ik dus nooit meer...
Deze Zündapp staat trouwens te koop op MP, voor veel te veel geld.
De vraagprijs ook niet. Wachten en een keer langs gaan. Er staat compleet gerestaureerd maar wat is er werkelijk gedaan?
Zo gewild zijn deze types niet dus uiteindelijk moet hij zakken als hij er echt van af wil.
Lijkt mij een prima motor om mee te beginnen. Al zal ze 'm vóór aanschaf even goed moeten laten nakijken door een onafhankelijk bedrijf.
Mogelijk voorkom je daarmee dat je een kat-in-de-zak koopt. Al ziet deze fiets er mooi uit, er kan veel aan verkloot zijn in de afgelopen 60 jaar.
Denk ook dat ze er niet de snelweg mee op moet, maar B-wegen is prima te doen en heeft beslist zijn charme!
13 pk is heerlijk tokkelen met 80-90 over de vele wegen die er zijn behalve auto(snel)wegen..
En met die snelheid kom je er ook wel, welliswaar wat later maar minder gestresst en heb je veel meer gezien.
Documentatie en history aanwezig reserve sleutels orgenele al 60 jaar in bezit van vorige eigenaar verders is het een plaatje helemaal orgeneel a u b geen flut biedingen anders gaat hij niet weg
link.marktplaats.nl
Maar even terug komen op de discussie: mijn vrouw redt zich al jaren prima op onze Jawa's uit de jaren 40 en 50, en ook met oude auto's weet ze zich te redden.
Heeft ze zich ook gewoon eigen gemaakt nadat ze verkering met mij kreeg, en haar rijbewijzen mocht gaan halen ;-)
Als de basis restauratie en het onderhoud maar goed is. Er zijn zoveel definities van "gerestaureerd" of "betrouwbaar"...
NIks mis met die oude Jawa en CZ's. Simpele techniek, kan weinig stuk gaan. Vrij eenvoudig te repareren. Heb zelf jaren Jawa gereden met weinig problemen.