dacht ff lekker te rijden met open vizier

vandaag dag 2 met een ooglapje op mijn hoofd geplakt, nog allemaal dankzij meneer de vlieg, het voordeel is wel dat ik nu lekker 2 dagen thuis ben :X ,ik lees dat er toch nog veel mensen zijn die hem een stukje open zetten, maar is het voor het contact om je heen, zodat je meer 1 bent met je omgeving, of omdat allerlei geuren je neus binnendringen die het motorrijden leuk maken, zoals lang een warme bakker rijden, of een vers gemaait gazon, op de snelweg de geur van "burning rubber", en hier bedoel ik NIET die boeren mee die de weiland aan het gieren zijn, alhoewel sommige zeggen dat het gezonde lucht is, dan maar een keertje ongezond en mijn adem inhouden :r
 
vandaag dag 2 met een ooglapje op mijn hoofd geplakt, nog allemaal dankzij meneer de vlieg, het voordeel is wel dat ik nu lekker 2 dagen thuis ben :X ,ik lees dat er toch nog veel mensen zijn die hem een stukje open zetten, maar is het voor het contact om je heen, zodat je meer 1 bent met je omgeving, of omdat allerlei geuren je neus binnendringen die het motorrijden leuk maken, zoals lang een warme bakker rijden, of een vers gemaait gazon, op de snelweg de geur van "burning rubber", en hier bedoel ik NIET die boeren mee die de weiland aan het gieren zijn, alhoewel sommige zeggen dat het gezonde lucht is, dan maar een keertje ongezond en mijn adem inhouden :r


Heb je lekker de tijd om een beetje te mf-fen, dit nadeel heeft dan ook weer eens een voordeel, moet je maar denken

Nou je het zegt, idd is het wel lekker als je al die geuren opneemt :9 , de gierlucht daar gelaten.
 
Heb je lekker de tijd om een beetje te mf-fen, dit nadeel heeft dan ook weer eens een voordeel, moet je maar denken

Nou je het zegt, idd is het wel lekker als je al die geuren opneemt :9 , de gierlucht daar gelaten.


hahaha..... maar oliesjeik, heb je wel een vizier, aan je naam te zien, rij jij ook met zo'n tafellaken voor je snuffert of heb ik het nou verkeerd, niet verkeerd bedoeld hoor, maar waarom oliesjeik?? :?
 
Ik rijd meestal met een sportbril op. Die sluit goed aan op het gezicht en heb daarom ook geen last (tot nu toe) van vliegjes of maya's in mijn helm.
grinno.gif


wel heb ik een keer een fikse steekvlieg in mijn leren-combi gekregen. Ik zag hem aankomen en hoorde ook een plok op mijn leren pak. Maar omdat het toen zo warm was in zuid-frankrijk had ik de rits van mijn pak bij de kraag iets open staan.
Ik voelde toen wat kriebelen op mijn rug
Yikes_anim.gif
maar toen was het eigenlijk al te laat. Ik heb overigens nog nooit zo snel mijn leren motorjas uitgetrokken. (moest ook nog los gemaakt worden van mijn broek).

Ik had toen ook een gigantische bult op mijn rug van die steek.
 
Tot 50 à 60 blijft het vizier open, maar daarboven doe ik het meestal dicht.
Ik heb wel een groot windscherm, dus het meeste vliegend gespuis komt daar tegen terecht.
 
ik heb alleen mijn vizier open staan als ik stilsta. ik heb al vaak genoeg vliegen, muggen e.d. op mijn vizier gehad, maar mijn 'wijze les' kwam van een eend die ik te laat zag opstijgen en dus vol op mijn helm kreeg (half op het vizier) zo'n pak veren wil je denk k ook niet in je helm hebben :+
 
En dan heb je nog geluk met een rotvliegje...

Ooit eens gedacht dat je een stukje steen in je gezicht (oog) kan krijgen. Heb je een ander soort pit in je gezicht..
 
Goeie oplossing om wakker te blijven door rijwind en lawaai...ik draag een crossbril... Nu scheelt het dat ik ook een crosshelm en een off the roadje heb. Ik merk wel dat ik veel scherper ben als ik met intergraalhelm met open vizier rij, met crosshelm heb ik dat ook...

Das natuurlijk niet voor idereen een optie, maar ik heb tegenwoordig liever mijn crosshelm als mijn integraaltje op. Buiten dat staat het ruiger en past het wat beter bij het type motor...
 
Laatst bewerkt:
Ik rij alleen in de winter met open vizier als het mistig is en hard vriest, gelukkig heb je dan geen last van vliegen, alleen bevroren oogleden, maar dat dooit wel weer. :]
 
Ik rij altijd met dicht vizier, ben blind aan 1 oog dus als er een vliegje ozfo in mijn goede oog komt zie meteen niks meer '(


Hier nog een. Ben ook blind op me linkeroog, sinds vorige week me rwb, en lekker 100 rijden :] vizier open en op me goede oog past :( gvd dat doet pijn stoppen kijken niks kunnen ontdekken, bleek ie net boven me oog geklapt te zijn '( is net een blauw oog, dus maar snel een 8-) gekocht maar nu ff wennen aan de pootjes tussen me oor en helm dat doet nu ff pijn. :?

Enne met een oog rijden valt best mee, me auto rwb al 18 jaar en nu me a'tje. Moet er bij vertellen dat ik wel al sinds me 8ste blind ben dus je went er wel aan.
Alleen naar links kijken is een beetje k*t, met je helm op, heb je zo'n ding als een neus die in de weg staat O-) O-)
 
Vanaf het moment dat er een Tor zo groot als een golfbal met een helm op probeerde
binnen te komen rij ik altijd met mijn vizier dicht. De helft van mijn vizier
zat toen onder de smurrie. Ik kijk wel uit. ;)
 
Zowiezo, als ik na een ritje mijn vizier schoonmaak, zit er zoveel smurrie op dat ik blij ben dat mijn vizier mijn zachte perzikhuidje beschermd. :)
 
Vroeger had ik mijn vizier ook dikwijls open bij tropische temperaturen, met alle insecten vandien...
Nu enkel nog bij stilstand of stapvoets rijden aangezien mijn scherm snel aandampt,
Vorige week toch nog een vliegje binnengekregen, het was zo`n minitje.
Heel de dag met een tranend oog gelopen, er was geen vliegje te bespeuren ... dacht ik ... tot ik savond`s de rotzak te pakken had met een oogspoeling.
 
Ik rijdt bijna altijd met vizier dicht.
Een aantal jaren en keer zo'n dikke vette bromvlieg aan zien komen toen ik me vizier openhad - en als je dan denkt dat je je oog op tijd dicht kan doen heb je het mis. :(
Kwartier aan de kant gestaan om de zooi eruit te halen en mijn oog weer tranenvrij te krijgen. :+
 
Ook bij lage snelheden kan het mis gaan... Trok net rustig weg bij een stoplicht in Duitsland, vizier dus nog open! Ik zag het zoemende kreng dus wel aankomen, maar je bent echt te laat. Vliegt mijn helm binnen en valt daar naar beneden. Steekt me maar gelijk in mijn nek, net onder mijn kaak. |(

Stond nog voor het kruisingsvlak stil en heb nog nooit zo snel mijn helm af weten te krijgen. En daarna al die rare blikken van Duitsers als je vrouw je op straat een knoepert van een zuigvlek staat te bezorgen... 8-)
 
nou, eindelijk het ooglapje is van mijn oog af *D , dus ik dacht vanmorgenvroeg...
kan makkelijk op mijn motor naar het werk toe, ik had op dat moment geen last van tranende ogen, tenminste niet net zoals 2 dagen geleden, dus ik vol moed motorpak aan helm op handschoenen aan, en starten maar.... lekker rijden, natuurlijk met de klep dicht O-) ........ komt opeens de zon ff schijnen ...... nou dat had ik geweten zeg.... begint meteen dat ook te tranen |( , moest van ellende aan de kant mezelf kalmeren..... voorbijgangers zullen wel gedacht hebben, die heeft echt verdriet :(
Komt eindelijk de zon weer eens ben ik er niet blij mee, pffttttt
Hoe is het jullie bevallen overigens deze stralende dag??
 
Heerlijk, met het vizier open over de dijkjes bij Krimpen. Net nog. Bzzzzzz, UBFO (unidentified brown flying object) recht tegen mijn zonnebril. Oke, denk ik, dat heeft'ie niet overleefd - gas! Totdat ik twee minuten later iets voel kriebelen aan mijn kin! Toch maar even gestopt en klep open (systeemhelm), en daar viel de UBFO op straat, zwaar dizzy. Heb met mijn laars maar ff euthanasie gepleegd voordat ik verder ging.

Met het vizier ... open natuurlijk, altijd al hardleers geweest. Ik kom nog wel eens in dit topic terug
 
Terug
Bovenaan Onderaan