De andere kant van het verhaal

ik zat er ook bijna tussen,en de ¨paar fotos die ik heb gezien,hebben indruk op mij gemaakt
en je kan niemand zomaar de schuld geven want niemand doet dit expres.


en aprilia smoke!!flikker op,kan die gozer niet gebanned worden ofzo??
 
Karin, sterkte met de verwerking van deze gebeurtenis. Het is iets dat je zelf nooit hoopt mee te maken.

Ik vind de foto's op fotoserver "nette" foto's. Geen slachtoffers e.d. Het kijken naar dit soort foto's "bevredigt" niet alleen mijn nieuwsgierigheid maar drukt je meteen weer eens met je neus op het feit hoe ongelooflijk kwetsbaar je bent op je motor.

Ik ben overigens blij dat ik nu de preciese toedracht heb kunnen vernemen, want het houd je toch bezig.

Wat "meneer" Aprilia betreft: Laten we het er maar op houden dat hij door de schrik behoorlijk van slag is en daarom wat onzinnige dingen schrijft. Overigens beschikt hij wel over zelfkennis (zie onderschrift Icoon)

Overigens verbaast het me dat er in dit soort berichten smillies worden gezet. Ik vind die dingen alleen maar leuk als je iets grappigs vertelt, en in dit onderwerp is voor mijn gevoel niets leuks te ontdekken.
 
Laatst bewerkt:
Karin.. ook ik heb gereageerd in het zwolle-topic afgelopen zondag.
Je vraagt je op zo'n moment af "wat is daar in godsnaam gebeurd"
Dus je gaat zoeken op nieuwspagina's. Vind het initiatief van fotoserver goed, maar krijg wel zoiets van is dit geen mosterd na de maaltijd.
Ben het met veel luitjes op dit topic eens dat de media er soms maar vanalles bij bedenkt om maar nieuws te MAKEN. Goed dat je dit gedaan hebt op deze manier en veel sterkte voor jou en iig je bijrijders. Hoop dat alle slachtoffers die nog in het ziekenhuis liggen weer zo spoedig mogelijk naar huis kunnen.
 
Viavia vond ik nog een rectificatie in de Apeldoornse Courant:

Artikel uit Apeldoornse Courant van 11-09-2003
Eigenaars paardentrailer niet schuldig aan dodelijk ongeval op mistige A28


door Sandra de Vliegh

11 SEPTEMBER 2003 - KRIMPEN AAN DEN IJSSEL/ZWOLLE - ‘Dit komt bij ons heel hard aan, want er klopt niets van.‘ Stefan en Karin den Hartog uit Krimpen aan de IJssel raakten zondag, op weg naar een western-wedstrijd in het noorden van het land, op de A28 bij Zwolle betrokken bij een kettingbotsing in dikke mist.

Het echtpaar uit Krimpen aan den IJssel overleefde het ternauwernood. Maar de klap kwam later, toen ze in diverse kranten lazen dat het dodelijke slachtoffer min of meer te wijten was aan hun paardentrailer. De aanhanger zou zijn losgeraakt na een scherpe uitwijkmanoeuvre van de bestuurder van die auto, meldde de politie zondag. En er waren geruchten over een gammele trekhaak.

‘De politie heeft ons inmiddels laten weten dat daar niets van klopt‘, zegt Karin. De politiedienst Technische Verkeersanalyse heeft de hele zondagochtend gebruikt om de precieze toedracht van het ongeval te achterhalen.

Karin en Stefan, eigenaars van een manege, waren zondagochtend met drie vrienden vroeg op pad. Karin zou met haar hengst Lina Little Luck deelnemen aan een wedstrijd western-rijden. Ter hoogte van Zwolle kwamen ze in dikke mist terecht. Plots zagen ze voor zich alleen remlichten. Door stuurmanskunst voorkwam Stefan dat hun Chevrolet met daarachter de paardentrailer bovenop andere wagens en motoren botste. De wagen met aanhanger kwam zonder te scharen op tijd tot stilstand.

Karin vloog direct uit de wagen. Haar pony was namelijk onderuit gegaan, had ze gezien via de camera in de trailer. ‘Maar toen zag ik verkeer achter ons naderen. Met armgebaren en schreeuwen heb ik geprobeerd duidelijk te maken dat ze moesten stoppen. Helaas dachten meer mensen eerst: kijk nou, een gek op de weg. We hebben er gelukkig een paar kunnen stoppen, maar helaas, niet de twee motorrijders die vol op onze trailer in reden.‘ Een overleed direct, de andere bezweek maandag aan zijn verwondingen.

Het gevolg van de botsing was dat hun wagen meters naar voren schoof. ‘Pas toen brak onze trekhaak - een goedgekeurde - en draaide de trailer nog een kwartslag rond. Het paard maakte een salto. Toen boorde een zwarte wagen zich onder een vrachtwagen en schoot rechts van ons een wagen de greppel in. Het was de greppel of over een paar motorrijders heenrijden. Tegelijkertijd vloog de zwarte wagen in brand.‘

‘Stefan rende er op af met onze brandblusser. Er zaten nog twee mensen in. Eén kreeg hij eruit, maar de andere man zat vast. Meer brandblussers, meer brandblussers, schreeuwde Stefan. Maar niet veel mensen hebben zo‘n blusser in de auto. Het was een nachtmerrie.‘

De bewoners van de naast de snelweg gelegen boerderij reageerden alert. ‘Ik weet niet waar ze zoveel meter tuinslang vandaan haalden, maar opeens was er water en werd het vuur geblust. De man heeft hier zijn leven aan te danken. Pas toen hoorden we dat één van de motorrijders was overleden.

De politie bevestigt Karins verhaal. ‘Het was zo‘n chaos, dat ons eerste bericht over het dodelijk ongeluk was dat de trailer door onbekende oorzaak was losgeschoten. Pas later die dag wisten we dat de motorrijder bovenop de aanhanger was gebotst, die toen pas losraakte‘, zegt een woordvoerster. ‘De exacte oorzaak van dit ongeval weten we nog steeds niet.‘

Eigenlijk vreemd, dat er door de politie even snel een mogelijke oorzaak wordt bedacht, terwijl ze geen idee hadden of dat klopte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan