"De bon krijg je nog wel."

Jorik

MF'er
21 jul 2007
218
0
Wat mij vanavond toch overkomen is. _O-

Ik reed terug van mijn werk in Nijmegen richting Duiven. Op een gegeven moment rijd ik over de Pleyweg, waar je vroeger 100 KM/u mocht. Tegenwoordig geldt daar een snelheidslimiet van 80 KM/u.

Zoals gewoonlijk tufte ik daar met 100 KM/u en reed ook een Opel Astra voorbij. Die Astra heeft later nog aardig wat vaart moeten maken want ineens was hij zelfs bezig met mij in te halen. Die Astra bleef echter zo schuin achter mij hangen, terwijl ik steeds dichterop een vrachtwagen kwam. Op een gegeven moment kwam er een klein gaatje en daar heb ik gebruik van gemaakt (ik denk dat hij dit niet leuk gevonden heeft). Vervolgens heb ik zo'n 80 KM/u moeten rijden omdat er andere auto's voor mij reden.

Even later stond die Astra naast mij, voor het rode verkeerslicht te wachten, maar uiteraard was ik sneller weg dan hij. Even verderop reden we op de snelweg, waar je ook maar 100 KM/u mag rijden. Een paar kilometer verder moest ik eraf en stond ik onderaan de afrit te wachten, waar die Astra weer naast mij kwam staan en ik meende dat hij naar mij schreeuwde. Ik kon het echter niet goed horen omdat het lichtje weer groen werd en dan moet je natuurlijk weer doortuffen. :]

Even schoot de gedachte door mijn hoofd: "Zou het een surveillancewagen zijn? Neuh vast niet, ik zie geen STOP branden." Even verderop stopte ik bij het tankstation aangezien er weer 300 kilometertjes op dit tankje gereden waren. Bij het tankstation stopte de Astra ook en de _niet goed verzorgde_ bestuurder begon tegen mij te praten. Ik vertelde hem dat hij even moest wachten, want door mijn muziek kon ik hem niet goed verstaan.

Toen ik de muziek uitzette begon het volgende 'gesprek':
Hij: Waarom reed je zo hard joh?
Ik: Hard? Ik reed niet hard.
Hij: Man, je reed 120 over de Pley.
Ik: Nee hoor, ik reed daar 100 op mijn teller. Als jouw teller aangeeft dat het 120 was, dan mag je dat ding wel nakijken. En dan nog, al zou ik daar 180 rijden, het gaat jou niets aan.
Hij: Oh nee?! Daar kom je nog wel achter, de bon krijg je nog wel.
Ik: Ach, sodemieter op man.

Tijdens het tanken kwam hij weer naast mij staan en ging hij uitvoerig mijn motor bekijken. Wat ergerde ik mij al aan die vent zeg.
Ik: Sodemieter op joh, mafkees.

Hij liep weg en ging bij de pomp naast mij zelf tanken. Aangezien mijn tankje maar 21 liter groot is, was ik snel klaar. Ik kon het echter niet laten om deze man nog even te jennen.

Ik:Nou, veel plezier vanavond met agentje spelen he! Ik ga weer lekker hard rijden *al jengelend aan het gas*.
Hij: Ja, de bon krijg je nog wel enneh, belediging van ambtenaar he!
Ik: Ambtenaar? Je bedoelt belediging van ambtenaar in functie? Jij bent geen ambtenaar. Jij bent een burger en je rijd in je burgerauto met je niet-geijkte snelheidsmeter. Man, je probeert gewoon burgers te intimideren met feitelijke onjuistheden. Houd toch op zeg.

Toen ben ik maar weggereden, hij had er niets meer op te zeggen. Het maalt echter nog steeds door mijn hoofd. Ik heb geen idee wat die mafkees wilde bereiken. Verwacht hij nou echt dat hij serieus genomen wordt?

Wie heeft zoiets ook al eens meegemaakt?
 
Nooit meegemaakt, wilde ik eigenlijk ook zo houden.

Als mensen zo doen kan je ze beter maar negeren, ik vermoed dat deze mensen namelijk niet helemaal 100 zijn.
 
ff een tvp voor als de TS over 6 tot 8 weken een paar prenten in huis krijgt.

maar goed een ambtenaar dient zich altijd te legitimeren, al is zo'n pasje ook zo nagemaakt
 
Whahaha wat een pannenkoek :')

Thanks voor dit vermakelijke verhaaltje, verveelde me, nu weer 2 min van me tijd onverveeld :)
 
Tja misschien een overijverige wout die zelfs in zijn vrije tijd het niet kan laten om mensen de les te lezen.

Vraag me dan alleen wel af waarom hij dat niet liet zien d.m.v. legitimatie.
 
je had moeten vragen om legitimatie! Wel een mooi verhaal voor bij de borrel verder..
 
Dat je er überhaupt al op in gaat :X
Ik heb er moeite mee om zoiets te negeren. :X
ff een tvp voor als de TS over 6 tot 8 weken een paar prenten in huis krijgt.
Dat zal zo'n vaart niet lopen. De snelheid kan niet juist gemeten zijn (het klopte ook niet wat de man zei) en hij heeft zich niet gelegitimeerd als agent.

Achteraf bedenk je dan wel dat het interessant geweest zou zijn als ik inderdaad naar legitimatie gevraagd zou hebben. Op het moment zelf komt dat echter niet zo snel in mij op.
 
Je had hem je kassabonnetje van de peut moeten geven, heeft ie ook een bon. *D
 
Nou ik kan je wel wat vertellen.
Een ambetanaar buiten funktie kan gewoon een proces uit schrijven.

Mijn ervaring.
het was met de auto, en schijnbaar heb ik snachts om 02:00 uur, mijn richtings aanwijzer in het dorp niet aangezet.
En kreeg keurig een bon in de bus.
Op mijn bezwaarschrift, en waarin ik om bewijs vroeg, kwam een afwijzing van mijn bezwaar.
De bekeuring was gedaan door een ambtenaar buiten dienst.
Echter zei mogen de bon in dienst tijd uitschrijven.


natuurlijk nogmaals bezwaar ingediend.
als bovenstaande waar is, dan elke maloot die de pik op iemand heeft, bonnen gaan schrijven.

Antwoord: een ambtenaar word altijd gelooft.
Ik heb het erbij gelaten en de bon van 35 euro betaald.
Ik heb een aardig idee welke agent dat is geweest, er rijd er hier in de buurt zo 1 rond, die elk groepje jongeren wat groter is dan 3 personen wegstuurt, natuurlijk eerst ID controleren en hun eventuele scooters/auto's.
Mijn zoon heeft al vele aanvaringen gehad met deze gast, en 1x was ik er zelf bij, en heb wat teveel gezegt waarschijnlijk.
 
ff een tvp voor als de TS over 6 tot 8 weken een paar prenten in huis krijgt.

maar goed een ambtenaar dient zich altijd te legitimeren, al is zo'n pasje ook zo nagemaakt
Bijna goed...
Een politieagent in uniform moet zijn legitimatie op verzoek kunnen tonen, tenzij er omstandigheden zijn waarbij dit niet de prioriteit heeft. (levensbedreigende omstandigheden, e.d.)
Een politieagent in burger moet zich ongevraagd legitimeren, behalve... zie hierboven.

Dus als iemand in burger jou de les begint te lezen zonder eerst te legitimeren heb je gewoon te maken met een hoax. ;)

Heb je zijn kenteken niet genoteerd? Kun je hem misschien nog een oor aannaaien... })
 
och gekke mensen zat...

ik had een x iemand in een ambulance outfit in de zaak (ook nijmegen). Hij kwam op mij geloofwaardig over dat ie spullen nodig had voor de ambulancewagen enz.

Werd ik eventjes apart geroepen door mijn collega dat we daar eerder ingetrapt waren. Ging dus om een idioot die zijn auto en kleding aanpast aan de persoon die hij die dag tussen zn oren is. Meestal speelt ie ambulance broeder, omdat hij het pak van zn ouders kan aantrekken... dat betekend dus dat er een gochem in een echt pak, met echte pasjes ect jou om spullen gaat vragen.

Nog een voorbeeld... ik zie een man rondlopen in de zaak en hoor "klik" "klak" "klik" "klak". Ineens zie ik zn voeten... heeft ie hoge hakken aan... met zn baard. Naja, of ik ben stoned, maar das niet normaal hoor. Vaak ben je dan te verstomd om er iets zinnigs over te roepen op dat moment.

zat rare mensen in de wereld.
 
och gekke mensen zat...

ik had een x iemand in een ambulance outfit in de zaak (ook nijmegen). Hij kwam op mij geloofwaardig over dat ie spullen nodig had voor de ambulancewagen enz.

Werd ik eventjes apart geroepen door mijn collega dat we daar eerder ingetrapt waren. Ging dus om een idioot die zijn auto en kleding aanpast aan de persoon die hij die dag tussen zn oren is. Meestal speelt ie ambulance broeder, omdat hij het pak van zn ouders kan aantrekken... dat betekend dus dat er een gochem in een echt pak, met echte pasjes ect jou om spullen gaat vragen.

Nog een voorbeeld... ik zie een man rondlopen in de zaak en hoor "klik" "klak" "klik" "klak". Ineens zie ik zn voeten... heeft ie hoge hakken aan... met zn baard. Naja, of ik ben stoned, maar das niet normaal hoor. Vaak ben je dan te verstomd om er iets zinnigs over te roepen op dat moment.

zat rare mensen in de wereld.

ja zo'n freakshow komt ook geregeld in de toko waar ik werk.

is een vent van 2 meter en behoorlijk stevig gebouwd.
die draagt dus een rokje, panty's, hakken, topje, pruik, lippenstift, oorbellen.

ondertussen heeft die schoenmaat 47, stoppels, gigantische adamsappel en van die gigantische bouwvakkers handen.

probeer dan maar niet te kijken en te lachen :X
 
Elke diender had zich gelegitimeerd en je dat verbaal aangezegd.

Dit tiepje wilde je gewoon bang maken.
 
ehhh... niets? en indien wel, waar dan? ;)
Het is niet zo duidelijk inderdaad. :P

Achteraf bedenk je dan wel dat het interessant geweest zou zijn als ik inderdaad naar legitimatie gevraagd zou hebben. Op het moment zelf komt dat echter niet zo snel in mij op.
Tot nu toe vermaak ik mij ook wel met de verhalen van anderen. Hopelijk staat er morgen nog meer leuks om te lezen. :)
 
laats werd me verteld dat een politieagent ook in zijn vrijetijd een boete kan uitschrijven :( ...als jij door rood rijd heeft hij of zij de mogelijkheid om dat te doen. het gebeurt niet veel maar je heb ze er bij zij hij nog. het lijkt me trouwens sterk dat het met te hard rijden ook kan :N of dit klopt weet ik niet. ik ga morgen ff bellen om te vragen of dat zo is......morgen weten jullie de uitslag ;)
 
ZO ver ik weet mag een agent wel een bon uitschrijven als hij in burger (en dan buitendienst) is, maar het stukje over beledigen van ambtenaar is echt bullshit die vent zit je te strangen, niets van aantrekken!
 
Zo heb ik wel eens meegemaakt dat iemand me klem reed op een weggetje tussen de weilanden, ik reed op m'n scootertje trouwens. Die gast draaid z'n raam open en zegt dat'ie van de politie is en vraagd om m'n papieren. Ik kijk'em raar aan en vraag hem om zich te identificeren. Toen ging die er snel van door zonder iets te zeggen. Tsja, dan sta je ook wel ff raar te kijken. Er lopen echt vage figuren rond ;)
 
Als laatste je had evt het kenteken van de astra ff kunnen noteren.
Voor evt navraag wat als er toch een bon of dergelijke verschijnt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan