dacht ff lekker te rijden met open vizier

Sheldon

MF most wanted
13 apr 2004
40.895
57
Knokke
je kent het wel, lekker weer buiten, lekker toeren, kan makkelijk met open vizier (dacht ik) totdat ik afgelopen vrijdagnacht last kreeg van mijn linkeroog, ik dacht aan een soort van ontsteking, maar ben pas vandaag naar de dokter geweest, en die heeft daar een vliegje uit mijn hoornvlies gehaald, deze was er met een aardige snelheid in mijn oog gekomen, en door hem het weekend te laten zitten heeft mijn hoornvlies een laagje aangemaakt over de vlieg heen, dus maw vlieg vacuum verpakt, nu heeft deze aardige dokter met een soort van kaasschaaf een stukje hoornvlies eraf geschaafd, en nu 48 uur met een ooglapje rondlopen, als het vrijdag maar genezen is, want dan wordt het 30 graden... dus :]

ik rij dus nu altijd met gesloten vizier, wat is jullie ervaring met open helm???
 
Heb ik ook 1 keer gedaan, toen kwam Maja de bij ff binnen wippen :(

Het vizier gaat nu alleen helemaal open als ik stil sta, onder het rijden altijd 3/4 dicht anders ben ik bang dat ik de rest van de familie ook nog eens een keertje op bezoek krijg :)
 
Laatst bewerkt:
ik rij dus nu altijd met gesloten vizier, wat is jullie ervaring met open helm???

Niet doen, krijg je tranende ogen van (zeker bij 120 km/u, kspreek uit ervaring, dat klotevizier van die HJC FG-14 besloeg al bij het minste geringste).

Bij lage snelheden (tot 20 a 30 km/u kun je 't doen, dan is zo'n vliegje (of grote bij of hommel :) ) nog wel te pruimen, daarboven wordt 't zeuren...
 
lenzen, open vizier en 160+ is ook niet zo`n goeie combinatie dan moet je je lenzen terugzoeken achterin je helm
 
Ik rijd vaak met open vizier. Heb meestal last van die kleine vliegjes, die grotes zie je vaak nog wel aankomen net voor de 'crash'. Kleine vliegjes zijn inderdaad irritant, maar ik voel het altijd als er een inzit. Jij niet?

Ik probeer toch zo vaak mogelijk m'n vizier open te houden, tenzij er echt veel te veel vliegen rondvliegen. Vizier dicht vind ik niet lekker, veel te stil en minder contact met de omgeving. Vooral in de stad. Op de rijksweg gaat m'n vizier automatisch dicht, zit zo'n nieuwe sensor op die de snelheid meet.. ;)
 
altijd vizier dicht, en als ik dan al eens omdat het heel warm is het vizier open zet (voordat ik opstap) dan heb ik een mooi brilletje op...
bril van ...op ed fighterama gekocht, heeerlijk motorbrilletje
www.eagle-shades.com

dennis
 
2 jaar terug in Frankrijk nog een motorrijder van de weg geraapt die ook een Maja de wesp had binnen gekregen. Yamaha R2 in poeier. Handgrote schaafwonden op zijn benen en een gebroken sleutelbeen.
Hij had 1 extra gelukkie, mijn vriendin is verpleegkundige.
 
Laatst reed ik met een maat van me (beide met open vizier) en die kreeg een vlieg in zijn ogen. Ik geholpen dat beest eruit te halen en toen weer verder. Hij had nu zijn vizier dicht (ik nog steeds open). Na een tijd kreeg ie er 1 op zijn vizier en het scheen een grote vlek te zijn dus hij stoppen om vizier met speeksel en zijn mouw schoon te maken. Toen ie klaar was vroeg ie "Hoe kan het dat jij nergends last van heb?" Waarna ik vervolgens lachend (met nog witte tanden) op me windscherm tikte. *D Hij... :( |(
(Eerlijk is eerlijk hij kon de motor zo weg zetten bij thuiskomst en ik moest eerst een kerkhof aan incecten resten wegwassen) :(
 
Na een tijd kreeg ie er 1 op zijn vizier en het scheen een grote vlek te zijn dus hij stoppen om vizier met speeksel en zijn mouw schoon te maken.

Rema heeft (bijna) altijd een nat wonderdoekje in zijn jaszak zitten... :)
Thuis ff nat maken, plasticzakje erom en meenemen... kleine moeite, maar o zo handig... ;)
 
Ik moet ook maar eens een grote zonnebril kopen want met vizier open is heerlijk maar je dient dan wel als vliegenmepper met je gezicht.. En dan ben je snel genezen van dat open vizier!
 
In het begin had ik ook altijd de nijging om (bijv op 80-wegen) nog gewoon met open viziertje te rijden, aangezien m'n vizier snel besloeg.

Ook ik werd geraakt door moeder natuur B| , met als gevolg een blauw uitgeslagen wang waar ik een week mee heb moeten rondlopen :X . Klotehommels ook altijd.... B|

Inmiddels een Pinlock in m'n helm en de luchtgaten open :) !
 
Als ik m'n vizier open heb, dan komen er ALTIJD vliegen, muggen, wespen en andere vliegende insecten naar binnen :( Dus ............ heb ik m'n vizier tijdens het rijden altijd dicht.
 
Ik heb zelfs met gesloten vizier een wesp binnen gehad. Die werd onder mijn helm langs gezogen naar boven achter mijn vizier :?

Dan wil je hem wel graag vrijlaten
 
zo heb ik een keer een vleermuis boven op mijn gezicht gehad (90kmpu),ik schok me helemaal lam. Vleermuis schok ook denk ik.
 
Ik heb mijn vizier altijd op de tochtstand staan (klein kiertje). Vizier open is vragen om tranende ogen en zooi en beestjes in je ogen.
 
[me]Phr3ak heeft altijd het vizier dicht ;)
[/me]


Behalve bij een stoplicht o.i.d. dan gewoon ff open die handel :P
 
leuke reacties.... gelukkig ben ik niet de enigste die dus altijd met dichte vizier rijd, dat ooglapje begint alweer te irriteren, komt waarschijnlijk omdat de verdoving ook uitgewerkt is, maar ja... je kan ook niet alles hebben, gelukkig heb ik motor-forum nog die het leed kan verzachten, want dan moet ik ook weer bekennen... als ik niet rij zit ik wel hier achter, oke.. nu met 1 oog, maar ik ben er wel :?

maar dat verhaal dat er een gigantische vlek op het vizier kwam heb ik ook gehad, was toen wel blij dat ik niet met vizier en mond open reed :X
 
Ik heb niet eens een vizier. Wel een grote bril.

full



Met regen is het af zien en met hagel moet ik styoppen omdat dan het vel van m'n neus wordt weg geslagen. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan