De eerste keer voor mijn dochter

cool hoor! en als je helemaal 'vader-van-het-jaar' wilt worden haal je d'r ook een keer met de motor van school. terwijl de rest dan bij moeders achterop de (trap)fiets wordt gekwakt, of in de kofferbak van een koekblik wordt geduwd, springt zij achter op die grote beamer 8-)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je belangstellng hebt dan wil ik wel een prijsje voor je maken. Hetzelfde soort spul als ze op verkeersborden gebruiken. Werkt zowel overdag als 's nachts.

Tenslotte schijn jij ook in het donker en met slecht weer te rijden.

Toch?

:)

Ik doe niets anders!! Maaruh....oranje ductape op een R1? :X


:+
 
:} Als dat er niet keistoer uitziet dan weet ik het ook niet meer 8-)
stupid.gif



:} :}
 
Mijn zoontje van 3 rijdt ook mee, stapvoets door het dorp.

En ja, een goed passende helm en hij kan met zijn voeten bij de steppies. (Dat heb je met die hoge steppies van een sportieve motor)

Hoe onverantwoord jullie dat ook vinden, maar toen hij nog niet met zijn voeten bij de steppies kon, vanaf net 2 jaar, reed hij op de tank mee. Ook stapvoets de straat op en neer, maar toch...

(Mag ik nog wel mee Pan, met de Noorwegen trip?)
 
Mijn zoontje van 3 rijdt ook mee, stapvoets door het dorp.

En ja, een goed passende helm en hij kan met zijn voeten bij de steppies. (Dat heb je met die hoge steppies van een sportieve motor)

Hoe onverantwoord jullie dat ook vinden, maar toen hij nog niet met zijn voeten bij de steppies kon, vanaf net 2 jaar, reed hij op de tank mee. Ook stapvoets de straat op en neer, maar toch...

(Mag ik nog wel mee Pan, met de Noorwegen trip?)
of het onverantwoord is?? dat ligt er helemaal aan hoe de verkeerssituatie is.

en of die vervelend is of niet :X :+
 
Ja, dat mag. Rood van achter (niet driehoekig) en ambergeel aan de zijkant. Wel aan beide zijden gelijk, dus symetrisch.

Dit soort retro-reflectiemateriaal wordt ook gebruikt voor verkeersborden. Kijk maar eens goed naar een bord, dan zul je zien dat het reflectiemateriaal uit allemaal verschillende kleine cellen bestaat.

Deze diamondtape van 3m is in verschillende breedten verkrijgbaar. Het is vrij dik en niet onder een hoek te vouwen, een lichte welving gaat wel. Ook bestaat het in vellen, dan kun je er een figuur of embleem uit stansen of knippen. Aanbrengen doe je door de ondergrond goed schoon en vetvrij te maken en dan zowel de ondergrond als de tape zelf te verwarmen (met de haarföhn).

De laatste keer betaalde ik €12,50 de meter voor tape vam 55mm breed. Je kunt het vinden bij bedrijven die vrachtauto's bestickeren met reflecterende reclameopschriften.

Het helpt echt, je word een stuk beter en eerder gezien. Vooral omdat het zowel bij licht als bij donker goed reflecteerd. Door de aard van het materiaal reflecteert het in alle richtingen en niet (zoals bij goedkope reflectiestickers) maar in één richting.
hoe dik is die tape eigenlijk??
zijn er nog meer kleuren dan geel en rood of mag je dat niet op je fietst plakken??
 
hoe dik is die tape eigenlijk??
zijn er nog meer kleuren dan geel en rood of mag je dat niet op je fietst plakken??
De dikte is 0,6 mm. Maar omdat het uit cellen is opgebouwd is het vrij stevig en niet vouwbaar, dan beschadigen de reflectiecellen. Het is redelijk buigbaar met de welving van de ondergrond, maar niet onder een scherpe hoek.

Er zijn vast nog veel meer kleuren, maar aan de zijkant van je motor mag alleen ambergeel en aan de achterkant alleen rood. Maar je moet wel een erge pennenlikker hebben die er wat van zegt als je aan de zijkant andere kleuren gebruikt, maar als je een foute tegenkomt......

Het mag niet op politiestriping of andere striping van overheidsvoertuigen gaan lijken (ook niet de kleuren) want dat is beschermd.
 
De dikte is 0,6 mm. Maar omdat het uit cellen is opgebouwd is het vrij stevig en niet vouwbaar, dan beschadigen de reflectiecellen. Het is redelijk buigbaar met de welving van de ondergrond, maar niet onder een scherpe hoek.

Er zijn vast nog veel meer kleuren, maar aan de zijkant van je motor mag alleen ambergeel en aan de achterkant alleen rood. Maar je moet wel een erge pennenlikker hebben die er wat van zegt als je aan de zijkant andere kleuren gebruikt, maar als je een foute tegenkomt......

Het mag niet op politiestriping of andere striping van overheidsvoertuigen gaan lijken (ook niet de kleuren) want dat is beschermd.
dank :} voor alle info,
maar (tja er is altijd wel weer een maar...) als ik nu bv. een logo in het blauw op de zijkant plak mag dat dan wel, want (zoals ik denk) dat lijkt niet op de striping van overheidsvoertuigen of heeft het echt met de kleur te maken.
 
Leuk :}

Mijn dochter gaat al jaren bij mij achterop, ook voor langere tochten ( dit jaar een tocht van 500km ) ze heeft dit jaar zeker 3500 km meegetoerd, en soms nog sportief ook.
Ze word over drie weken 16 en stapt dan op een scooter, maar ze wil nog een keer de route 66 met me doen :] :]
 
dank :} voor alle info,
maar (tja er is altijd wel weer een maar...) als ik nu bv. een logo in het blauw op de zijkant plak mag dat dan wel, want (zoals ik denk) dat lijkt niet op de striping van overheidsvoertuigen of heeft het echt met de kleur te maken.

Hehe, een helemaal blauw of oranje reflecterende motor.

Maare dit gaat wel erg OT.
 
Terug
Bovenaan Onderaan