Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

Zo'n regelaar wil wel eens raar doen als ie heet is, ik zou de metingen eens herhalen als de motor warm en de regelaar heet is. Kweenie of je de regelaar kan verplaatsen, maar monteren op een dikke plaat alu met koelpasta er tussen helpt, ik had op mn GSXR toen een oud PC-fannetje er op geknoopt.
Neemt niet weg dat een accu ook gewoon op kan zijn natuurlijk. Je kan m eens meenemen naar een motorzaak en vragen of ze 'm willen testen.
Weet je hoe oude de accu is?
 
Zo'n regelaar wil wel eens raar doen als ie heet is, ik zou de metingen eens herhalen als de motor warm en de regelaar heet is. Kweenie of je de regelaar kan verplaatsen, maar monteren op een dikke plaat alu met koelpasta er tussen helpt, ik had op mn GSXR toen een oud PC-fannetje er op geknoopt.
Neemt niet weg dat een accu ook gewoon op kan zijn natuurlijk. Je kan m eens meenemen naar een motorzaak en vragen of ze 'm willen testen.
Weet je hoe oude de accu is?
geen idee hoe oud de accu is....
moet toch nog naar accuboer voor de auto, zal ik de kleine accu eens meenemen.
maar 8 ohm weerstand op de stator waar wphb 4-6 ohm zegt....is dat heel erg?.
 
geen idee hoe oud de accu is....
moet toch nog naar accuboer voor de auto, zal ik de kleine accu eens meenemen.
maar 8 ohm weerstand op de stator waar wphb 4-6 ohm zegt....is dat heel erg?.

Ik zou dat afdoen als verschil in je meter.

Haal aub wel een merkaccu mocht je voor een nieuwe gaan, Yuasa bijvoorbeeld :)
 
Li-ion kan natuurlijk ook, scheelt veel kilo's, maar is duurder in aanschaf en je hebt een andere druppellader nodig.
Ik heb een Aliant accu en ben er erg tevreden over. Doet het op mijn circuitmotor uitstekend, ook op koude ochtenden.
 
Li-ion kan natuurlijk ook, scheelt veel kilo's, maar is duurder in aanschaf en je hebt een andere druppellader nodig.
Ik heb een Aliant accu en ben er erg tevreden over. Doet het op mijn circuitmotor uitstekend, ook op koude ochtenden.
Kilo s nog wel?,nou met die mini accu van de daytona gaat dat eerder in ons-jes :+
 
Ok, veel kilo's is overdreven, maar de standaard batterij is 3 kg en mijn Aliant is 800 g.
Had een aliant,van 100 gram of zo,die is bol gaan staan, en dead / weggeflikkert
Nu een unibatt, lood, loopt er goed op en doet geen zeer:t
In mijn morini zat een knoepert van een juasa lood ,nu jmt lithium,20 Ah ,dat scheelt wel kiloos :+
 
vandaag de accu laten testen.......
gaf nog 180 CCa !!! (in principe zou hij in orde moeten zijn.) maar was wel na 24 uur laden.
op advies van accuboer wel nog ff testen tijdens het starten, mag niet onder de 10V komen.
hij is wel zes jaar oud....dus het zou zomaar kunnen.......dat hij minder is dan gedacht.
de storing van de druppellader is altijd (ja gisteren weer) tijdens stap 1 (het desulphation proces)
 
vandaag ff gestart...start spanning:12.8V
tijdens starten 10.1 V (sloeg wel heel snel aan......
stof tot nadenken dus :)

het volgende probleem:
heel hard duimen dat dit nog oke is, of gemaakt kan worden.
 

Bijlagen

  • rechterpoot.jpg
    rechterpoot.jpg
    202,7 KB · Weergaven: 42
vandaag ff gestart...start spanning:12.8V
tijdens starten 10.1 V (sloeg wel heel snel aan......
stof tot nadenken dus :)

het volgende probleem:
heel hard duimen dat dit nog oke is, of gemaakt kan worden.
antwoordt op mijzelf....nope kon niet meer gemaakt worden opnieuw verchromen is geen garantie dus nieuwe buizen besteld.
 
 
Heren vraagje. Past een orginele voetstepjes met achterrem en achterbrug van 2008model daytona675 ook op 2009 model?
 
hulpvraag: eigenlijk 2 vragen.
de daytona 675 2007 wil niet starten.
is gebruikt op circuit, en daar wilde hij vaak al niet starten als hij warm was. (na het warmlopen voor de sessie)
ik weet dat de triumph tiger 2009 zelfde problemen heeft met warme motor en slecht wil starten of niet (startmotorprobleem), heeft de daytona daar ook last van?....
vandaag foutcodes uitgelezen, en is fout vrij.
voorde laatste circuitdag was alles nog gemeten, laadspanning etc en was prima.
je hoort alles aangaan, daarna geeft hij 1 harde klick op het startrelais en dan niks meer. en gaat alles weer resetten, maar dashboard etc kakt niet in qua stroom etc....wat kan dit zijn?
 
hulpvraag: eigenlijk 2 vragen.
de daytona 675 2007 wil niet starten.
is gebruikt op circuit, en daar wilde hij vaak al niet starten als hij warm was. (na het warmlopen voor de sessie)
ik weet dat de triumph tiger 2009 zelfde problemen heeft met warme motor en slecht wil starten of niet (startmotorprobleem), heeft de daytona daar ook last van?....
vandaag foutcodes uitgelezen, en is fout vrij.
voorde laatste circuitdag was alles nog gemeten, laadspanning etc en was prima.
je hoort alles aangaan, daarna geeft hij 1 harde klick op het startrelais en dan niks meer. en gaat alles weer resetten, maar dashboard etc kakt niet in qua stroom etc....wat kan dit zijn?
Denk dan toch aan een te zwakke accu.
Je omschrijving past daar perfect bij.
Al jump starter of met accu kabels op een auto accu geprobeerd?
 
Denk dan toch aan een te zwakke accu.
Je omschrijving past daar perfect bij.
Al jump starter of met accu kabels op een auto accu geprobeerd?
nee nog niet, zojuist de accu weer volledig opgeladen, heeft maar uurtje geladen....dus max 4 Amp's erbij geladen.
ga zo weer ff proberen.
ik dacht, en mijn ervaring is dat dan meestal het startrelais in ieder geval gaat ratelen...of dash helemaal inkakt tijdens de start.
de accu is een maand oud en heeft capaciteit van:
6.5A CCA: 90 amp
 
nee nog niet, zojuist de accu weer volledig opgeladen, heeft maar uurtje geladen....dus max 4 Amp's erbij geladen.
ga zo weer ff proberen.
ik dacht, en mijn ervaring is dat dan meestal het startrelais in ieder geval gaat ratelen...of dash helemaal inkakt tijdens de start.
de accu is een maand oud en heeft capaciteit van:
6.5A CCA: 90 amp
Accu is vermoedelijk te licht,bijna zeker.
Startrelais heeft bij mij nog nooit gerateld.
Inderdaad, 1 klik en klaar.
Ook geen krukas positie sensor of ecu.
Dan draait ie gewoon rond maar slaat niet aan.
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
De accu leek ook nog aardig.

Nieuwe accu erin en gaan ook met warme motor
 
Terug
Bovenaan Onderaan