Dainese Laguna seca of Avro div?

m-eijkholt

KTM 990SMR, Honda CR750, Suzuki T500
24 okt 2009
599
4
Delden (Overijssel)
Hallo mede motorrijders,
Ik rijd al enkele jaren met een tweedehands alpinestar pak en heb hier inmiddels al aardig wat schaafplekken op verzameld. Nu is het tijd voor een nieuw pak! Ik ben er al uit dat het een dainese wordt. Ik twijfel tussen de dainese Laguna seca en de Avro div.
Heeft iemand ervaring met een van deze pakken? Of kan iemand mij adviseren?
Ik zie dat er een aardig prijsverschil is maar kan niet terug vinden waar dit vandaan komt.

Bedankt,
Martijn
 
Martijn.

Ervaring heb ik er niet mee, ook kan ik je het prijsverschil niet verklaren.
Maar persoonlijk vind ik de Avro mooier dan die Laguna Seca.
 
Ik heb zelf de Avro Div. Het ziet er goed uit, het zit lekker (na even wennen) en de prijs was ook niet verkeerd. Het enige nadeel is dat de textielen stukken niet winddicht zijn. Dat kan weleens koud worden bij lagere temperaturen (en nat van het zweet bij hoge temperaturen).
 
Ik heb ook de Avro Div. na het wennen vind ik het een heerlijk pak!
Doordat de textielen stukken niet winddicht zijn is het in de zomer nog enig zins uit te houden.
Zelf rij ik vanaf een graadje of 10 met het pak, wat laagjes (2) thermo kleding en het is prima te doen.
 
Prijsverschil is maar €130,- dacht ik?

Zit er o.a. in dat de Laguna Seca een 'Nanofeel' liner heeft; fijnere stof, makkelijker in en uit te komen bij transpiratie.

Bij de LS krijg je een protection en cleaning kitje + een mooie ophanghoes.

De LS heeft reflectiematerialen, titanium protectie ( =harder/steviger ), D-SKIN leer, nét iets soepeler/sterker, ventilatieschachtjes onder de oksels, de LS heeft de PPE, Personal Protection equipment goedkeuring, is geventileerd, en heeft m.i. een betere pasvorm.

Da's het verschil dus ;)
 
Ik heb zelf onlangs de laguna seca gekocht, vind hem persoonlijk mooier als de Avro. Denk dat beide pakken een goede koop zijn, zit heerlijk en goede kwaliteit leer.