De doorrijders, waarheen? wintertreffens..en nog meer....

Nu nog even het huis verkopen. 4 ton hypotheek er op en we kunnen beginnen *O*


Het is dat we ons huis nu niet goed zouden kunnen verkopen maar anders had ik er best brood in gezien. :Y



Helaas …. het lukt mij niet om de kopieën zo te krijgen dat ik ze kan uploaden ,
en dat ze ook nog leesbaar zijn …. jullie houden het dus van mij tegoed. :Y


Luiwammes, type het gewoon even uit. _O-
 
Little Creek een paar keer opgetreden wat toch wel resulteerde in een top feestje..
Hoeveel die eigenaren zuipen maakt mij niet zo veel uit ;)

Wintertreffens, tot nu toe nog geen, maar sluit niets uit..
 
Tijdje weggeweest, maar dit is interessant. O-)

Entree Elefanten Loh is 20 Euro en Altes Elefanten 22 Euro. Als je op de laatste echter eerder komt op donderdag betaal je de Campingbaas (en niet de organisatie) een tientje extra. Dan zit je inderdaad aan de 32 Euro.

Ik heb het navolgende gepland in Januari en Februari.

Privat Treffen in Duitsland (op Einladung) 13-15 januari.
Elefanten Loh dinsdag-donderdag 24-26 januari (tussenstopje).
Tauerntreffen Oostenrijk 27-29 januari (alleen op uitnodiging en lange wachtlijst, maar ik behoor tot de club).
Dragon Rally Wales 11-12 februari (voorinschrijving met 25 Euro p.p. betaling vooraf, kaartjes zijn alweer bijna op) en nog wat vakantiedagen daaromheen opmaken.
Altes Elefantentreffen 23-26 februari. Thuisreisje. Voor wie wil proeven, een zeer goede gelegenheid, niet zo ver, niks extreem aan.

Op nr. 1. Tauern. Op nr. 2 Dragon. Op nr. 3 Elefanten Loh. Op nr. 4 Altes Elefanten. (open grote treffens).

In het weekend van 15 januari zijn er nog de open wintertreffens zoals Pinguinos in Spanje (tja, geen sneeuw, maar die pech heb je vaker), Schloss Augustusberg, Duitsland en tegelijkertijd met het Altes Elefantentreffen is er het Primus Bjoneroa Treffen in Noorwegen en natuurlijk nog tientallen kleine (tot 50 personen) treffens, allen op uitnodiging.

Het verder hierboven genoemde Krystall Rally is een all-inclusive hoteltreffen met een aanzienlijk, bijna misselijk makend prijskaartje. De Fjord Rally is alleen voor solo´s en niet voor zijspannen.

Het ZPTT van de MZ club is `awesome`. Om de een of andere reden / redenen lukt het mij al twee (of is het al drie?) jaar niet meer.

Zo probeer ik ook al minstens vier jaar om naar het Gamssteintreffen in Oostenrijk te rijden. Lukt me ook niet, wegens andere `verplichtingen`en daarmee bedoel ik niet Sinterklaas. Krijg gelukkig nog steeds uitnodigingen.

Ik twijfel ernstig over het Altes Elefantentreffen. Ik was nog nooit op het Primus. Dus dat moet ook nog eens gebeuren en het is hetzelfde weekend. Ben gevraagd om deze winter met een ploegje door Zweden te ploegen, maar dat gaat ook niet lukken, dit jaar.

Het blijft behelpen. Nietwaar? ;)

Bestaat het Koukleumtreffen nog? Tussen kerst en nieuw op de Veluwe. Koudste wintertreffen wat ik ooit in Nederland heb meegemaakt. (dat jaar in ieder geval) Wel heel erg klein, maar gezellig genoeg.

Richard 8-)
 
Bestaat het Koukleumtreffen nog? Tussen kerst en nieuw op de Veluwe. Koudste wintertreffen wat ik ooit in Nederland heb meegemaakt. (dat jaar in ieder geval) Wel heel erg klein, maar gezellig genoeg.

Richard 8-)~[/quote]

Vorig jaar nog wel.... je zou Jaap van Amersfoort in Apeldoorn
ff moeten beffen ( bellen-E-mailen of faxen ) :]
 
Laatst bewerkt:
~
Het is dat we ons huis nu niet goed zouden kunnen verkopen maar anders had ik er best brood in gezien. :Y






lijkt mij ook dat je met een goed stel mensen daar weer in vrij korte tijd gewoon weer een goed lopend en gezellig bedrijfje van kan maken :Y
 
Laatst bewerkt:
Tijdje weggeweest, maar dit is interessant. O-)

**knip**

Richard 8-)


Leuk dat je er weer bent richard. :Y


lijkt mij ook dat je met een goed stel mensen daar weer in vrij korte tijd gewoon weer een goed lopend en gezellig bedrijfje van kan maken :Y

Dat is mijn mening ook ja. Maar ook dat er best een leuke boterham in te verdienen is. Je zal er alleen niet rijk mee worden.
 
\
lijkt mij ook dat je met een goed stel mensen daar weer in vrij korte tijd gewoon weer een goed lopend en gezellig bedrijfje van kan maken :Y
Denk ik ook. Roepen op de juiste fora dat de oude sfeer weer terugkomt. Ook in Denemarken en Duitsland. Wat advertenties in motorblaadjes en het tweede seizoen zit je weer vol. Mond op mond gaat het best. Vooral Mat achter de bar houden.
En zorgen dat je bij Google bovenaan staat.
 
in de jaren negentig van de vorige eeuw kwamen er opvallend veel Denen (mensen uit Denemarken ) :Y
 
Laatst bewerkt:
Haha wat een verhalen over D'n Toerstop...wij kwamen er altijd met de vrijdag voor Pinksteren op weg naar de Ardennen...het begin ging nog wel maar het eten werd steeds slechter en duurder ja..verder kwam het sfeerje wel van de bezoekers was weleens leuk ja maar laatste jaren steeds dezelfde lallende niet te verstane boeren die steevast eindigde in kotspartij...enne zwembad werd niet vaak schoongemaakt trouwens...mij zie je er niet snel meer ga dan liever naar Ijzeren Paard ofzo of zoals we nu meestal doen gelijk naar de Ardennen..
En deze winter...misschien wel treffens maar voorlopig mag ik nog niet motorrrijden en mijn vriendin zal het ook niet lukken vanwege medische shit..heb nog wel wintertreffen van mijn ratbikeclubje en das ergens in februari..
Tja nu nog zijspan een keer rijdend en compleet maken... 8-) binnenkort weer nieuwe onderdeeltjes dus ff melden in het topic ;)
MZlllss,Rob.
 
en wat doe je ter bescherming tegen de kou en andere tips.......

Kou.

Goed pak. Duh. Vaak is het niet meteen koud en rij je in het begin met rond de nul graden rond, dus over het winterpak een `Kondoom`. Veel laagjes, uienprincipe, op tijd uitkleden als je moet gaan duwen of sneeuwkettingen opleggen. Zweten is een echte nono in de winter. Dat gaat later bevriezen. Droog is belangrijk. En je kleren drogen bij minus temperaturen echt moeilijk, als je geen binnenslaper bent.

Stuurmoffen. Ik heb verwarmde binnen handschoenen, Gerbing handschoenen, verschillende drie poot handschoenen, maar het beste is nog steeds stuurmoffen met een dun handschoentje en handvatverwarming op standje middel. Ik heb zelf wat gebouwd,want de normale stuurmoffen zijn me te krap, te kort, te nat.

Kniebeschermers, voetbeschermers. Alles wat pekelsneeuw van je lijf houdt, dus ook een windscherm.

Schoenen. Ik heb `Musher boots`, maar gewone Meindl s of zo bevallen beter i.v.m.drogen. Het vilt in de Kanadese schoenen moet je regelmatig kunnen drogen. Is niet altijd makkelijk als je langer onderweg bent zonder hutje of kampvuur. Niet verkeerd begrijpen, die `echte` rubberen dingen zijn top en niet te vergelijken met het `Aldi` spul, dat ook wel redelijk werkt, maar niet droogt.

Helm, ik heb een snowmobile helm uit de USA. Komfort is wat minder, het elektrisch verwarmde vizier is top. Vaak is als het droog is, een anti aanslag vizier voldoende. Niet te moeilijk over doen. Is alleen bij zeer extreem weer echt nodig. Bij een sneeuwstorm helpt het ook niet echt. (als je zelfs je spiegels niet meer ziet).

Ik ben geen voorstander van elektrisch verwarmde pakken. Je lichaam moet het doen. Als dit per ongeluk uitvalt, dan ben je de Sjaak.

Kamperen is een ander vak. Ook wel interessant. Ik praat dan niet over het Altes of zo. Thermarest Original is voor mij het duurzaamste matrasje, niet de dikste. Met een moderne! legerslaapzak lig je prima, ook bij minus 25. Eventueel een fleece dekentje erin. Uitkleden, sommigen zeggen bloot, ik heb graag een fleece pyamaatje of zo aan. Is het echt koud, droge sokken aantrekken voor je naar bed gaat. Tip. Ben je fris, effe gaan rondlopen en warm het bed inkruipen.

Eten en drinken. Nog een ander vak. Ik maak drie gangen menu’s bij -30! Op de benzinebrander. IJs toe…… ;) off-topic, maar niet echt, met een volle maag heb je het warmer.

Tot slot, probeer kleding te wisselen. Een paar voor te rijden, een paar voor te stunten/treffen.

Dit was de korte versie.

Richard 8-)
 
motorcamping de toerstop., melderslo.....,hopen lol gehad altijd in die jaren dat Jan en Jet er nog waren :) ,
ben zelf toen het verkocht was,ik geloof zo rond 1999 of zo,meteen de eerste keer dat ik bij die nieuwe mafkezen cq eigenaren kwam ergerde ik me al aan dat poppestel :?
hij altijd ongeinteresseerd,zij dom en veel te veel lipstick en andere nepzooi 8-)
wat een puinzooi maakte dat nieuwe stel er toen in no time van,

doet me nu gewoon weer zeer als ik dan terug denk aan al die gouden weekenden en feestjes die wij daar in die jaren 90 keer op keer weer hadden.,en dan ineens alles kapot gemaakt zien worden door twee onbekende mensen die het vak inderdaad absoluut niet wilden begrijpen.
en s' avonds echt iedereen in zijn nakie in dat zwembad :} :) toptijd gehad daar
ik hoop dat ze een groot verlies pakken op de verkoop,want die twee latere nepeigenaren zijn echt een schande voor zo'n eerder topcamping zoals ik hem heb gekent :+

beste Jan, r.i.p. jongen, jij wist echt wat gezelligheid was.

was toen iederdaad beregezelig heb daar in 1990 voor het eerst met een treffen gestaan. top tijd daar na ieder jaar wel eens terug. tot die eene dag op de terugweg van een of andere rit er een briefje op de deur hing gesloten i.v.m ziekte. poosje daar na helaas het droevige nieuws dat jan overleden was RIP jan.
matt was er toe toch ook al ?
bij die niewe eigenaaren was het de eerste keer toen ik er kwam dat ik dacht hier hoor ik helemaal niet thuis. later ook eens op de terug weg naar het noorden er even eten .[zonder te overnachten ] als blikken konden doden zat ik hier nu niet te typen.
 
Kou.

Goed pak. Duh. Vaak is het niet meteen koud en rij je in het begin met rond de nul graden rond, dus over het winterpak een `Kondoom`. Veel laagjes, uienprincipe, op tijd uitkleden als je moet gaan duwen of sneeuwkettingen opleggen. Zweten is een echte nono in de winter. Dat gaat later bevriezen. Droog is belangrijk. En je kleren drogen bij minus temperaturen echt moeilijk, als je geen binnenslaper bent.

Stuurmoffen. Ik heb verwarmde binnen handschoenen, Gerbing handschoenen, verschillende drie poot handschoenen, maar het beste is nog steeds stuurmoffen met een dun handschoentje en handvatverwarming op standje middel. Ik heb zelf wat gebouwd,want de normale stuurmoffen zijn me te krap, te kort, te nat.

Kniebeschermers, voetbeschermers. Alles wat pekelsneeuw van je lijf houdt, dus ook een windscherm.

Schoenen. Ik heb `Musher boots`, maar gewone Meindl s of zo bevallen beter i.v.m.drogen. Het vilt in de Kanadese schoenen moet je regelmatig kunnen drogen. Is niet altijd makkelijk als je langer onderweg bent zonder hutje of kampvuur. Niet verkeerd begrijpen, die `echte` rubberen dingen zijn top en niet te vergelijken met het `Aldi` spul, dat ook wel redelijk werkt, maar niet droogt.

Helm, ik heb een snowmobile helm uit de USA. Komfort is wat minder, het elektrisch verwarmde vizier is top. Vaak is als het droog is, een anti aanslag vizier voldoende. Niet te moeilijk over doen. Is alleen bij zeer extreem weer echt nodig. Bij een sneeuwstorm helpt het ook niet echt. (als je zelfs je spiegels niet meer ziet).

