Dainese Laguna seca of Avro div?

m-eijkholt

KTM 990SMR, Honda CR750, Suzuki T500
24 okt 2009
599
4
Delden (Overijssel)
Hallo mede motorrijders,
Ik rijd al enkele jaren met een tweedehands alpinestar pak en heb hier inmiddels al aardig wat schaafplekken op verzameld. Nu is het tijd voor een nieuw pak! Ik ben er al uit dat het een dainese wordt. Ik twijfel tussen de dainese Laguna seca en de Avro div.
Heeft iemand ervaring met een van deze pakken? Of kan iemand mij adviseren?
Ik zie dat er een aardig prijsverschil is maar kan niet terug vinden waar dit vandaan komt.

Bedankt,
Martijn
 
Martijn.

Ervaring heb ik er niet mee, ook kan ik je het prijsverschil niet verklaren.
Maar persoonlijk vind ik de Avro mooier dan die Laguna Seca.
 
Ik heb zelf de Avro Div. Het ziet er goed uit, het zit lekker (na even wennen) en de prijs was ook niet verkeerd. Het enige nadeel is dat de textielen stukken niet winddicht zijn. Dat kan weleens koud worden bij lagere temperaturen (en nat van het zweet bij hoge temperaturen).
 
Ik heb ook de Avro Div. na het wennen vind ik het een heerlijk pak!
Doordat de textielen stukken niet winddicht zijn is het in de zomer nog enig zins uit te houden.
Zelf rij ik vanaf een graadje of 10 met het pak, wat laagjes (2) thermo kleding en het is prima te doen.
 
Prijsverschil is maar €130,- dacht ik?

Zit er o.a. in dat de Laguna Seca een 'Nanofeel' liner heeft; fijnere stof, makkelijker in en uit te komen bij transpiratie.

Bij de LS krijg je een protection en cleaning kitje + een mooie ophanghoes.

De LS heeft reflectiematerialen, titanium protectie ( =harder/steviger ), D-SKIN leer, nét iets soepeler/sterker, ventilatieschachtjes onder de oksels, de LS heeft de PPE, Personal Protection equipment goedkeuring, is geventileerd, en heeft m.i. een betere pasvorm.

Da's het verschil dus ;)
 
Ik heb zelf onlangs de laguna seca gekocht, vind hem persoonlijk mooier als de Avro. Denk dat beide pakken een goede koop zijn, zit heerlijk en goede kwaliteit leer.

P1030216_zpscd1ea52d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Laguna Seca. Erg fijn pak en de voordelen tegenover de Avro zijn hierboven al genoemd zie ik.

Wel heb ik de overall versie en niet de combi. Ik zou ze even gaan passen bij een dainese dealer die ze beide heeft dan merk je vanzelf het verschil denk ik
 
Ik heb zelf de dainese trickster en die is volgensmij wel te vergelijken met de laguna seca. En inderdaad. Lekker soepel pak. Goede ventilatie(geperforeerd) en makkelijk aan en uit te trekken als het warm weer is.

1363031411096.jpg
 
Thanks voor de reacties!
ik ga voor het pak wat het lekkerst zit en ga inderdaad even langs de dealer om te passen.
Bedankt!
 
Tis een uurtje rijden naar Termaat in Nijmegen *O*
Afgelopen vrijdag daar een pak gekocht (m'n eerste) en prima geholpen.

Zelfs na acht verschillende pakken gepast te hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan