Dagvaarding na drank misbruik

TheGeneral

Die hard MF'er
3 jan 2006
357
0
Amsterdam
Ik heb helaas net een dagvaarding ontvangen waarbij ik voor moeten komen voor 270 ug ergens in maart dit jaar.

Ik heb dit een keer eerder gehad toen betrof het ook 270 ug, toen is het afgedaan met een boete. Nu dus blijkbaar niet, weet iemand wat ik kan verwachten?

Even voor de duidelijkheid 220 ug is wettelijk toegestaan, dus 270 ug is inderdaad te veel ik snap dat en wil het dus ook niet goed praten. Was overigens met de auto, maar denk is kijken of hier wat juridische kennis zwerft.

Ik ben dus niet op zoek naar de discussie is dit wel of niet goed, die kunnen we wat mij betreft achterwege laten :)

P.S. overige verkeersovertredingen vallen erg mee, laatste keer 30 km te hard is al meer dan 8 jaar geleden. Verder 3 x mulder boete en 3 x parkeer boete.
 
Laatst bewerkt:
De laatste 7 boetes tellen sowieso niet mee.

Wat wel telt is dat je blijkbaar niets hebt geleerd aangezien je voor een tweede keer met dezelfde hoeveelheid staande bent gehouden.
Dat wordt je zwaarder aangerekend, hoe zwaar kan ik geen zinnig woord over zeggen.
 
Bij overschrijding met meer dan 0.5 voor de tweede keer is geloof ik sowieso een EMA.
En waarschijnlijk je rijbewijs eventjes kwijt of een veel hogere geldboete.
Maar dat ligt aan de omstandigheden. ( Gevaarzetting, rijgedrag e.d)

Maar er is vast iemand die wat duidelijkere info heeft.

Maar 2 keer gepakt worden met drank zijn ze niet mals....
 
Bij overschrijding met meer dan 0.5 voor de tweede keer is geloof ik sowieso een EMA.
En waarschijnlijk je rijbewijs eventjes kwijt of een veel hogere geldboete.
Maar dat ligt aan de omstandigheden. ( Gevaarzetting, rijgedrag e.d)

Maar er is vast iemand die wat duidelijkere info heeft.

Maar 2 keer gepakt worden met drank zijn ze niet mals....

270 is 0,7/0,8.
 
Ik weet het, ik weet het, dit wil je niet horen, je wil gewoon een duidelijk antwoord over de hoogte van de boete/de zwaarte van de straf, maar ik heb toch wat leesvoer voor je:

Cookies op bd.nl | bd.nl

Waarom? Omdat je voor de 2e keer gepakt bent, er blijkbaar geen moeite mee hebt om met drank op te rijden (het lijkt mij sterk dat je maar 2 keer in je leven met drank op hebt gereden en toevallig beide keren bent aangehouden??) en je je enkel druk maakt over de dagvaarding: je hebt niet "helaas" met drank op gereden, maar "helaas" daarvoor een dagvaarding ontvangen.

Ik lees te vaak over ongelukken waarbij drank in het spel is, de straffen kunnen m.i. niet hoog genoeg zijn..

Succes met voorkomen en pak een volgende keer de taxi.
 
Bij overschrijding met meer dan 0.5 voor de tweede keer is geloof ik sowieso een EMA.
En waarschijnlijk je rijbewijs eventjes kwijt of een veel hogere geldboete.
Maar dat ligt aan de omstandigheden. ( Gevaarzetting, rijgedrag e.d)

Maar er is vast iemand die wat duidelijkere info heeft.

Maar 2 keer gepakt worden met drank zijn ze niet mals....

Die EMA weet ik niet, volgens mij had dan toch 1 keer boven de 350 ug/l moeten zijn

http://www.cbr.nl/download/SchemaVordprocedureA4_web0109.pdf
 
Ik weet het, ik weet het, dit wil je niet horen, je wil gewoon een duidelijk antwoord over de hoogte van de boete/de zwaarte van de straf, maar ik heb toch wat leesvoer voor je:

Cookies op bd.nl | bd.nl

Waarom? Omdat je voor de 2e keer gepakt bent, er blijkbaar geen moeite mee hebt om met drank op te rijden (het lijkt mij sterk dat je maar 2 keer in je leven met drank op hebt gereden en toevallig beide keren bent aangehouden??) en je je enkel druk maakt over de dagvaarding: je hebt niet "helaas" met drank op gereden, maar "helaas" daarvoor een dagvaarding ontvangen.

Ik lees te vaak over ongelukken waarbij drank in het spel is, de straffen kunnen m.i. niet hoog genoeg zijn..

Succes met voorkomen en pak een volgende keer de taxi.

Geloof het of niet, maar sinds die keer is het niet meer gebeurd. En zeg nooit nooit, maar het is ook niet meer de bedoeling dat het nog gebeurd.
 
Geloof het of niet, maar sinds die keer is het niet meer gebeurd. En zeg nooit nooit, maar het is ook niet meer de bedoeling dat het nog gebeurd.

Ik zou nu ook goed uitkijken want volgens de nieuwe regels :X

ten aanzien van betrokkene binnen een periode van vijf jaar tenminste drie maal proces-verbaal opgemaakt op verdenking van overtreding van artikel 8, tweede, derde of vierde lid, van de wet, waarbij bij één van die verdenkingen een adem- of bloedalcoholgehalte is geconstateerd dat hoger is dan 220 µg/l, respectievelijk 0,5‰, dan wel 88 µg/l, respectievelijk 0,2‰ indien een van de feiten is begaan als beginnende bestuurder, of waarbij hij ten minste eenmaal heeft geweigerd mee te werken aan een onderzoek als bedoeld in dat artikel;

Dit gaat om het alcoholslot. Als je die aangesmeerd krijgt kun je de volgende 2 jaar de motor in de schuur laten staan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb helaas net een dagvaarding ontvangen waarbij ik voor moeten komen voor 270 ug ergens in maart dit jaar.

Ik heb dit een keer eerder gehad toen betrof het ook 270 ug, toen is het afgedaan met een boete. Nu dus blijkbaar niet, weet iemand wat ik kan verwachten?

Even voor de duidelijkheid 220 ug is wettelijk toegestaan, dus 270 ug is inderdaad te veel ik snap dat en wil het dus ook niet goed praten. Was overigens met de auto, maar denk is kijken of hier wat juridische kennis zwerft.

Ik ben dus niet op zoek naar de discussie is dit wel of niet goed, die kunnen we wat mij betreft achterwege laten :)

P.S. overige verkeersovertredingen vallen erg mee, laatste keer 30 km te hard is al meer dan 8 jaar geleden. Verder 3 x mulder boete en 3 x parkeer boete.
Geen idee, ik ben nooit gepakt tot nu toe. Sterkte kerel ;)
 
EMA kan nu sowieso niet meer, die termijnen zijn al verstreken. Politie moet binnen 6 maanden melding maken aan het CBR en het CBR moet vervolgens binnen 4 weken beslissen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan