Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

Ik smeer het schroefdraad van de ontluctingsnippels in met siliconevet, trekt er toch wat minder/geen lucht langs met ontluchten.. :)
 
Beste heren,
Ik ga binnenkort mijn daytona675 ombouwen naar een circuit motor. Heeft iemands nog wat race onderdelen liggen zoals Kuip, gb racing protectie, wielen, rearsets etc
 
Beste heren,
Ik ga binnenkort mijn daytona675 ombouwen naar een circuit motor. Heeft iemands nog wat race onderdelen liggen zoals Kuip, gb racing protectie, wielen, rearsets etc
vergeet niet het belangrijkste.....olie-opnemer, carterschot en meer olie :)

ik heb nog wel een tweedehands tank (beschadigd maar niet lek)
rearsetje, misschien , laat ik nog weten.
 
Ben op zoek naar een originele clip-on (links) voor 06-08 model. Heeft iemand die nog liggen?
Ik denk het wel ,moet effe zoeken.,de komende tijd
Heb je er haast mee?
Eventueel ruilen tegen een racekuip en zit voor een ZXR 400 vanaf 91 :+
 
Hier iemand ervaring met een 675 die niet wil starten, voor de grappenmakers benzine zit er genoeg in en de accu spanning is ook prima. De motor gaat geheel willekeurig wel en niet aan nml
 
@Tarwetijger, ik ben zelf niet heel technisch onderlegt maar heb wel twee rechterhanden, is dit iets wat ik zelf kan bestellen en vervangen of is het een onderdeel wat echt in het blok of iets dergelijks zit?
 
@Tarwetijger en hoe weet je zo zekere dat dit het is? Kan niet de schakelaar op het stuur zijn bijv? Gr
Je vroeg of iemand er ervaring mee had, nou daarin ben ik heel stellig. O-)
De mijne wilde toen van het ene op het andere moment niet aanslaan. Met starten draait alles wel rond maar slaat niet aan. Ik vermoedde iets elektronisch en wist niet waar te beginnen. Ik heb maar ‘ns een berichtje op een 675 specifieke facebook groep geplaatst met de symptomen. Nou, binnen 5 minuten meerdere reacties die allemaal naar de krukas sensor wezen. Toen wist ik genoeg. Ik heb nog wel geprobeerd de sensor door te meten maar uit de waarden werd ik niet veel wijzer. Toch was het wel de boosdoener.
Dus weet ik het zeker dat het dat is, nee absoluut niet, maar dit is mijn ervaring. :)
 
@Tarwetijger, ik ben zelf niet heel technisch onderlegt maar heb wel twee rechterhanden, is dit iets wat ik zelf kan bestellen en vervangen of is het een onderdeel wat echt in het blok of iets dergelijks zit?
Is wel te doen, de krukas sensor zit bij de dynamo in. Wordt ook samen verkocht - wat het duur maakt. Er is ook een sensor los te krijgen, maar dan moet je ‘m wel solderen. Even denken waar ik dat ook alweer heb gekocht. :z

Nou ik kan het zo gauw niet vinden maar zoiets: Triumph Street Triple Daytona 675 675R SE Pick up Crank Sensor Pulse generator | eBay
 
Laatst bewerkt:
Is wel te doen, de krukas sensor zit bij de dynamo in. Wordt ook samen verkocht - wat het duur maakt. Er is ook een sensor los te krijgen, maar dan moet je ‘m wel solderen. Even denken waar ik dat ook alweer heb gekocht. :z

Nou ik kan het zo gauw niet vinden maar zoiets: Triumph Street Triple Daytona 675 675R SE Pick up Crank Sensor Pulse generator | eBay
 
Eh ja daar heb ik ’m dus inderdaad vandaan…
(verkeerde zoekterm, pick-up ipv. CPS O-) )
 
daytona 675 2007 als ik de achtershock ga wegbrengen (revisie), MOET dan de uitlaat er helemaal af?....
dit is namelijk wat ik lees in wphb...
of kan hij ook 'onderuit" er uit gefrummeld worden?...zodat ik de uitlaat kan laten zitten?...
 
daytona 675 2007 als ik de achtershock ga wegbrengen (revisie), MOET dan de uitlaat er helemaal af?....
dit is namelijk wat ik lees in wphb...
of kan hij ook 'onderuit" er uit gefrummeld worden?...zodat ik de uitlaat kan laten zitten?...
frummelen, kan ook,wel lastiger
 
hier ook maar ff de vraag stellen:
daytona 675 2007
vandaag ff gemeten. na opladen accu, motor gestart
stationair: 27-30 volt op de dynamo (alle combinaties 1-2 2-3 en 1-3 )
4.000 rpm 75-80 V op de dynamo (alle combinaties 1-2 2-3 en 1-3 )
weerstand 8 ohm (alle combinaties 1-2 2-3 en 1-3 ) is volgens WPHB wel 2 ohm te hoog.
sluiting stator (alle 3 de draden) naar massa =0
laden: tijdens stationair 14,2 V
laden 4.000 RPM 14,8 V

lijken mij niet echt afwijkende waarden. dus ik denk dat alles ok is.
contacten tussen dynamo en SR enigzins wel wat corrosie, en nog geen "warmte verschijnselen" op de stekker verbinding.
Ik weet wel dat de optimate vorig jaar (voor de blokwissel) 3X storing aangaf tijdens opladen.
misschien toch alleen de accu op zijn eind?.....
 
hier ook maar ff de vraag stellen:
daytona 675 2007
vandaag ff gemeten. na opladen accu, motor gestart
stationair: 27-30 volt op de dynamo (alle combinaties 1-2 2-3 en 1-3 )
4.000 rpm 75-80 V op de dynamo (alle combinaties 1-2 2-3 en 1-3 )
weerstand 8 ohm (alle combinaties 1-2 2-3 en 1-3 ) is volgens WPHB wel 2 ohm te hoog.
sluiting stator (alle 3 de draden) naar massa =0
laden: tijdens stationair 14,2 V
laden 4.000 RPM 14,8 V

lijken mij niet echt afwijkende waarden. dus ik denk dat alles ok is.
contacten tussen dynamo en SR enigzins wel wat corrosie, en nog geen "warmte verschijnselen" op de stekker verbinding.
Ik weet wel dat de optimate vorig jaar (voor de blokwissel) 3X storing aangaf tijdens opladen.
misschien toch alleen de accu op zijn eind?.....
Wat is je klacht?
 
Terug
Bovenaan Onderaan