db killer verplicht in duitsland 2010???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe zit dat met bevestigingen van koffers en vooral GPS-en en camera's? Dat spul hoeft er wettelijk niet op te zitten (dus geen E-keur), maar het is wel een accesoire. Gelden daar regels voor?
In Nederland volgens mij niet en dus kunnen ze je er officieel in Duitsland ook niet voor bekeuren.
Als het stevig is gemonteerd (wat vrij logisch is, want je wilt je spullen niet verliezen onderweg) zou ik me daar dan ook niet al te druk om maken.
 
Hoe moeilijk kan het zijn om zelf je uitlaat goed te keuren, gewoon zelf een 'E' en een '4' :+ erin slaan

Ik ga dit jaar naar de Harz met de tl, maar dan mogen de vipers zonder e-keur even van plaats ruilen met de originele pijpjes O-)
 
Dat je een keer geen problemen hebt gehad, wil niet zeggen dat het dan maar toegestaan is. Ik heb ook wel eens te hard gereden zonder bekeuring... Die dB-Killer zit niet voor niets in een uitlaat. Zonder die killer zijn ze gewoon verboden, ook in Nederland (behalve op een afgesloten circuit, en dan nog mag het niet teveel herrie maken). Alleen wordt er hier alleen af en toe bij een evenement op gelet. In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland zijn ze er wat feller op.

In die landen zijn ze ook alleen maar fel met controleren in die weekends en op die lokaties waar veel motorrijders tegelijk rondrijden. Ga je op een ander tijdstip of naar een ander gebied dan heb je er hoegenaamd geen last van, net als in Nederland.

Ik kan me voorstellen dat dit soort controles op bijvoorbeeld de Mergellandroute op mooie zondagen ook binnen afzienbare tijd worden ingesteld.
 
@dexter: begrijp ik nou goed dat een e-keur in nederland niet verplicht is voor uitlaten en zolang je wel aan de wettelijke geluidsnorm voldoet geen bekeuring zou mogen krijgen in Duitsland?
 
@dexter: begrijp ik nou goed dat een e-keur in nederland niet verplicht is voor uitlaten en zolang je wel aan de wettelijke geluidsnorm voldoet geen bekeuring zou mogen krijgen in Duitsland?
In Beide landen moet je een E-keur hebben, klaar.

In nederland kom je wellicht nog weg met een stille niet E-gekeurde uitlaat, in Duitsland al een stuk minder makkelijk. Het mag echter nooit
 
Uitlaten zonder E-keur worden in Duitsland in principe altijd gemeten en dan hangt het een beetje van het aantal gemeten decibellen en je houding af of je verder mag rijden of niet.
Blijf dus altijd beleefd en spreek niet teveel tegen.
Uitlaten zonder E-keur zijn gewoon altijd te luid en je moet je niet van de domme houden op zo'n moment door te zeggen dat je dat niet wist.
Politieagenten zijn ook in Duitsland gevoelig voor bijdehand gedrag en handelen daar dan ook naar!

Heel goede tip!

De duitse politie is vaak beter te pruimen dan de NL collega's, trouwens. De motoragenten dan....

Er is 1 ding waar de duitse Agent absoluut niet tegen kan: het woordje "Du" (jij). Dat wordt gezien als zeer onbeleefd. Gebruik dus tegen duitse politie altijd de "Sie" vorm en blijf rustig, niet gaan schreeuwen, druk gebaren etc. ze mogen er iets meer dan in NL })



Bij verkeerscontroles in DLD ben ik zowieso altijd de sjaak, omdat er op mijn motor nergens een E-keur stempel te vinden is. Alleen maar DOT....
De standaard uitlaten zitten er op en die maken volgens de text die er in gestanst staat maximaal 80 DBA. Toch willen ze het elke keer nameten.....Ordnung muß sein, Vertrauen ist gut, Kontrolle ist besser.....
 
Laatst bewerkt:
@dexter: begrijp ik nou goed dat een e-keur in nederland niet verplicht is voor uitlaten en zolang je wel aan de wettelijke geluidsnorm voldoet geen bekeuring zou mogen krijgen in Duitsland?
Je refereert aan een stukje tekst wat ik haalde van Politieinfo.nl.
Zo is in Duitsland voor een motorfiets een EG goedkeuringsteken voor een uitlaat van een motorfiets verplicht, in Nederland niet.
Voor zover ik weet is het ook in Nederland verplicht om een uitlaat met E-keur te hebben, maar is de controle daarop vrijwel nihil.
Wat dat betreft zijn wij hier zo slecht nog niet af met onze agenten..... O-)
 
Hoe moeilijk kan het zijn om zelf je uitlaat goed te keuren, gewoon zelf een 'E' en een '4' :+ erin slaan

Ik ga dit jaar naar de Harz met de tl, maar dan mogen de vipers zonder e-keur even van plaats ruilen met de originele pijpjes O-)


harz!! juist daar ga ik eind april heen.

leuk tunneltje he :)
 
zo te zien heb ik weer een leuke discussie opgegooid

heb de youtube film bekeken ,dus als ik 700 euro meeneem kan ik 10 agenten omkopen.whahha
Valt wel mee.

Iedereen weet dat je niet zomaar een andere uitlaat op je motor mag zetten, laat staan zonder DB killer rijden.

Nagenoeg iedereen weet dat er in dld strenger tegen wordt opgetreden, in Nl enkel bij evenementen en grote controles.

Het mag niet niet. In Nl niet, Be niet, Dld niet. Zelfs de meeste circuits niet.

Slotje maar?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan