SpanningsregelaarHoi allen, gisteren aant brommeren geweest en onderweg valt mijn snelheidsmeter en kilometer teller uit! niks ergs dacht ik, rij toch altijd een beetje te hard maar later gaat mijn olie lampje branden en is mijn blokkie behoorlijk warm.
Olie pijl OK, retour leiding afgekoppeld en de olie komt eruit als ik de motor rondslinger.Of er verband is tussen het falen van mijn klokje en de temperatuur weet ik niet. Wel heb ik vanochtend een rondje gedaan en loopt het blok nog steeds heet terwijl de olie koud blijft.????
Verder werkt alles en klinkt het blok het zelfde. Alleen gaan mijn knipperlichten niet meer automatisch uit en werkt mijn klokkie nie meer?????? raar maar waar, heeft iemand hier enige ervaring mee, of een oplossing wat het kan zijn? alvast bedankt. Het gaat om een FXSTC 1996 (softail)
spanningssregelaar OK. blijft mooi op 14.1V hangen bij middel en hoge toeren, Na proef(twee min.) blok te heet.
wel wel...ben niet zo thuis in de HD's..
Ik snap het verband tussen de verschillende storingen die je hebt niet. Aan de andere kant is het ook een Harley natuurlijk, en daar heb ik geen verstand van.
Ik zou hem naar de Harley dealer brengen.
Ik snap het verband tussen de verschillende storingen die je hebt niet. Aan de andere kant is het ook een Harley natuurlijk, en daar heb ik geen verstand van.
Ik zou hem naar de Harley dealer brengen.
Tja het blijft een Harley, das waar, beste. Is reeds 11 jaar oud en buiten dit en een bendex heb ik alleen nog maar gerijden en niet gesleuteld. dus ja, tis een Harley. Maar ja zit nog steeds met mij probleem. Kan ik zien of een standaard onstekking iets is ontregeld?Ik snap het verband tussen de verschillende storingen die je hebt niet. Aan de andere kant is het ook een Harley natuurlijk, en daar heb ik geen verstand van.
Ik zou hem naar de Harley dealer brengen.
Gix, de pomp is nagekeken, de kloterij is bij evo loopt alles intern dus alleen via de retour kan je kijken of je tankpeil zakt, en dat doet hij. het elec. probleem is opgelost denken we. De meter die in de schakelbak zit is kapotie.
Met de nieuwe olie en filter eens kijken of het beter gaat, met deze teperaturen wordt het blok ook al snel warm tot poep heet, ga wel een olie druk meter erop zetten voor controle.
Als de ontsteking ontregeld is kan de motor idd heet lopen, maar die verloopt meestal niet zomaar. Een arm mengsel ligt meer voor de hand, b.v. door een lekkend inlaat-rubber tussen carb en inlaat of misschien pas een meer open uitlaat / luchfilter gemonteerd zonder de carb aangepast te hebben?Zijn er mee bezig, de teller heeft een analoge uitlezing maar wordt digitaal aangestuurd. Ik denk dat het een probleem met de ontstekking is, daar baktemp. en klok niet samen een probleem kunnen zijn. Indien er niets met de ontstekking is. Indien de onstekking ontregeld is loopt het blok ook heet, niet? hier bevind zich ook de rail voor de pulzen? dus ja zou kunnen dat daar iets kapot is
Shovels: Interessant artikel, maar de Evos zijn compleet vernieuwde ontwerpen met een veel betere bestendigheid tegen oververhitting bijvoorbeeld, ook al denken velen dat Harleys sinds de jaren 30 geen haar meer zijn veranderd
Wie is Max.M?
Het probleem wat we hadden is ook voor gelegt aan BIKEHOSPITAL daar de motor met het probleem zich in zuid spanje bevind, en ik moet zeggen sjappo voor bikehospital voor de correcte en zeer snelle hulp, echt een winkel om iets van aan te nemen, en natuurlijk zaten we hier ook in de goede of juiste richting dus...de motor kennis ligt hier ook op niveaudus de voeler heeft ie besteld en de retour is van de olie routing is ook los gekoppeld geweest en loopt er goed uit ook het niveau in de tank zakt goed, en wordt gelijk maar weer vervangen.