de beste 600 is gekend

René, wil je a.u.b. een R1 qua uiterlijk NOOITmeer vergelijken met een Gixxer :(
Ik weet dat smaken verschillen maar ik weet ook zeker dat je hier over 2 héél verschillende "gezichten" praat !

})

Ik denk dat hij bedoeld dat de R1 en de R6 op elkaar lijken, en dat de Gixxers (600/750/1000) allemaal (redelijk veel) op elkaar lijken. :)
 
Ik denk dat hij bedoeld dat de R1 en de R6 op elkaar lijken, en dat de Gixxers (600/750/1000) allemaal (redelijk veel) op elkaar lijken. :)

PRECIES, natuurlijk weet ik ook wel dat je bij de gixxers op de voorvork moet letten (en natuurlijk de typeaanduiding op het kontje) en bij de R6 is de afstand tussen de koplampen groter maar zo op een afstandje - zeker voor een leek - zijn deze motoren vrijwel gelijk. Zou niet durven een bloedmooie R1 te vergelijken met een Suzuki al vind ik de R1000 in blauw/zwart wel :9~ .

Vroeger leken de CBR600F/CBR1000F ook veel op elkaar net als de ZX6/ZX9. De ZX6 heeft nu in elk geval wel een herkenbare smoel gekregen t.o.v. de ZX9 en dat siert hem!

P.S. Zo, beetje genuanceerd antwoord op de vroege ochtend, tevreden Mar1tin en Superfrog? Zo, op naar de Ring :} :} :} ...
 
Laatst bewerkt:
het blok is wel hetzelvde ze, gewoon in en uitlaat poorten vergroot,injectie op, ram air systeem, en de slag korter gemaakt voor meer toeren te halen,en een schort ratio versnellingsbak. bij de rr is het wel een voledig nieuw blok, daar moet je natuurlijk wel de fabriekskit op plaatsen he.
 
Maakt toch allemaal geen ene reet uit.

Het is ieder jaar stuivertje wisselen.
Maar 99,8% van de mensen op dit forum komt nooit in het "prestatie" gebied waar deze motoren getest worden.

En die Percentages zijn eigenlijk ook maar onzin. Is die nieuwe kawa 10% qua prestaties beter dan de oude? Gaan mensen op een niewe kawa dan ook 10% sneller rijden? :Z

Leuk zo'n test, en leuk voor zelfvertrouwen als je een niewe kawa hebt, maar in praktijk komt het toch op de berijder aan.
 
Jongens, Kawa maakt voor het eerst in 10 jaar weer een leuke motor, LAAT die kawamannen dan gewoon blij zijn.
 
Maakt toch allemaal geen ene reet uit.

Het is ieder jaar stuivertje wisselen.
Maar 99,8% van de mensen op dit forum komt nooit in het "prestatie" gebied waar deze motoren getest worden.

En die Percentages zijn eigenlijk ook maar onzin. Is die nieuwe kawa 10% qua prestaties beter dan de oude? Gaan mensen op een niewe kawa dan ook 10% sneller rijden? :Z

Leuk zo'n test, en leuk voor zelfvertrouwen als je een niewe kawa hebt, maar in praktijk komt het toch op de berijder aan.

:^

Maar het blijft een gruwelijk mooi ding die nieuwe 636.
Alle 600's zijn goed, dus gewoon degene kopen die je het mooist vindt.
Had ik al gezegd dat ik de 636 gruwelijk mooi vind? :+
 
[me]PentAr vindt de CBR600RR veel mooier dan de ZX-6(36)R[/me]


Grappig om je eigen posts weer eens terug te zien. Zeker omdat ik intussen een ZX-6(36)R heb gekocht.

:)
 
Laatst bewerkt:
Tbegint er sterk op te lijken dat er gewoon velen jaloers zijn op de nieuwe kawa :9

Ik heb er vandaag de nodige gezien op de Ring, is wel een aardig ding in het zwart. Alleen dan valt hij helemaal niet op (als je dat al wilt).

Persoonlijk vind ik de CBR600RR in zwart ook heel :9~ , je ziet ze ook veel minder dan de rood/zwarte en gele die op zich ook wel wat heeft.
 
Een testje op het klaverblad bij ons kan altijd ik ben van de partij in de binnen bocht :]

Ik heb de filmpjes gezien, vind je dat wel leuk steeds hetzelfde bochtje (alleen rechtsaf)???

Rijd een keer op de Nordschleife, dat is toch véééééél leuker met 300 meter hoogteverschil, je kunt dan ook eens linke(r) bochten oefenen :} ...
 
oefenen hoeft niet meer zo maar bedankt voor de info

Ik denk - weet het wel zeker eigenlijk - dat je op de Ring zult moeten oefenen, een R6 kennis van me dacht ook aardig uit de voeten te kunnen op de openbare weg maar krabte toch aardig achter zijn oren toen hij een rondje Nordschleife had gereden. Zijn reactie was "ik dacht aardig vlot te kunnen rijden maar ik werd aan alle kanten voorbij gestoken"... Een écht circuit is toch wat anders dan een simpel vlak bochtje, je weet niet wat je mist :} .
 
nou wanneer gaan we ????

Kijk even bij "Waar is wat te doen", als het weer het toelaat zijn we met minstens 30 man aan de Ring op 19 mei...

P.S. je kunt morgen ook nog aansluiten bij een grote groep, zie wederom onder dezelfde hoofdgroep.
 
Laatst bewerkt:
Heb het bewuste artikel gelezen in superbike.
- Als ge denkt dat een 600 te weinig vermogen heeft koop dan een 1000, smijt er een turbo op en vermogen en koppel genoeg. De rest is zever.
- Kies wat je denkt mooi dat je mooi vindt. Er zijn geen slechte 600 meer. Ook in een artikel gelezen dat dit als randbemerking maakte.
- Vorige jaar reed ik met een R6 (ongelukje gehad) en nu met een CBR600RR. Wel daar neem ik sneller een bocht mee dan met de R6 hoewel ik het subjectieve gevoel op de R6 had dat dit niet zo zou zijn. Als je de vermogen curve kijkt van de CBR is dat behoorlijk lineair, samen met zijn iets mindere middengebied voelt dat traag aan ja. Maar als ik naar mijn km teller kijk moet ik toch concluderen dat dit niet zo traag is :]
- En als je artikel leest omtrent die 8000-9000 toeren dat de CBR daar een dip heeft tja rij dan 10000 he :) :) Als je inderdaad daar net een meting doet zal dit wel 18pk kunnen verschillen omdat die dip nogal uitgesproken is en dit tesamen met een hogere compressie (dacht ik) en +36cc kan veel verklaren. Die dip is volgens mij perfect weg te werken met andere uitlaat en een power commander. Kost natuurlijk geld maar ...

Eigenlijk is het gewoon mooie journalisten praat en leuk om te lezen maar zoals ik al zei een slechte 600 is er niet en als ik het geld had had ik er van elke eentje in de garage staan. Dan moest ik niet kiezen *D *D

Vreemd wat ik hier hoor dat de CBR de duurste is ????? In Belgie is de YAM duurder dan de CBR. En de soes is een overjaars model. Van de kwak kan ik mij niet uitspreken. :}
 
Toch even de puntjes op de i zetten.
De kawa komt als beste naar voor op het circuit !!!!
Niet op de straat !!!!!!!!!!
Op de straat is het de R6 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met de CBR is zeker niks mis mee. Aleen waren Honda motoren vroeger altijd veel beter dan de andere merken. Nu staat Honda op gelijke voet met de andere merken. Dit is volgens mij de reden dat Honda meer kritieken krijgt dan vroeger.
 
Maakt toch allemaal geen ene reet uit.

Het is ieder jaar stuivertje wisselen.
Maar 99,8% van de mensen op dit forum komt nooit in het "prestatie" gebied waar deze motoren getest worden.

En die Percentages zijn eigenlijk ook maar onzin. Is die nieuwe kawa 10% qua prestaties beter dan de oude? Gaan mensen op een niewe kawa dan ook 10% sneller rijden? :Z

Leuk zo'n test, en leuk voor zelfvertrouwen als je een niewe kawa hebt, maar in praktijk komt het toch op de berijder aan.

:^

Met mijn 17 jaar! oude gixxer kom ik nog absoluut zeer goed mee op het circuit.

Leuk als je een proffesioneel coureur bent zo'n test, maar de normale consument zal het verschil echt niet merken.

9 van de 10 keer licht het toch echt aan de kwaliteiten van de bestuurder.



Als je een nieuwe SS koopt gaan dan gewoon voor de looks maar ga niet lopen zeuren over rij-eigenschappen als je toch als een krant rijd.


 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan