De ergste hoerige schijt klussen

Sommige klusjes zullen merk & model specifiek zijn, maar carburateurs van een in-lijn 4-cilinder tussen de rubbers van de cilinders en die van het luchtfilterhuis vandaan halen, dat is volgens mij altijd @#$%^&*. :)
En als ze die ruimte tussen het blok en het frame nu 1 cm groter hadden gelaten kan dat K%$%^%t ding er zo tussenuit.......
 
Een storing oplossen, waarbij de klant al effe verteld wat de oplossing is.
Dan ken ik een leuke, met een storing naar de dealer gaan (had nog garantie) En vervolgens te horen krijgen, dat er volgens de computer geen storing is. Na een lang stuk snelweg ineens niet meer op het gas reageren kan knap link worden. Maar goed, zonder uit m’n dak te gaan weg gaan was het moeilijkst.
Thuis binnen 5 minuten de oplossing gevonden met behulp van internet en binnen een minuut probleem opgelost. Dealer heeft me nooit weer gezien, terwijl iemand die 50 a 60 k per haar rijdt best wel wat omzet kan genereren.
 
Dan ken ik een leuke, met een storing naar de dealer gaan (had nog garantie) En vervolgens te horen krijgen, dat er volgens de computer geen storing is. Na een lang stuk snelweg ineens niet meer op het gas reageren kan knap link worden. Maar goed, zonder uit m’n dak te gaan weg gaan was het moeilijkst.
Thuis binnen 5 minuten de oplossing gevonden met behulp van internet en binnen een minuut probleem opgelost. Dealer heeft me nooit weer gezien, terwijl iemand die 50 a 60 k per haar rijdt best wel wat omzet kan genereren.
Dat klinkt als: Klant: "ik heb een lekke band." Dealer: "volgens de computer is hij nog vol, dan houdt het voor ons op." :+
 
Dan ken ik een leuke, met een storing naar de dealer gaan (had nog garantie) En vervolgens te horen krijgen, dat er volgens de computer geen storing is. Na een lang stuk snelweg ineens niet meer op het gas reageren kan knap link worden. Maar goed, zonder uit m’n dak te gaan weg gaan was het moeilijkst.
Thuis binnen 5 minuten de oplossing gevonden met behulp van internet en binnen een minuut probleem opgelost. Dealer heeft me nooit weer gezien, terwijl iemand die 50 a 60 k per haar rijdt best wel wat omzet kan genereren.
Ik ken het meer andersom. Klant heeft een storing, zoekt op internet naar de oorzaak en meld bij mij wat er dus gedaan moet worden. Nou staat internet vol met shit, dus meestal klopt het niet. Klant is vaak goedkoper uit als die alleen zijn bevinding verteld.
 
Ik ken het meer andersom. Klant heeft een storing, zoekt op internet naar de oorzaak en meld bij mij wat er dus gedaan moet worden. Nou staat internet vol met shit, dus meestal klopt het niet. Klant is vaak goedkoper uit als die alleen zijn bevinding verteld.
Huidige dealer besteld meteen de juiste onderdelen als ik bel, de keren dat ze het niet deden, moesten ze alsnog. Ik heb dan ook de nodige auto’s en motoren binnenste buiten gekeerd. En de keren dat ik het niet weet, komen ze er zelf meestal ook niet in een keer uit.
 
Ik heb overigens twee Honda Supermagna's en verder dan kleppen stellen en olie verversen plus filter ben ik in zes jaar niet gekomen. Maar je weet het nooit en die motor demonteren lijkt me geen feest.

Vanmiddag een stuk mee gereden, oa over de Zuiderdijk (off topic) en één andere motor gezien tussen Enkhuizen en Schellinkhout.
Maar dat hoort in dat andere topic.

Ik ga binnenkort de kop en de cilinder van de NSU Max er af halen omdat hij een beetje rookt en ik heb nog een ander motorblok met prima kop en cilinder/zuiger. Ik ben benieuwd. 60 jaar geleden heb ik bijna 5 jaar met een Max gereden en dus dagelijks en daar heb ik alleen een keer een kleptuimelaartje moeten vervangen omdat er een scheurtje in zat. Verder heeft hij nooit een verkeerde klap gegeven en ik reed er mee van Hoorn NH naar den Haag op en neer (heen en weer).
 
Laatst bewerkt:
Koplamp vervangen van een Amarok.

Kun je zelfs een ervaren VW monteur mee aan het schelden krijgen.

Geldt tegenwoordig voor elk merk/ type auto.
Laatst ook 2 uur (!!) bezig geweest om de H4 van mijn koplamp (Cit C5) te vervangen; daar kun je alleen als chinees kinderarbeidertje fatsoenlijk bij.
Grotvrr wat een teringklus, ik had geen vel meer op m'n vingers en hand...
 
Welke dan? Tot de golf 5/6 is er weinig aan de hand. Maar ach, autos zijn ook niks. Daarom zitten we ook op het motorforum😎
Bij veel motoren moet er toch ook een hoop plastic vanaf om een koplamp te vervangen. Bij de vtr firestorm die ik had moest de complete kuip er af/ los naar voren om een lampje te vervangen.
 
Ik vond remolie van een goldwing bijvullen al een kloteklus. Precies ook als je het potje wil optoppen draait het stuur weg en giet je mis en de rest vliegt er uit op het moment dat het stuur tegen de aanslag aan komt. Dan heb je het bijgevuld krijg je nog op je kloten ook omdat dat helemaal niet mag, laag niveau betekent dus dat je blokken op zijn. Dat wist ik niet
 
Geldt tegenwoordig voor elk merk/ type auto.
Laatst ook 2 uur (!!) bezig geweest om de H4 van mijn koplamp (Cit C5) te vervangen; daar kun je alleen als chinees kinderarbeidertje fatsoenlijk bij.
Grotvrr wat een teringklus, ik had geen vel meer op m'n vingers en hand...

Naar een gynaecoloog gaan, die hebben ervaring..
 
Dat klinkt als: Klant: "ik heb een lekke band." Dealer: "volgens de computer is hij nog vol, dan houdt het voor ons op." :+
Dealer: brandt het motorstoring lampje wel?
 

Bijlagen

  • 4A20CA5F-BA8F-4BE1-955C-4CD7442D45C1.jpeg
    4A20CA5F-BA8F-4BE1-955C-4CD7442D45C1.jpeg
    107,8 KB · Weergaven: 22
Koplampen van een Diversion vervangen voor LED zonder de kappen eraf te halen.

In theorie had ik dan de kappen eraf kunnen halen, maar dat is me expliciet verboden door de monteur. Dus gewoon stuur draaien dat je er met je hand van onderaf tussen kan, terug draaien, niet te ver, afdekrubber eraf, pielen met het veertje, weer draaien met het stuur om de lamp eruit te halen en daarna eerst de LED-lamp door het rubber (koeling zit in de weg, dus eerst de lamp door het gat, inclusief oortjes), dan de hele teringzooi er weer in zien te krijgen en geen vel meer op je handen.

2 maand later motor verkocht en toen wilde ik m weer gebruiken in de Vstrom....
 
Nog een mooie,de nokkenasketting spanner vervangen bij een ZX9R,is zo goed als niet te doen met het blok
in het frame.
En dan te bedenken dat veel motorrijders het leuk zouden vinden om motorfietsmonteur te zijn,
de onnozelen 🤪 weten niet waar ze over praten:N,motorfietsmonteur zijn is de hel op aarde:Y}):+
Of bij Vstrom 1000 / 650. Achterste cilinder. Wat een K klus
 
Terug
Bovenaan Onderaan