De Fireblade niet zo geliefd op het Forum?

Heb de blade altijd een mooie fiets gevonden. Maar ja ik ben nou een maal begonnen met suzuki en ben daar dik tevreden over, dus houden we dat zo!

Bovendien ben ik waarschijnlijk een van de weinige die juist toegeeft dat ik geen super coureur ben, maar dat ik gewoon lol wil hebben. Zo'n blade, R1, GSX-R1000 etc. etc. gaat voor mij gewoon te hard. IK kan nu mijn motor al niet optimaal uitnutten. Wat mot ik dan met zo'n Blade.

Moraal,......maak je niet druk en rijdt wat je lekker vindt.....de rest is niet belangrijk! Toppie fiets die blade(om te zien in ieder geval)!
 
Mijn Blade (2002) is een zeer lichte fiets met veel vermogen. Ik vind het uiterlijk niet super, ook vind ik de kleuren van honda erg saai (altijd mat).
Ik vind inderdaad de kleuren en uiterlijk van de Yamaha's mooier.
Echter heb ik een motor gekocht die ik fijn vind sturen, remmen en genoeg power heeft.
Bij mij kwam de Fireblade op 1 (heb ook een r1 gehad en op Gixers gereden, ook allemaal fijne motoren.)

Ik ben eigenlijk neit zo merk getrouw echter voor mij springt deze fireblade boven de rest uit.
:)
 
Ik denk dat het komt omdat in de tijd waarin die blade werd geintroduceerd het toch wel een toonaangevende fiets was, maar de laatste jaren zijn t toch Suzuki en Yamaha waaraan iedere fabrikant zich moet/wil meten en die merken spreken dus het publiek meer aan... (Om eerlijk te zijn vind k de nieuwe blade ook niet zo denderend in vergelijking met de fietsies vd concurrentie :+ )
 
zijn dit dezelfde mensen die in de topics pk/kg verhouding altijd de hoogste verhouding willen hebben?? Of je hebt het natuurlijk over een wat oudere gsx :?

Kan ook zijn dat de blade kwa uiterlijk niet zo erg een eigen gezicht meer heeft en een beetje een mengelmoes word van yamaha, kawa en suzuki (en dus een beetje achter de feiten aanlopen qua looks...) Da's overigens bij de nieuwe fireblade een stuk minder ziet er veel meer eigenstijl uit :}

ja de 89 :9
 
Ik denk omdat Honda met de Fireblade toch in rijtje van the high-end supersports staat zoals de R1, GSX1000 valt de Fireblade toch wat tegen.
De meeste mensen kijken vlgsmij eerst naar de gemeten pk's in de bladeren ipv hem te vergelijken door hem uit te testen. Met andere woorden, de blade is niet bruut genoeg |(

;)
 
Was me nooit opgevallen. Maar iedereen rijd toch wat ie zelf mooi en lekker vind?? Er zijn ook mensen die spugen op dat vieze groen van kawa. ikke nie....
 
'k heb de afgelopen paar jaar best een paar motorfietsjes gehad (vraag maar aan onze webmaster (van de motorclub (www.mkdenhaag.nl) als ie weer een nieuwe foto er op moest zetten :-) maar rijd nu sinds kort een FireBlade (2000). Dat bevalt erg goed, als je niet dagelijks op een circuit rijdt is het hebben van wat comfort niet onbelangrijk. Maar de Blade zou ik niet een een softe motor willen noemen, er zitten nog best een paar PK's in... Mooi is een kwestie van smaak; sinds het 2000 model vind ik ze wel mooi; daarvoor niet (ronde koplampen...) en het 2004 model vind ik toppie.

Heb ook op gsxr 1000 gereden, en die zou het worden na de Blade voor mij. De Yamaha vind ik misschien wel het mooist om te zien (zeker ook het nieuwe model weer: wat een mooie achterbrug...), maar ik vind hem het slechtst rijden van de 4 (waarbij de 4e een zx9r is); en dan ook duidelijk minder. (2004 model heb ik uiteraard nog niet op gereden :-))

De Blade stuurt heel licht, en heel precies: de voordelen van een 600'je met de power van een grotere; ook al lekker veel koppel (heb ook een gsxr750 overwogen) maar die heeft toch een stuk minder koppel, en aangezien ik er ook mee op vakantie ga (en de bergen in) voor de Blade gekozen.
 
tja, alles is een kwestie van smaak, ik vind juist die eerste blade met ronde
koplampen er het 'ruigst' uitzien! net zoals het motorkarakter is.

daarna is de blade steeds gladder geworden, kwa uiterlijk en karakter.

Maar stel je voor dat de fireblade er niet was geweest...

hoe zou je suz, yam, kawa er dan nu uitgezien hebben?
 
Het is en mooie fiets om te zien, maar ook een allemansvriendje, zoals eerder werdt genoemd. Iedereen heeft er een 'goeie' gebruiksvriendelijke racer aan.
(Dus als je niet goed kan rijden en a-technisch bent is er nog hoop.) })
Ik hou meer van een motor waarop je moet 'werken' en die daarmee meer karakter toont.
 
Zie het maar zo: Al die R1ners en Gixxerers zitten op de computer, terwijl de bladerijders op de motor zitten. Logisch dat de reactie daarom minder is...
 
valt wel mee
ze rijden ook regelmatig baars en spinder
en ik zei de gek zit ook veel op de computer
is het alleen maar om te kijken hoe de motorrijders zich bezig houden
groetjes redblade :)
 
Lees er de nieuwe "motorwereld" van deze maand maar eens op na. Alle designers van de andere merken waren vol lof over de komst van de eerste fireblade. Ze zeggen allemaal unaniem: "Moest de fireblade er niet gekomen zijn, hoe zouden de hypersports er dan nu uit gezien hebben?"
 
Ja........maar dat was toen!! De Fireblade was in die tijd echt bijzonder maar om daar nu meer te verbinden dat het van invloed is op de huidige supersports, dat gaat mij te ver en doet te veel af aan het racebloed van de andere fabrikanten!
 
de fireblade is altijd HET voorbeeld geweest waar een sportieve motor voor moet staan...nu is het meestal zo dat mensen het altijd opnemen voor de "underdog"

vandaar dat een heleboel mensen de kawa nu zo de hemel inprijzen ten nadele van de anderen, met name honda zit de laatste tijd (onterecht) in nederland in de hoek waar de klappen vallen.

nederlanders zijn niet zo standvastig en vergeten bovendien nogal snel, dat is zo met popartiesten, filmsterren, maar ook met motoren...
in nederland lopen de verkopen van de blade ruim achter met de succesdagen, terwijl europees gezien de blade al bijna is uitverkocht..!!!

de nieuwe blade is ongetwijfeld een stuk minder spectaculair ten opzichte van de R1 en vooral ZX, maar is dat een slecht teken...??? gaat het niet om de veiligheid en het vermogen om dat vermogen te benutten?? DAT is klasse, niet om een enorm vermogen op de weg te zetten..tunen kan iedereen.
ik heb de testen gelezen over de kawa, door techici op praktisch slicks gezet...dat noem ik de consument bedonderen..!!! een buitenlands blad heeft de ZX10 op z´n originele straatbanden gereden en naar blijkt begint de achterband al bij 3/4 gas de grip te verliezen als je de bocht uitkomt..en dat op een strak circuit..!! ZEKER spectaculair, maar ben je dan goed bezig..???
hoe vervelend het ook is denk ik dat het daarom een enorm gevaarlijke motor is.

ik heb vele motoren gereden van vrienden maar heb zelf blade gereden (2001-model) en wacht nu op de levering van de 1000RR...de 2001 blade is duidelijk beter dan de 2001-R1, zowel qua vering, als remmen en gevoel in bochten.
de bladen zijn echter de laatste jaren enorm pro-yamaha. niet erg, want die periode heeft honda tot pakembeet 5 jaar geleden gehad. maar de objectiviteit is vaak VER te zoeken als je de motoren uit de dagelijkse praktijk kent.

Anyway, je hoort zeker minder van de blade...jammer, want op dit moment is de concurentie zo goed dat het allemaal dijken van motoren zijn die alleen door persoonlijke voorkeur en uiterlijk gekozen worden, allang niet meer om prestaties.
 
wat heeft die motor niet wat jouw motor nu dan wel heeft?

Laat ze toch lullen joh, ze zitten je te stangen..... :Z
Als jij blij bent met je fireblade, dan is het toch goed?

Om iedereen ff voor te zijn: js, dit komt van een fazeriaan }) !
 
Zoals onewheel al schrijft; met een 2001 R1 wil je niet ruilen... als je een 2000/2001 Blade hebt. De huidige R1 (2004 model) vind ik wel verschrikelijk mooi (vooral de rooie); of ie ook beter rijdt zal de toekomst (dit voorjaar :-) ) moeten leren !
 
Laatst bewerkt:
nou ik heb ook nog een puntje..

Mensen die zeggen dat de Blade saai is ,zijn posers !
Mensen die zeggen dat any supersport saai is zijn posers !
(ik wilde meer typen ,argumenten enzo maar dit is eigenlijk mijn conlusie)

dusseh , stelletje posers ! ! :9
 
Het is altijd het zelfde verhaal ze zijn gewoon bang voor de te sterke concurentie ze weten dat honda het beste en vooral degelijkste merk is(bewezen jaar in jaar uit in racerij).Een echte kenner van motoren zei ooit eens tegen mij, je zet van alle merken een motor dag in dag uit in de buiten lucht. (regen wind enz..) na 10 jaar probeer je van elke fiets een bout los te draaien.Bij alle merken breken ze spotaan af bij honda draai je hem los zonder dat hij breek.(ik heb zelf geen blade)
 
Ik vind de blade een ernstig mooie fiets vanaf...2002. De 'oude' modellen doen het niet echt voor mij.
De nieuwe modellen zijn echt :9 alle RR's trouwens ook die 600...wat zijn ze strak...iets té strak dus...weinig speelsigheden (wat een woord) ze zien er erg degelijk uit. Daarbij is het bij de gele strak maar bij de andere minder.

Des al niet te min...erg moooie bikez hoor ik vind de nieuwe brug van de 600RR ONDZETTEND :9~ Lekker ruimtelijk!!!!

Dus conclusie erg mooi maar een beetje te degelijk! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan