De ergste hoerige schijt klussen

Pan European ST1100 lek knietje vervangen waar de koelslang het blok in gaat. Midden in de kloof van de V-4, onder de carbs en al die f**ing zooi die daar bovenop gemonteerd is. En dan zit er ook nog zo'n slangklem om het inlaatrubber rechtsvoor, die maar op een manier past en waar je echt niet bij kan met je schroevendraaier. Wat een ellende. Een keer gedaan, motor snel verkocht.
 
Ik had ooit een woon/werk TDM850 en de uitlaatbocht was gescheurd, het aluminium van de flenzen en de stalen tapeinden voor de montage daarvan waren door rijden in de pekel één geworden, de flenzen moesten er af maar de tapeinden moesten heel blijven. Ik woonde toen in een flatje en had dus geen werkplaats en hefbrug, ik heb toen een avond lang op de grond liggend met één of ander geleend schuurapparaat de flensen weggeschuurd tot de bochten vervangen konden worden, als het mislukte kon ik de volgende dag niet naar mijn werk, echt lekker die druk. :')
Lekker geluidje voor de buren, dat schuren slijpen?
 
hamer neigingen @#$%
1628107617784.png
 
Zwaar verroeste uitlaat downpipes van een vfr750r vervangen. De flensmoern van de achterste ciinderbalk kom je zo verrot slecht bij en als ze dan ook nog eens vastgeroest zitten: monnikengeduld en een hoop gescheld later lukte het pas om ze los te krijgen.
 
In welk jaar het gebeurt is niet relevant,
overlast =overlast. Dat jij nu pas noemt in welk jaar en op welke locatie is achteraf informeren.

Het woordje ooit in de post had een hint kunnen zijn.

Nu weer on-topic? Of laat jij het sleutelen over aan de dealer en zweet jij alleen bij het zien van het bedrag?
 
Het woordje ooit in de post had een hint kunnen zijn.

Nu weer on-topic? Of laat jij het sleutelen over aan de dealer en zweet jij alleen bij het zien van het bedrag?
Iets beter lezen, iets minder snel reageren @Robinjo . Zie post 156. Voor de rest krijg ik een beter beeld van je met je insinuatie mbt mijn sleutel aardigheden en je eerdere reacties op mijn post van je. Bedankt daarvoor.
 
Iets beter lezen, iets minder snel reageren @Robinjo . Zie post 156. Voor de rest krijg ik een beter beeld van je met je insinuatie mbt mijn sleutel aardigheden en je eerdere reacties op mijn post van je. Bedankt daarvoor.
Graag gedaan. Wie gaat zich in godsnaam over overlast druk maken in een topic over sleutelen. _O-
En blijf er vooral over doorzeiken :t
 
Die ene keer waarop je gezonde verstand wordt overmand door behulpzaamheid. Allèèn 'effe' synchroniseren, gvd ik had het moeten weten..

2 maanden later stond dat schijthok (Yamaha XV huppeldepup) daar met een compleet gedemonteerd brandstofsysteem. Kilo's roest van tank tot uitlaat en alles er tussenin. Zodra je wat aanraakt lazert het uit elkaar of zit het onmogelijk vast, want royaal door je voorganger verkloot.

Eindelijk klaar en het ding liep beter dan ooit.. Dag later deed ie het niet meer. Lekstroom, dat was ie 'vergeten te vertellen' . Dag aan het foutzoeken, alle scotchlocks en beun troep er uit en jawel, het werkte nu ècht. Week later kwam ie hem halen hoor.. Ratelderatel, startmotor aan stront.

Mijn hoofd:

Harold.jpg
 
Die ene keer waarop je gezonde verstand wordt overmand door behulpzaamheid. Allèèn 'effe' synchroniseren, gvd ik had het moeten weten..

2 maanden later stond dat schijthok (Yamaha XV huppeldepup) daar met een compleet gedemonteerd brandstofsysteem. Kilo's roest van tank tot uitlaat en alles er tussenin. Zodra je wat aanraakt lazert het uit elkaar of zit het onmogelijk vast, want royaal door je voorganger verkloot.

Eindelijk klaar en het ding liep beter dan ooit.. Dag later deed ie het niet meer. Lekstroom, dat was ie 'vergeten te vertellen' . Dag aan het foutzoeken, alle scotchlocks en beun troep er uit en jawel, het werkte nu ècht. Week later kwam ie hem halen hoor.. Ratelderatel, startmotor aan stront.

Mijn hoofd:

Bekijk bijlage 1661859
opknijpen
1628109265904.png


En ekkes @Stefan666 bellen voor een lege container.
 
Pan European ST1100 lek knietje vervangen waar de koelslang het blok in gaat. Midden in de kloof van de V-4, onder de carbs en al die f**ing zooi die daar bovenop gemonteerd is. En dan zit er ook nog zo'n slangklem om het inlaatrubber rechtsvoor, die maar op een manier past en waar je echt niet bij kan met je schroevendraaier. Wat een ellende. Een keer gedaan, motor snel verkocht.
Dynamo vervangen, ook zo'n fijne.

Of distributie doen adhv het wphb. Beter zelf nadenken mbt merktekens.... :X
 
Carter en uitlaatspruitstuk vervangen van mijn oude fiat punto.
An sich viel dat nog mee, buiten dat de uitlaat onder het carter liep en deze er dus af moest, alles zat vast dus lekker slijpen.
Is ongeveer 10 jaar geleden.
Toen woonde ik nog thuis in een gezellig rijhuisje zonder garage dus alles lekker op straat doen, dat maakte het iets gezelliger 😅 af en toe kijken als ik begon te slijpen dat er geen voorbijganger voorbij kwam 🤷‍♂️😅

Voordeel was wel dat de mensen in mijn straat superverdraagzaam waren en als er iets kleins aan hun auto was kwamen ze soms ook naar mij.
 
Bougie vervangen van een Yamaha SZR. Slechts het halve blok moet uit elkaar.

Of de uitlaat loshalen omdat je scheurtjes ziet ontstaan. Een nieuw 2e hand blok ligt inmiddels in de schuur om het andere blok te vervangen.
 
Alles wat je moet doen aan een CRF1000 Africa Twin is teveel voor mijn ongeduldige brein. Ik denk dat die dingen door Japanse kinderhandjes in elkaar worden gezet, anders is het bijna niet te doen. Helaas was hij wat te duur voor hamer neigingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan