De andere kant van het verhaal

Beste Karin,

Ook ik wens je heel veel sterkte toe met het verwerken van deze tragische gebeurtenis.
Ik betreur het dat je min of meer door speculaties of gebrek aan informatie (wat het ook moge zijn), gedwongen bent om jezelf te verdedigen. Dat zou eigenlijk niet nodig hoeven zijn.
Ik vind je heel erg moedig.

Vriendelijke groeten,

Jacqueline

Ik duim uiteraard voor de mensen die nog op IC liggen...
 
Ik dacht dat je voor elke te voorziene hindernis moest kunnen stoppen? :? Is dat in dichte mist dan plots niet meer zo?

Ik ga ervanuit dat dit een algemene opmerking was en niet richting Karin? Correct me if i'm wrong...

Karin: Veel succes met het verwerken van hetgeen je van zeer dichtbij hebt moeten zien en meemaken.

Alle andere betrokkenen uiteraard ook. Zeker de familieleden van de inmiddels overleden motorrijders en de in onzekerheid verkerende van de IC-gangers.

Krijg trouwens steeds weer een brok in mijn keel als ik dit topic doorlees. Zet je wel aan het denken over je kwetsbaarheid. Ik reed zelf samen met Sjaakie door de polder zondag met een enigzins aangepast gangetje van 80 tot 100 met het idee dat dat genoeg was om obstakels op tijd te zien en te ontwijken.... Het zicht was daar ongeveer 50 meter. Tijdens de Freebike cursus gelijk met de neus op de feiten gedrukt met een stukje theorie over reactietijd en remweg..... toen heb ik de link niet gelegd.... Nu wel....
 
Ik dacht dat je voor elke te voorziene hindernis moest kunnen stoppen? :? Is dat in dichte mist dan plots niet meer zo?
Weer zo'n nutteloze opmerking. Wat wil je hier nou mee zeggen. Als iedereen stil stond voor elke te voorziene hindernis gebeurde er geen ongevallen meer.
Denk eerst eens ff na voor dat je wat schrijft. Bespaart een hoop ergernis.
tussen moeten en kunnen zit in dit geval een groot verschil. Karin stond op tijd stil en wat betreft de motorrijders die onder de paardentrailer zijn geschoten was het misschien GEEN voorziene hindernis
 
Weer zo'n nutteloze opmerking. Wat wil je hier nou mee zeggen. Als iedereen stil stond voor elke te voorziene hindernis gebeurde er geen ongevallen meer.
Denk eerst eens ff na voor dat je wat schrijft. Bespaart een hoop ergernis.
tussen moeten en kunnen zit in dit geval een groot verschil. Karin stond op tijd stil en wat betreft de motorrijders die onder de paardentrailer zijn geschoten was het misschien GEEN voorziene hindernis
zo is het, ophouden nu met onzinnige posts.

nogmaals veel sterkte gewenst aan alle betrokkenen.
 
Weer zo'n nutteloze opmerking. Wat wil je hier nou mee zeggen. Als iedereen stil stond voor elke te voorziene hindernis gebeurde er geen ongevallen meer.
Denk eerst eens ff na voor dat je wat schrijft. Bespaart een hoop ergernis.
tussen moeten en kunnen zit in dit geval een groot verschil. Karin stond op tijd stil en wat betreft de motorrijders die onder de paardentrailer zijn geschoten was het misschien GEEN voorziene hindernis
Sjezus gozer,wat is jouw probleem :?
Je hele bullshit verweer tegen 1 ieder hier die er maar even anders over denkt als jouw gaat nergens over :(
Lijkt helemaal niet op of het je om de slachtoffers gaat,sorry dat ik het zeg.
Betreur het gebeurde zeker maar laat die mensen met rust.
Je bent nog een groter aandachts geile kneus dan ik.....Moraalridder komen spelen op het MF.....

Voor de slachtoffers...sterkte de komende periode...
 
Sjezus gozer,wat is jouw probleem :?
Je hele bullshit verweer tegen 1 ieder hier die er maar even anders over denkt als jouw gaat nergens over :(
Lijkt helemaal niet op of het je om de slachtoffers gaat,sorry dat ik het zeg.
Betreur het gebeurde zeker maar laat die mensen met rust.
Je bent nog een groter aandachts geile kneus dan ik.....Moraalridder komen spelen op het MF.....

Voor de slachtoffers...sterkte de komende periode...
Ja jij begrijpt het helemaal. Misschien zit je helm iets te strak !!
 
Zoals ik al schreef, maar blijkbaar heb je wat moeite met lezen, was de posting op verzoek van de betrokkenen.
Als mensen hierop reageren mag ik mij toch verweren?
 
Ja, maar dat hoeft niet op alles......Laat eens iets gaan, t is niet persoonlijk bedoeld......hou dit topic schoon voor het goede doel waar die voor bedoeld was en ga je afreargeren in dat andere topic.

DIT TOPIC GAAT OVER DE DOOD VAN 2 MENSEN EN VELE GEWONDEN, denk daar aub iets meer over na in dit topic en ga in die andere flamen....!!

Edit: Dit geld niet specifiek voor de een of de ander !!
 
Laatst bewerkt:
Hoi Karin,
Allereerst wil ik je ontzettend veel sterkte wensen met het verwerken van de gebeurtenissen van afgelopen zondagmorgen.
Ten tweede, vind ik het ontzettend knap van je dat je het juiste verhaal op deze manier op papier hebt gezet. Het komt bij de juiste mensen terecht, zij weten wat motorrijden is. En een ongeluk van dit formaat, met zoveel leed is niet te beschrijven. Nog steeds, krijg ik kippenvel als ik berichten lees of hoor over dit ongeluk.
Ik hoop dat alle betrokkenen de draad weer op kunnen pakken, ook al is de wereld voor sommigen zo donker op dit moment.

ZX6G
 
Bij zo'n kettingbotsing in dichte mist is het 100% Murphy's law en zijn er geen schuldigen aan te wijzen,ik ben in elk geval blij dat ik afgelopen Zondag moeite had om zo vroeg op te staan anders had ik dit wellicht niet meer kunnen tiepen.Nu bestaat mijn persoonlijke herrinnering aan die mistige Zondagochtend uit de ergernis te moeten omrijden om vervolgens in Assen de auto te ver van het circuit te moeten parkeren.Pas toen we thuisgekomen van een fantastische race-dag de teevee aanzetten besefte ik wat voor hel zich een paar honderd meter van ons huis op die voor ons afgesloten snelweg had afgespeeld ....
 
Het is inderdaad jammer dat er nogal wat off-topic zaken de reveu passeren. Helaas gebeuren er elke dag te veel ongelukken. De vooroordelen tussen automobilisten en motorrijders en vice-versa zullen ook niet vlug verdwijnen. Zo ook de, vaak snel gevormde, mening over hoe een ongeval wel ontstaan zou kunnen zijn.

Ik was en ben geroerd over de gevolgen waar niemand meer iets aan kan veranderen. Gelukkig is er wel iemand die de onjuiste aanleiding onder de aandacht heeft gebracht zodat de beeldvorming kan worden bijgesteld.

Helaas brengt dit de overledenen niet terug maar hoe meer juiste info, met of zonder foto´s, hoe beter.

Dus hou a.u.b. op om elkaar te beschimpen en af te rekenen op woorden.....al is het maar uit respect voor de slachtoffers en hun families.
 
In het verleden hebben ook wij ons hoofd wel eens gestoten doordat een foto te veel inbreuk deed aan de privacy. Vandaar dat we inmiddels alle betrokkenen verwazen en de kentekens afplakken.
helaas dempt men de put nadat het kalf is verdronken
Wij hebben hier in onze regio zeer goede afspraken met brandweer, ambulance en politie. Wat resulteerd in een perfecte samenwerking. En geloof het of niet we zijn vaak als een van de eerste aanwezig en staan dan eerst te helpen m.b.v. infuuszakken of verkeerregelen. Pas daarna komen de plaatjes.
Ik ben in ieder geval heel blij dat we wat dichter tot elkaar zijn gekomen ondanks dat we gelukkig van meningen verschillen. En maar goed ook. anders was de wereld erg saai.

Hulde ik denk ook dat iedereen die naar de scanner luisterd eropaf gaat en helpt TOTDAT er genoeg profesionele hulp is geariveerd. een pluim verdient ondanks dat ik er zelf mijn bedenkingen heb over de reden van hun interesse.
Ik denk dat er zat mensen zijn die geholpen zijn met het feit dat er een camera !!EN!! een luisterend oor in de buurt is. Ik zelf zit er niet op te wachten en als iemand nadat hij mij geholpen heeft een camera in me mik douwt zal ik hem alsnog de huid volschelden (laat ik het maar niet hebben over de cameraman die allen maar plaatjeschiet).
Als iemand bij een ongeluk arriveert en zich goed gedraagt en dus helpt als het nodig is en daarna en naast vraagt of hij een foto mag maken. Dan zal ik mischien zelfs ja zeggen.

Sorry fotoserver voor het geklaag maar je moet je kunnen voorstellen dat wat jij doet(zo te horen op een verantwoordelijke manier) en ook andere(ranzigere apen) enige vragen oproept bij de meeste mensen.

Ik heb respect voor het feit dat je karin de kans geeft haar verhaal te doen en als het zo gegaan is zoals zij zegt, dan mogen blijkbaar een hoop media zich ultiem gaan schamen (overigens geen berichten hierover gelezen, door reden aangegeven door panrider. Ook het feit dat ik niet een sensatie krant (tenminste.....) lees zal hier aan meehelpen)

verder laat ik het hierbij en wens ik je, fotoserver, veel succes met het verwerken van dit soort ongelukken, en ik hoop dat mocht ik een keer onderuit gaan dat je aan de kant staat en je van de goede kant laat zien.(ik hoop dat dit geen ongeluk op mij afroept.. maar ja ik was niet bijgelovig..dus dat zal wel niet)
 
Ja, maar dat hoeft niet op alles......Laat eens iets gaan, t is niet persoonlijk bedoeld......hou dit topic schoon voor het goede doel waar die voor bedoeld was en ga je afreargeren in dat andere topic.

DIT TOPIC GAAT OVER DE DOOD VAN 2 MENSEN EN VELE GEWONDEN, denk daar aub iets meer over na in dit topic en ga in die andere flamen....!!
Sorry Baksteen maar dit topic was meer bedoelt om Karin, die zich duidelijk aangevallen voelt door de media, haar persoonlijke verhaal van het ongeluk te laten vertellen, moet ze zelf weten.
En meneer Fotoserver steunt haar hierin en plaatst dan hier een topic over en begint dan als de alwetende mensen die kritiek hebben de les te lezen. :Z
We weten of hopen allemaal dat poilitie onderzoek zal uitwijzen wat er die dag gebeurt is en wie er evt schuldig is......
 
juist...

neem aprilia_smoke z'n opmerkingen met een dik pak zout, hij heeft een ietwat merkwaardige relatie met dit forum en zijn gebruikers en dat kan leuk materiaal opleveren. helaas is dat in dit topic niet gewenst. negeer hem dan ook maar gewoon :P dat kan ie best hebben...

verder:

je hebt me weten te overtuigen van je "onschuld" door je zeer aangrijpende verhaal en de enorme hoeveelheid moeite die je doet om dit ongeluk te delen en te vergeten. echt ontzettend knap, helemaal als je door de media zo verguisd wordt.
ik hoop voor je dat de media dit oppikt en ervoor zal zorgen dat eerdere negatieve uitspraken teniet worden gedaan... ik denk dat je dan pas echt met het eigenlijke verwerkingsproces kunt beginnen. niets lijkt me erger dan een verschrikkelijk ongeluk mee te moeten maken en daar onterecht als oorzaak van beschuldigd te worden.
heel veel sterkte met de verwerking van dit alles, en natuurlijk ook heel veel sterkte aan de nabestaanden van de slachtoffers en familieleden en vrienden van hen die zwaar gewond zijn geraakt.
 
hmm mischien had ik toch nog even wat verder moeten lezen maar ik moest reageren op fotoserver.....

Aan Karin.. ik denk dat jij goed hebt verwoord hoe ik bedoelde dat foto's !EN! een luisterend oor in de buurt ook naderhand, een goede hulp kan zijn voor het verwerken van dergelijke tragedies.
Verder wens ik je succes met het verwerken. Dit ook aan de mensen op mf die iemand hebben verloren.

Hoe banaal ik het zelf ook vind klinken... Ook ik krijg behoorlijk wat kippevel als ik dit lees en gaat mijn bloed koken hoe er door sommige mensen word gereageerd.

...........stil medeleven is op dit moment waarschijnlijk het enige wat op dit moment gepast is..........

bij deze druk ik bedroefd op mijn posten knop.
 
Ik heb jullie dus gevonden weet niet wat ik moet schrijven wil alleen wel even kwijt dat medeleven voor mij en mijn vrienden goed doen zo ook helpt het ons wel de foto's te bekijken maar dat zal voor een ieder anders zijn ook hebben wij een hoop steun aan elkaar omdat de stukjes die je kwijt bent een vriend wel aan kan vullen.Ik ken heel Maurice niet maar hij is voorlopig wel de enige die godzeidank heeft gezorgt dat het verhaal van de andere kant nu eindelijk de wereld ingaat.niemand is verplicht om die foto"s te bekijken(behalve dan de mensen die alle onderzoeken verrichten)maar voor mij helpt het enorm en natuurlijk kunnen de ergste foto"s niet geplaatst worden maar iedere foto die ik zie liggen nog steeds de slachtoffers bij maar helaas zitten er in onze hersenen geen delete en wis knoppen,kortom laten we elkaar niet afzeiken dit is al te erg voor woorden,voorlopig liggen er nog 4 jongens op de ic,duim daar liever voor!
Het liefst zou ik hier ook mijn telefoonnummer plaatsen maar weet niet of dat wijs is....En die paarden mensen op bokt.nl die het alleen maar over "gelukkig dat het paard niks heeft"zeggen zijn waarschijnlijk mensen die niet weten hoe ze met dit soort tragedi om moeten gaan,karin

Allereerst sterkte met de verwerking.

Ik was één van de motorrijders die zondag tussen de chaos door reed en ik kan je vertellen dat het een diepe indruk op me heeft gemaakt. Ik heb nog gekeken of ik hier of daar nog kon helpen, maar op de één of andere manier waren er al allerlei mensen hulp aan het verlenen en koos ik er voor om door te rijden. Met name omdat ik niet in de weg wilde lopen en iedereen al verzorgd werd. Waarschijnlijk ben ik één van de laatsten geweest die er nog door kon/mocht, maar ben bij het eerste tankstation gestopt om dingen van me af te praten met medemotorrijders.

Redelijkerwijs is dat gelukt, maar kan me voorstellen dat jij er meer moeite mee hebt. Wellicht kan de support van dit forum hieraan bijdragen.

Hans
 
Ik ben toch maar even op de fotoserver gaan kijken....
Fotoserver mischien moet je de tekst een klein beetje aanpassen boven de foto's want zoals het er daar staat... dat lijkt niet op wat karin heeft verteld.
"Een losgeschoten paardentrailer knalde weer boven op de brandende auto, waarna twee motoren"
als ik karin mag quoten is het ongeveer zo gegaan.
2 motoren knallen op de trailer die toen dus los schoot, waarna direkt een auto zich in de vrachtwagen boorde en ontvlamde.

Bijna alle media beticht de bestuurder van de chevrolet met paardentrailer van de oorzaak van het ongeval. Wij hebben in ons verhaal dit nooit overgenomen

normaal ben ik geen miereneuker maar ik vind wel dat je in je verhaal op jouw website de eigenaar/bestuurder van de trailer beschuldigd van het verergeren van het ongeluk. En je dus zelf ook schuldig maakt aan waar je andere van beticht.

ik post dit niet om een andere flame op te starten maar meer om je de tekst op jouw website aan te passen aan je eigen bewoording waarmee je dit topic begon.
 
Mafketel, je hebt helemaal gelijk.
Ik had ook aangegeven dat wij nagenoeg de zelfde versie hadden. En dat "knalde op de brandende auto klopt ook wel alleen was dat NADAT de motorrijders er tegen aan waren gereden. Die volgorde hadden wij dus inderdaad verkeerd.

Ondanks dat ik vind dat ik karin en haar passagiers met onze volgorde geen extra schade berokken zal ik het direct veranderen.

Voor die gene die zich gekwetst voelden door mijn betogen excuses!. Ik voelde het meer als een verdediging dan een aanval. Er werd door sommigen nogal kort door de bocht gereageerd op DIE MEDIA. vandaar. Ik heb in ieder geval mijn vooroordeel over de motorrijders ook aardig bij moeten stellen.
 
Karin, ik hoop dat je hier op het forum wat steun aan hebt en dat het een beetje de pijn en het verdriet helpt dragen.

Ondanks wat botte opmerkingen van sommige.
Uit ervaring weet ik wat het is om onderuit te gaan met een motor op een moment dat je niets meer kunt uitrichten.
Heb gelukkig een engeltje achterop gehad. Zoals zovelen hier op het forum.

Tot zover kan ik het gevoel begrijpen, maar wat jij meemaakt gaat zo ver waar ik geen idee van hebt.
Maar uit de grond van mijn hart hoop ik dat je aan onze reacties enige moed put.
 
Terug
Bovenaan Onderaan