Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

iemand intresse in:
sw motech blaze quick release zadeltassen set met beugels alles voor de daytona 675 (2006-2008 ) ik weet niet of de beugels ook op andere types passen
TOR uitlaat
kontkapje (niet hele kontje) ik dacht cover uitlaat?..
tanktas (gewoon magneet type)
 
TOR uitlaat origineel triumph 100 euro
engine covers..samen pulse sensor en koppeling 80 euro
uitlaat kontje 25 euro
sw motechtassen met beugels 75 euro
tanktas 10 euro

WhatsApp Image 2022-06-11 at 4.03.40 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-06-11 at 4.03.42 PM (3).jpeg

WhatsApp Image 2022-06-11 at 4.03.43 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-06-11 at 4.03.42 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-06-11 at 4.03.42 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-06-11 at 4.03.41 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-06-11 at 4.03.42 PM (2).jpeg
 
De hendels en tankdop zijn ook binnen gekomen en gemonteerd:
1657703613200.png
1657703643252.png


Gisteren de motor weggebracht voor een grote beurt:
  • Kleppen controleren + evt. stellen
  • Nieuwe olie (Motul 300V)
  • Nieuwe oliefilter (HF204RC)
  • Nieuwe bougies (NGK CR9EIA-9)
  • Nieuwe luchtfilter (K&N TB-6713)
  • Nieuwe remblokken voor (Brembo Z04)
  • Nieuwe remolie (Motul RBF660)
  • Nieuwe originele remvloeistofreservoir (Brembo)
  • Nieuwe banden (Pirelli Rosso Corsa IV)
Plan is om in het weekend van 23/24 juli richting Duitsland te gaan voor een weekendje sturen.
Vervolgens staat 30 augustus een circuitdag in Assen op de planning.

Mocht iemand nog een oliefilter zoeken: heb een K&N-204-01 nog nieuw in de verpakking liggen. Als je hier iets mee kunt doen mag deze voor €5,- opgehaald worden.
 
www.motor-forum.nl/threads/schuur-opruiming-triumph-street-triple-daytona-675-‘06-‘12-race-spullen.466413/

Ook mooie onderdelen voor de Daytona zitten er bij 😊
 
Beste allemaal, is er iemand hier die mij de originele kabeltjes voor de servo motor van de exup klep kan bezorgen? Tweedehands in goede staat of nieuw maakt me niet uit hoe want ik krijg ze maar niet geleverd vanuit de dealer en rijd dan ook met een foutmelding en servo motor die maar blijft bijstellen. Mocht je wat hebben weten wil je me aub ff mailen, daarvan krijg ik nml wel een melding op m’n tel. mail: juliankoelewijn84@gmail.com
Bvd
 
Weet iemand wie de vorige eigenaar was van onderstaande motor? Ik probeer er wat meer info over te krijgen voordat ik een beslissing maak. Er zit namelijk geen documentatie bij.
De motor is sinds 2011 in Nederland en zou lange tijd 1 eigenaar moeten hebben gehad.
Ik heb al aardig wat terug gekeken in dit topic maar niks gevonden.
Gekocht in Bunschoten bij Koelewijn?
 
Na de grote beurt een weekendje Eiffel/Moezel erachteraan geplakt.
Kleine 1000km in 2 dagen zonder een slag of stoot verkeerd te geven!

Er is alleen een kleine uitdaging met de voorrem en ik vroeg me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
Remolie is vernieuwd en er zijn nieuwe blokken ingekomen.
Motor remt goed, alleen het ene moment kan de hendel een halve centimeter verder ingeknepen worden dan het volgende moment.
Er is ook niet een patroon in te ontdekken helaas..
We hebben nog een keer extra ontlucht op zowel de klauwen als de pomp. Ook middels TuneECU het ABS-systeem doorgespoeld, maar helaas zonder resultaat. Deze week nog een keer proberen om ze onder vacuüm te ontluchten, maar dan houdt het een heel eind op.

Hier wellicht iemand met ervaring met dit fenomeen en vooral hoe dit op te lossen?
 
Was het tijdens rijden in de heuvels? Gebruik je standaard remvloeistof? Dan kan het bij warm weer en intensief gebruik wel gebeuren dat de boel te heet wordt en er een dampbelletje in de vloeistof ontstaat. Dat geeft een zacht gevoel op de hendel.
 
Het was al direct na de beurt helaas, voor de beurt geen last van.
Het is nu ook gewoon wanneer je 'normaal' rijdt (dus niet door heuvels/circuit/etc.). Het maakt ook geen verschil of de remmen warm/koud zijn, het probleem doet zich altijd voor.

Zitten Brembo Z04 blokken in en Motul 660 Factory Line. Beide zouden de temperaturen aardig aan moeten kunnen.
 
Na de grote beurt een weekendje Eiffel/Moezel erachteraan geplakt.
Kleine 1000km in 2 dagen zonder een slag of stoot verkeerd te geven!

Er is alleen een kleine uitdaging met de voorrem en ik vroeg me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
Remolie is vernieuwd en er zijn nieuwe blokken ingekomen.
Motor remt goed, alleen het ene moment kan de hendel een halve centimeter verder ingeknepen worden dan het volgende moment.
Er is ook niet een patroon in te ontdekken helaas..
We hebben nog een keer extra ontlucht op zowel de klauwen als de pomp. Ook middels TuneECU het ABS-systeem doorgespoeld, maar helaas zonder resultaat. Deze week nog een keer proberen om ze onder vacuüm te ontluchten, maar dan houdt het een heel eind op.

Hier wellicht iemand met ervaring met dit fenomeen en vooral hoe dit op te lossen?

Klinkt alsnog alsof er lucht in het systeem zit.
 
Ik zou geen heil steken in het "magische" vacuum, voor mn werk doe ik ook motoren met abs ontluchten, en het snel doorspoelen van oude vloeistof gebeurt met dat vacuum ding, maar het laatste beetje ontluchten gaat echt handmatig, soms is dat zo gedaan, soms is het meer werk met terug duwen van de remzuigers, meermaals de ABSpomp spoelen, stuur in alle richtingen draaien enzovoorts..
 
Ik zou geen heil steken in het "magische" vacuum, voor mn werk doe ik ook motoren met abs ontluchten, en het snel doorspoelen van oude vloeistof gebeurt met dat vacuum ding, maar het laatste beetje ontluchten gaat echt handmatig, soms is dat zo gedaan, soms is het meer werk met terug duwen van de remzuigers, meermaals de ABSpomp spoelen, stuur in alle richtingen draaien enzovoorts..

Mocht het magische vacuüm toch niet zo magisch zijn, gaan we de andere methodes nog eens proberen. Bedankt voor de tips!
 
Korte update: vacuüm ontluchten was inderdaad niet de oplossing. Originele remhendel teruggeplaatst, klauwen een aantal uur omhoog gehangen en weer een aantal maal regulier ontlucht. Het is nu voor 99% goed, dus nu een aantal keer mee rijden. Vervolgens de nippels nog een keer los en dan is het hopelijk verholpen.
 
Er is in de oorspronkelijke vraag geen sprake van een andere dan origineel remhendel, wat had je er op gezet?
 
Dat klopt, omdat ik er nog mee gereden had voor de beurt en het toen niet opgevallen was.
Is ook niet zeker dat de remhendel de oorzaak was, echter terug naar de basis en schijnbaar heeft dat toch geholpen. Of het nu de remhendel of het blijven ontluchten is geweest..

Had een remhendel van Bonamici Racing gemonteerd:
1660563835610.png
 
Yes, de standaard Brembo pomp inderdaad..

Toevallig de gouden tip of gewoon blijven pompen tot het beter wordt?
 
Yes, de standaard Brembo pomp inderdaad..

Toevallig de gouden tip of gewoon blijven pompen tot het beter wordt?
Blijven pompen. Tikken op de remleidingen/klauwen wil ook nog wel eens helpen om de bubbels “los te schudden”

Kwam er later ook achter dat ik de aftapplug op de rempomp aan de bovenzijde voor 99% dicht had ipv 100%. Tijdens het remmen kwamen er wat drupjes uitspuiten. Mag m’n kappenset ook weer opnieuw spuiten..
 
Terug
Bovenaan Onderaan