Dane of Rukka

Victoria2

MF veteraan
29 okt 2009
12.178
0
Hey beste mede-MF'ers!

Kheb een klein vraagske.

Mij is verteld dat Rukka het beste textiel merk in NL is, maar echter heb je ook nog andere merken, in BE heb je vooral Dane i.p.v. Rukka

Nu ben ik op zoek naar een Gore-Tex pak, en Rukka heeft er 1, maar het merk Dane dus ook.

Nu is mijn vraag of iemand weet welk merk nu qualitatief beter is, of zijn ze gelijkwaardig?

Thx voor het komende advies :+
 
Volgens mij zijn beide merken kwalitatief goed hoor.
maar ik zou kiezen voor degene die de beste pasvorm heeft en het best/lekkerst zit.
 
eerlijk gezegd ken ik beide merken niet.

maar Rukka en Dane...ik weet niet maar die combinatie titel associeerde ik even met iets anders of ben ik nou de enige... :')
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een ixon jack/broek en bevalt me ook goed (textiel). Wellicht niet zo een bekend merk en voor zover ik weet niet Gore-Tex.
 
Ik kan de vergelijking niet maken, maar ik ben bijzonder tevreden over het Dane spul. Prima afwerking, goede materialen gebruikt, het blijft lang waterdicht en gaat lang mee.
Ik neem aan dat je de qua prijs vergelijkbare spullen van Rukka daarmee wilt vergelijken? Van Rukka heb je jassen die rond de 500 Euro kosten, maar ook het dubbele......
 
Kan over Rukka niks zeggen.

Over Dane ben ik goed tevreden. Kwaliteit en afwerking is goed maar dat mag je dan ook verwachten voor die prijs.
 
Klopt, maar het is ook weer niet het goedkoopste spul op de markt.
Ik vraag me dan ook af hoeveel beter dan "goed" dat Rukka spul voor de dubbele prijs moet zijn......
 
Bedoelde met de prijs ook dat niet de goedkoopste is.

Heb ook een jas van Kushitani. Is ook prima kwaliteit echter ook niet goedkoop.
Moet wel zeggen dat deze merken het beter doen dan me eerste jas van DIFI en die was wel goedkoop, maar nooit meer :)
 
Alvast bedankt voor de reactie jongens =)!

Ja, ik had een broek/jas van Rukka gezien voor samen 740 euro, dus zal niet het ultieme spul van ze zijn :9.

Kzal ze inderdaad beide passen, maar ik vroeg me dus inderdaad af of het veel zou verschillen, want beide zijn best duur en zouden dus goed moeten zijn.

Maar ik dacht, ik ga het even vragen aan jullie, omdat misschien iemand postieve/negatieve ervaringen er mee heeft. :+
 
ik heb overigens collega's die in weer en wind met Rukka spul rijden die zeer tevreden zijn, waterdicht en goed warm schijnt. Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee.
 
ik heb overigens collega's die in weer en wind met Rukka spul rijden die zeer tevreden zijn, waterdicht en goed warm schijnt. Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee.

Tja, ik heb dezelfde ervaring met Dane......
 
Probleem is alleen dat we allemaal persoonlijke en dus subjectieve ervaringen hebben.

Dan kunnen we er allerlei superlatieven zoals "subliem" of "ongelóóflijk goed" oid. voor gaan verzinnen, maar dat zegt eigenlijk niets.

We hebben dus een eerlijke vergelijkende test nodig of iemand die kleding van beide fabrikanten heeft gebruikt. Uiteraard moet je dan wel de vergelijking maken in dezelfde prijsklasse.
 
Probleem is alleen dat we allemaal persoonlijke en dus subjectieve ervaringen hebben.

Dan kunnen we er allerlei superlatieven zoals "subliem" of "ongelóóflijk goed" oid. voor gaan verzinnen, maar dat zegt eigenlijk niets.

We hebben dus een eerlijke vergelijkende test nodig of iemand die kleding van beide fabrikanten heeft gebruikt. Uiteraard moet je dan wel de vergelijking maken in dezelfde prijsklasse.

zo'n test zal toch wel ergens op het WWW te vinden zijn zou je denken......TS moet maar ff googlen dan voor waren vergelijk
 
Het is het verschil in wat voor prijsklasse je zoekt.

Kleine afwerkingen maken het verschil al.

Ipv klittenband 2 magneetjes in de nek. Irriteerd niet.
Waterdichte rits.
Of er een waterdichte laag in de jas zit, of dat de jas zelf waterdicht is..
500D Cordura buitenstof.
Stretch in de jas.

Enz enz..

Aan het eind van de dag moet je toch iets hebben wat het beste zit.

Zo is Stadler ook een goed merk.
 
Volgens mij zijn alle textiele pakken waarin het GORE-TEX (ofzoiets :P ) membraam in zeer goed tegenwoordig :Y
Ikzelf heb Dane, is huismerk van Motoport geloof ik, en dat bevalt prima, al bijna 3 jaar droog en warm het hele jaar door :]
Rukka is geloof ik zo ongeveer de duurste (en mischien ook de beste :? ) die je kopen kunt en volgens de verhalen ook erg goed.
Maar het zou niet verkeerd zijn om eens rond te kijken bij diverse motorzaken, zoveel merken tegenwoordig...
:W
 
Volgens mij zijn alle textiele pakken waarin het GORE-TEX (ofzoiets :P ) membraam in zeer goed tegenwoordig :Y
Ikzelf heb Dane, is huismerk van Motoport geloof ik, en dat bevalt prima, al bijna 3 jaar droog en warm het hele jaar door :]
Rukka is geloof ik zo ongeveer de duurste (en mischien ook de beste :? ) die je kopen kunt en volgens de verhalen ook erg goed.
Maar het zou niet verkeerd zijn om eens rond te kijken bij diverse motorzaken, zoveel merken tegenwoordig...
:W

Ja daar heb je gelijk in, en dat maakt het dan moeilijk kiezen.

Zo'n test van beide merken zou inderdaad fijn zijn, maar die heb ik jammergenoeg nog niet gevonden.
 
Ligt er natuurlijk ook aan waar je woont ;-)

Zou in Den Haag nie gau me rukka rijden
 
Hey beste mede-MF'ers!

Kheb een klein vraagske.

Mij is verteld dat Rukka het beste textiel merk in NL is, maar echter heb je ook nog andere merken, in BE heb je vooral Dane i.p.v. Rukka

Nu ben ik op zoek naar een Gore-Tex pak, en Rukka heeft er 1, maar het merk Dane dus ook.

Nu is mijn vraag of iemand weet welk merk nu qualitatief beter is, of zijn ze gelijkwaardig?

Thx voor het komende advies :+


ik heb Stadler. ook gore-tex :Y

dus nog een merk aan je lijstje toevoegen
 
Terug
Bovenaan Onderaan