Ik ben geen voorstander van elektrisch verwarmde pakken. Je lichaam moet het doen. Als dit per ongeluk uitvalt, dan ben je de Sjaak.

Kamperen is een ander vak. Ook wel interessant. Ik praat dan niet over het Altes of zo. Thermarest Original is voor mij het duurzaamste matrasje, niet de dikste. Met een moderne! legerslaapzak lig je prima, ook bij minus 25. Eventueel een fleece dekentje erin. Uitkleden, sommigen zeggen bloot, ik heb graag een fleece pyamaatje of zo aan. Is het echt koud, droge sokken aantrekken voor je naar bed gaat. Tip. Ben je fris, effe gaan rondlopen en warm het bed inkruipen.

Eten en drinken. Nog een ander vak. Ik maak drie gangen menu’s bij -30! Op de benzinebrander. IJs toe…… ;) off-topic, maar niet echt, met een volle maag heb je het warmer.

Tot slot, probeer kleding te wisselen. Een paar voor te rijden, een paar voor te stunten/treffen.

Dit was de korte versie.

Richard 8-)


Mooi verhaal Richard….er staat echt geen woord verkeerd in .
Vroeger… jaren 80 maakte ik ook wat langere winterreizen dan nu,
een weekendje's heen en weer naar Denemarken in Februari waren
geen uitzondering. :]
Inderdaad Hipohands , met eigengemaakte handvatverwarming ,
want dat laatste bestond nog niet ., of was slecht verkrijgbaar.
Rubber flapjes onder de cilinders , dat houd je voeten mooi droog .
Vooral zorgen dat je droge kleding bij je hebt .
Met droge sokken je slaapzak in is een verschil van dag en nacht.
Let ook op met drank gebruik…ik ben zelf ook wel eens tussen
m’n slaapzak en binnenslaapzak terecht gekomen .
In eerste instantie merk je dat niet ,( drank ) maar later wordt je
midden in de nacht ijskoud wakker , en zie dan maar weer warm
te worden. |(
Tegenwoordig is het iets minder met de lange winterreizen , een
weekendje Eifel , of Ardennen zit er meestal nog wel in , en is
vanuit de Randstad nog redelijk aan te rijden.
Onderschat de temperaturen in Nederland niet… twee jaar geleden
werden er rond Weert nog temperaturen gemeten van min 21 .
Dus voor een echt wintertreffen hoef je niet ver te aan , alleen moet
het weer dan een beetje mee ( of juist tegen ) zitten. :?

Hans
 
Laatst bewerkt:
..mij zie je er niet snel meer ga dan liever naar Ijzeren Paard ofzo of zoals we nu meestal doen gelijk naar de Ardennen..

MZlllss,Rob.


Bestaat dat nog?

Ik ben vorig jaar nog bij hem geweest. Was een prachtig weekend, maar ik had de indruk dat het een beetje een aflopende zaak was.
 
Bestaat dat nog?

Ik ben vorig jaar nog bij hem geweest. Was een prachtig weekend, maar ik had de indruk dat het een beetje een aflopende zaak was.


dat had ik ook gehoord, maar Het IJzeren Paard - Het IJzerenpaard als ik in het gastenboek lees, blijft frans voorlopig nog gewoon door draaien

gelukkig maar, want het is echt een leuke stek/gastheer, maar idd hij moet wel zorgen dat hij de aandacht eraan blijft geven die hij vlak na zijn opstart gaf. In 2010 voor 't laatst geweest en toen zag je toch al wel dat hij de boel niet meer zo scherp had staan... hoewel het eten en drinken en de gezelligheid ook toen nog hardstikke top was (hij had alleen een gruwelijk ochtendhumeur omdat een lokale scharrel hem de hele nacht wakker had gehouden..... :X )
 
dat had ik ook gehoord, maar Het IJzeren Paard - Het IJzerenpaard als ik in het gastenboek lees, blijft frans voorlopig nog gewoon door draaien

gelukkig maar, want het is echt een leuke stek/gastheer, maar idd hij moet wel zorgen dat hij de aandacht eraan blijft geven die hij vlak na zijn opstart gaf. In 2010 voor 't laatst geweest en toen zag je toch al wel dat hij de boel niet meer zo scherp had staan... hoewel het eten en drinken en de gezelligheid ook toen nog hardstikke top was (hij had alleen een gruwelijk ochtendhumeur omdat een lokale scharrel hem de hele nacht wakker had gehouden..... :X )

Toen wij er waren was hij de hele ochtend niet te zien. :N Hij had met ons mee zitten drinken en dat ha hij beter niet kunnen doen.Toen we naar huis gingen heen we geld aan iemand anders gegeven en hij heeft het aan frans gegeven. Qua opknappen. Toen ngrid wilde gaan douchen brak de knop van de douche af, een groot waterballet daar. Hij belde iemand om en die kon over een uurtje wel, hij liet het water zo een uur doorstromen. _O- Maar geweldig genoten. Lekker eten, veel rank en niet duur.
 
Tijdje weggeweest, maar dit is interessant. O-)

Entree Elefanten Loh is 20 Euro en Altes Elefanten 22 Euro. Als je op de laatste echter eerder komt op donderdag betaal je de Campingbaas (en niet de organisatie) een tientje extra. Dan zit je inderdaad aan de 32 Euro.

Ik heb het navolgende gepland in Januari en Februari.

Privat Treffen in Duitsland (op Einladung) 13-15 januari.
Elefanten Loh dinsdag-donderdag 24-26 januari (tussenstopje).
Tauerntreffen Oostenrijk 27-29 januari (alleen op uitnodiging en lange wachtlijst, maar ik behoor tot de club).
Dragon Rally Wales 11-12 februari (voorinschrijving met 25 Euro p.p. betaling vooraf, kaartjes zijn alweer bijna op) en nog wat vakantiedagen daaromheen opmaken.
Altes Elefantentreffen 23-26 februari. Thuisreisje. Voor wie wil proeven, een zeer goede gelegenheid, niet zo ver, niks extreem aan.

Op nr. 1. Tauern. Op nr. 2 Dragon. Op nr. 3 Elefanten Loh. Op nr. 4 Altes Elefanten. (open grote treffens).

In het weekend van 15 januari zijn er nog de open wintertreffens zoals Pinguinos in Spanje (tja, geen sneeuw, maar die pech heb je vaker), Schloss Augustusberg, Duitsland en tegelijkertijd met het Altes Elefantentreffen is er het Primus Bjoneroa Treffen in Noorwegen en natuurlijk nog tientallen kleine (tot 50 personen) treffens, allen op uitnodiging.

Het verder hierboven genoemde Krystall Rally is een all-inclusive hoteltreffen met een aanzienlijk, bijna misselijk makend prijskaartje. De Fjord Rally is alleen voor solo´s en niet voor zijspannen.

Het ZPTT van de MZ club is `awesome`. Om de een of andere reden / redenen lukt het mij al twee (of is het al drie?) jaar niet meer.

Zo probeer ik ook al minstens vier jaar om naar het Gamssteintreffen in Oostenrijk te rijden. Lukt me ook niet, wegens andere `verplichtingen`en daarmee bedoel ik niet Sinterklaas. Krijg gelukkig nog steeds uitnodigingen.

Ik twijfel ernstig over het Altes Elefantentreffen. Ik was nog nooit op het Primus. Dus dat moet ook nog eens gebeuren en het is hetzelfde weekend. Ben gevraagd om deze winter met een ploegje door Zweden te ploegen, maar dat gaat ook niet lukken, dit jaar.

Het blijft behelpen. Nietwaar? ;)

Bestaat het Koukleumtreffen nog? Tussen kerst en nieuw op de Veluwe. Koudste wintertreffen wat ik ooit in Nederland heb meegemaakt. (dat jaar in ieder geval) Wel heel erg klein, maar gezellig genoeg.

Richard 8-)

Hoi Richard, waar heb je al die tijd gezeten dan?

Ik zag op de deelnemerslijst van het tauerntreffen dat Peter R. is ingeschreven is, gaan jullie samen?
 
Geloof dat er dan idd nog niets veranderd is bij Frans... 8-) maar ik vond het wel leuk daar mijn reisgenoten minder maar is kwestie van smaak????
MZlllsss,Rob.
 
Geloof dat er dan idd nog niets veranderd is bij Frans... 8-) maar ik vond het wel leuk daar mijn reisgenoten minder maar is kwestie van smaak????
MZlllsss,Rob.


Over smaak valt niet te twisten. :N

Maar goeie kans dat ik in het voorjaar weer eens naar frans ga. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan